۰۸ تير ۱۳۹۴ - ۱۸:۰۷

انتقاد شدید رئیس لالیگا از رئال مادرید

رییس برگزاری رقابت‌های لیگ فوتبال اسپانیا با انتقاد از باشگاه رئال مادرید اعلام کرد سران این تیم می‌خواهند هر چه را بارسلونا دارد، داشته باشد.
کد خبر : ۲۴۶۹۳۷
صراط: بر اساس قوانین قدیمی فوتبال اسپانیا دو باشگاه رئال مادرید و بارسلونا می‌توانستند جدا از سایر تیم‌های حاضر در لیگ فوتبال اسپانیا در مورد حق پخش تلویزیونی رقابت‌های تیم‌هایشان تصمیم‌گیری کنند اما از آغاز فصل 17-2016 تمامی حق پخش رقابت‌های فوتبال در اسپانیا در یک پکیج به فروش می‌رسد.

این اتفاق یک گام بسیار خوب در جهت تقسیم عادلانه پرداخت حق پخش تلویزیونی در اسپانیا است که آنها را به قوانین عادلانه‌ای نزدیک می‌کند که سال‌هاست در لیگ انگلیس اجرا می‌شود. بر اساس اعلام خاویر تباس، رییس برگزاری رقابت‌های لیگ فوتبال در اسپانیا، باشگاه رئال مادرید تنها باشگاهی است که با قوانین جدید حق پخش تلویزیونی مخالفت کرده است و دوست دارد هر چیزی که باشگاه بارسلونا به آن دست پیدا می‌کند را در اختیار بگیرد.

تباس در این زمینه گفت: می‌خواهم در مورد اتفاق جدیدی که در فوتبال اسپانیا رخ داده است حرف بزنم. تمامی 42 باشگاهی که در لیگ‌های فوتبال اسپانیا درگیر هستند با قوانین جدید موافقت کرده‌اند و فقط رئال مادرید مخالف اجرای آن است. دلیل کار آنها را نمی‌دانم. باید از خودشان بپرسید. اگر دلیل این کار را می‌دانستیم که چرا رئالی‌ها در ماه می با تلفونیکا قرارداد پخش بازی‌هایشان را امضا کرده‌اند،‌ درک کل این ماجرا برای‌مان ساده‌تر بود. رئال مادرید باشگاه بزرگی است و خودش را هم یکی از بهترین‌ باشگاه‌ها در زمینه شفاف‌سازی می‌داند اما حقیقت این است که آنها منافعی را دنبال می‌کنند که مورد توجه سایر تیم‌های حاضر در لیگ قرار ندارد. فکر می‌کنم رئال مادرید می‌خواهد کنترل تمامی حقوق پخش تلویزیونی بازی‌های خودش را در اختیار داشته باشد.

تباس افزود: بر این باورم که رئال مادرید تشنه قدرت و ثروت است. مشخص نیست آنها چه مقاصدی دارند. توافق آنها با تلفونیکا و مایکروسافت برای من عجیب است و در این مورد با سران باشگاه هم صحبت‌هایم را کرده‌ام. تصور می‌کنم قراردادی که با تلفونیکا امضا کردند به خاطر بارسلونا بود. بارسا چند ماه پیش قراردادی مشابه با یکی از شرکت‌ها امضا کرده بود و همه ما می‌دانیم رئالی‌ها دوست دارند هرچه که بارسلونا دارد را آنها نیز داشته باشند. فکر می‌کنم همه چیز از همین‌جا آب می‌خورد.
منبع: ایسنا