۰۸ تير ۱۳۹۴ - ۲۰:۲۶

آیا داعش جنگنده "میگ" دارد؟ +تصاویر

نکته‌ای که مطرح است اینکه با توجه به تصرفاتی که داعش در دو سال گذشته داشته آیا این گروه تروریستی جنگنده دارد و توانسته از آن استفاده کند؟
کد خبر : ۲۴۶۹۵۷
صراط: تروریست‌های تکفیری داعش با توجه به وسعت تصرفات خود دارای ده‌ها هزار تن تجهیزات و ادوات پیشرفته هستند که در بین آن‌ها از موشک‌های ضدتانک تا موشک‌های "اسکاد" دیده می‌شود.

**آیا داعش تجهیزات هوایی از جمله جنگنده دارد؟

اما سوالی که مطرح است این که آیا داعش تجهیزات هوایی از جمله جنگنده دارد؟ آیا توانسته از آن استفاده کند؟ آیا منطقه‌ای در سوریه و عراق که تحت نظر تروریست‌هاست، بمباران شده است؟ و آیا دستگاه‌های اطلاعاتی آمریکا و انگلیس از وجود جنگنده در مناطق تحت تسلط داعش مطلع هستند یا خیر؟

آیا داعش جنگنده

پاسخ به این پرسش را می‌توان از اینجا دریافت که در سال گذشته داعش تصرفاتی را در استان "رقه" داشت که این فرضیه به وجود می‌آید که شاید در بین غنایمی که در این تصرفات داشته، جنگنده نیز دیده شود.


**احتمال دارد داعش جنگنده "میگ" داشته باشد

اما گام به گام سوالات مطرح شده را پاسخ می‌دهیم؛ در شهریور سال گذشته داعش فرودگاه "طبقه" در حوالی شهر "رقه" را تصرف کرد که برخی جنگنده‌ها از جمله "میگ 21" و "میگ 23" در آن جا وجود داشت. درباره این که آیا داعش توانسته از جنگنده‌ها استفاده کند یا موردی در عراق و سوریه را با جنگنده مورد هجمه قرار دهد، می‌توان گفت تروریست‌های داعش احتمالاً توان به پرواز درآوردن این جنگنده‌ها را نداشته‌اند یا نگران بودند که جنگنده‌های کلاس "میگ" به دست پدافند ارتش سوریه سرنگون شود.

آیا داعش جنگنده

آیا داعش جنگنده

آیا داعش جنگنده


**احتمال حمله ائتلاف به جنگنده های داعشی


یک احتمال دیگر این است که شاید نیروهای ائتلاف ضد داعش که گاه و بی‌گاه بمباران‌های بی‌هدفی را در استان‌های "رقه" دارند،‌ این هواپیماها را منهدم کردند تا از پرواز آن‌ها جلوگیری کنند.

آیا داعش جنگنده

**اگر داعش هواپیما داشت یقینا استفاده می‌کرد


با توجه به شانتاژ رسانه‌ای تروریست‌های داعش، ‌اگر این گروه هواپیما داشت، یقیناً آن را به کار می‌گرفت، همچنان که وقتی اولین پهپاد را به دست آورد آن را عملیاتی کرد که البته به تصرف رزمندگان "کتائب حزب الله" عراق درآمد، پس یقیناً اگر جنگنده داشت،‌ تاکنون استفاده می‌کرد.

آیا داعش جنگنده

سوال دیگری که مطرح می‌شود این که آیا دستگاه‌های اطلاعاتی آمریکا از این موضوع مطلع‌اند که تاکنون آمار رسمی درباره اظهارات مقامات ارشد آمریکایی درباره دارا بودن جنگنده توسط این گروه تروریستی مطرح نشده است.