۰۹ تير ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۰

کری: از مذاکره با ظریف دلگرم شدم!

وزیر امور خارجه امروز با سرگئی لاوروف همتای روس خود و یوکیا آمانو مدیر کل آژانس بین المللی انرژی اتمی دیدار خواهد کرد.
کد خبر : ۲۴۷۰۳۱
صراط: وزیر خارجه آمریکا پس از دیدار با همتای ایرانی خود گفت از مذاکره با ظریف دلگرم شدم.

محمد جواد ظریف پس از حضوری کوتاه در تهران امروز دوباره به همراه علی اکبر صالحی رئیس سازمان انرژی اتمی و حسین فریدون، دستیار رئیس جمهور به وین، محل برگزاری مذاکرات هسته‌ای بازگشت.

وزیر امور خارجه همچنین امروز با سرگئی لاوروف همتای روس خود و یوکیا آمانو مدیر کل آژانس بین المللی انرژی اتمی دیدار خواهد کرد.

محمد جواد ظریف در بدو ورود به فروگاه وین در سخنانی تاکید کرد تنها توافقی پایدار خواهد ماند و تنها توافقی را مردم ایران خواهند پذیرفت که عادلانه ، متوازن و براساس عزت ملی و حقوق مردم ایران باشد و من فکر می کنم این واقعیت را طرف مقابل درک کرده که بدون یک توافق خوب و بدون شناسایی حقوق مردم ایران ، رسیدن به یک توافق دراز مدت امکان پذیر نیست.

محمد جواد ظریف در پاسخ به این سوال که با توجه به زیاده خواهی های غربی ها تا چه میزان می توان به دسترسی به توافقی جامع امیدوار بود، گفت ما همیشه گفته ایم که مواضع مذاکراتی هرچه باشد، نتیجه مذاکرات باید براساس یک توازن منطقی باشد. همه مسئولان ایرانی گفته اند که ما آماده یک مذاکره و یک داد و ستد معقول و منطقی هستم.

وزیر امور خاجه افزود: من فکر می‌کنم که بر این اساس که مبنایش باید توافق لوزان باشد امکان رسیدن به راه حل وجود دارد.

دور نهایی مذاکرات هسته ای ایران و 6 قدرت جهانی در حالی در پایتخت اتریش در جریان است که همه طرف ها از تمدید چند روزه گفتگوها خبر داده اند.
منبع: تسنیم
برچسب ها: صراط کری ظریف