۰۸ تير ۱۳۹۴ - ۱۹:۴۸

ماموریت ویژه کاخ سفید به خانم سخنگو

ماری هارف در این باره به شبکه الحره گفته است: «بازگشت محمد جواد ظریف به تهران برای آمریکا نگران کننده است. با این حال جان کری هم اکنون در وین حضور دارد و مایل است کار را ادامه دهد.»
کد خبر : ۲۴۶۹۵۲
صراط: سخنگوی وزارت امور خارجه ایالات متحده آمریکا که در ادوار مختلف مذاکرات هسته ای مسئولیت هماهنگی با رسانه های آمریکایی و همسان سازی بازی واشنگتن در دو حوزه دیپلماسی رسمی و عمومی را بر عهده داشته، این بار و در جریان مذاکرات وین به صورتی علنی تر هدایت این پروژه را بر عهده گرفته است. شواهد و مستندات موجود حاکی از آن است که ماری هارف در روزهای باقیمانده تا پایان ضرب الاجل مذاکرات هسته ای نقش پررنگ تری در استمرار این عملیات روانی بر عهده خواهد داشت. این ماموریت، از سوی کاخ سفید و وزارت امور خارجه آمریکا بر عهده ماری هارف گذاشته شده است.

موضع گیری اخیر ماری هارف در خصوص سفر محمد جواد ظریف به ایران در همین راستا قابل ارزیابی است. ماری هارف در این باره به شبکه الحره گفته است: «بازگشت محمد جواد ظریف به تهران برای آمریکا نگران کننده است. با این حال  جان کری هم اکنون در وین حضور دارد و مایل است کار را ادامه دهد زیرا بازگشت به آمریکا برای او مشکل است.»

اظهارات اخیر ماری هارف قطعه ای دیگر از پازل بازی مقصر سازی ایالات متحده آمریکا علیه ایران محسوب می شود. این اظهارات درست در زمانی مطرح می شود که رسانه های آمریکایی از ساعاتی قبل و با فرمان او و همراهانش در وزارت خارجه آمریکا در صدد القای عدول ایران از توافقات قبلی صورت گرفته بر آمده بودند! توافقاتی که واشنگتن خود بارها در طول یکسال و نیم از تک تک آنها عدول کرده است. این بازی پیچیده دولتی-رسانه ای در ادوار قبلی مذاکرات نیز از سوی مقامات آمریکایی مدیریت شده است، با این حال این بار مقامات کاخ سفید ابایی از علنی سازی مهره های اصلی هدایتگر این بازی ندارند.

لازم به ذکر است که ماری هارف و آلن ایر، دو عضو و سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در لابی های هتل کوبورگ و هتل ماریوت در شهر وین دیدارهای مستمر و  منظمی با خبرنگاران رسانه های آمریکایی داشته و عملیات روانی و رسانه ای مشترک خود در خصوص مقصر نشان دادن ایران در مذاکرات هسته ای را پیش می برند.

منبع: مهر