۰۹ تير ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۷

بهترین تعبیر اخیر رهبری از نظر کدخدایی

مشاور عالی دبیر شورای نگهبان گفت: بهترین تعبیری که رهبر معظم انقلاب در دیدار با خانواده شهدای هفت تیر مطرح فرمودند اطلاق عنوان تحت حقوق بشر آمریکایی است تا دنیا و جهان به معیارهای دوگانه حقوق بشر آمریکا بیشتر پی‌ببرند.
کد خبر : ۲۴۶۹۹۷
صراط: مشاور عالی دبیر شورای نگهبان گفت: بهترین تعبیری که رهبر معظم انقلاب در دیدار با خانواده شهدای هفت تیر مطرح فرمودند اطلاق عنوان تحت حقوق بشر آمریکایی است تا دنیا و جهان به معیارهای دوگانه حقوق بشر آمریکا بیشتر پی‌ببرند.

عباسعلی کدخدایی مشاور عالی دبیر شورای نگهبان در گفت‌وگو با خبرنگار گروه احزاب خبرگزاری فارس با اشاره به وقایع تروریستی ششم تا دوازدهم تیرماه توسط آمریکا در ایران و پیشنهاد رهبر معظم انقلاب در نامگذاری این ایام به عنوان هفته حقوق بشر آمریکایی گفت: تاریخ انقلاب اسلامی مشحون اقداماتی است که دشمنان و کینه‌توزان انقلاب اسلامی از ابتدا تاکنون نسبت به مردم، اسلام و انقلاب ما روا داشتند.

وی افزود: استکبار جهانی توانایی پذیرش پیروزی مردم با دستان خالی و با انگیزه و اراده الهی بر رژیم شاهنشاهی را ندارد و از هر طریقی که امکان داشت در حال ضربه‌زدن و خدشه‌وارد کردن به چهره انقلاب هستند.

مشاور عالی دبیر شورای نگهبان تاکید کرد: متاسفانه کسانی که زبانشان برای حقوق بشر باز است در زمان حوادث و وقایع تیرماه انقلاب اسلامی، زبان و چشمشان در خصوص این همه جنایت که علیه مردم و انقلاب اسلامی صورت گرفته بود بسته شد.

کدخدایی یادآور شد: استکبار جهانی به رهبری آمریکا با ترور شهید بهشتی و 72 تن از یارانش و ائمه جمعه به دنبال از بین بردن حامیان نظام و امام و رهبری بودند.سازمان حقوق بشر و دولت ‌آمریکا هم نه تنها چشم خود را بر روی این حوادث بسته بودند بلکه به روش‌های مختلف به سردمداران جنایت‌ها علیه کشورما کمک می‌کردند.

وی افزود: کشورها و دولت‌هایی که امروز گزارش‌هایی را در خصوص نقض حقوق بشر در داخل کشورمان مطرح می‌کنند، زمانی که عوامل آنها در داخل کشور دست به جنایت می‌زدند ساکت بودند و سران ترورها را در کشورهای مختلف پناه دادند و از آنها حمایت کردند.

مشاور عالی دبیر شورای نگهبان افزود: دوگانگی در رفتار و کردارهای دولت‌ها و سازمان‌های بین‌المللی ما را به اینجا می‌رسانند که بگوییم اگر حقوق بشر را باور دارند نمونه بارز آن حوادث هفتم تیر است.

وی خاطرنشان کرد: امروز استکبار جهانی حاضر نیست بپذیرد که دستش از منافع ایران کوتاه شده و به هر طریقی به دنبال ضربه زدن به نظام هستند ولی خوشبختانه با هدایت‌ها و رهبری حضرت امام (ره) و مقام معظم رهبری و به کوری چشم دشمنان داخلی و خارجی نظام مردم پای کشور خود ایستاده‌اند و از دستاوردها دفاع می‌کنند و گوش به فرمان رهبری داده‌اند.

کدخدایی با بیان اینکه امروز جایگاه ایران در منطقه و جهان جایگاه رفیع و والایی است، گفت: جمهوری اسلامی علی‌رغم فشارها در منطقه جایگاه خوبی را کسب کرده است اما کشورهای مقابل و استکبار جهانی توان دیدن این پیشرفت را در کشور ندارند. ما شاهد دوگانگی در بحث تحریم‌ها از سوی آمریکا هستیم. از طرفی آنها در خصوص تحریم برای مردم دلسوزی می‌کنند و از طرف دیگر مردم را از حقوق اولیه و امکانات صنعتی و فنی محروم می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: بهترین تعبیری که رهبر معظم انقلاب در دیدار با خانواده شهدای هفت تیر مطرح فرمودند اطلاق عنوان حقوق بشر آمریکایی است تا دنیا و جهان بدانند معیار حقوق بشر در آمریکا و نزد کشورهایی که دم از حقوق بشر می‌زنند چیست؟ آنها معیارهای دوگانه‌ای دارند که در هر زمان و بر اساس منافع خاص خودشان عمل می‌کنند.

مشاور عالی دبیر شورای نگهبان در پایان تصریح کرد: امروز در برخی از کشورهای منطقه شاهد جنایت ‌های عظیمی هستیم ولی حکومت آنها تحت حمایت آمریکا و کشورهای دیگر هستند و هیچگونه حمایتی را از سوی سازمان بین‌المللی درخصوص حقوق بشر و حقوق مردم آن کشور را نمی‌بینیم. امروز سیاست‌های دوگانه حقوق بشری آمریکا برای مردم آشکار شده و حنای آن رنگی ندارد.
منبع: فارس
برچسب ها: صراط کدخدایی
خبر فوری

علت شلیک پدافند هوایی در اصفهان و تبریز