۱۰ تير ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۹
حاشیه های "مجمع وزرای ادوار"

وزرای احمدی‌نژاد را به مجمع وزرا راه ندادند!

وی درباره اینکه آیا از وزرای دولت نهم و دهم کسی در این مجمع حضور دارد یا خیر؟ گفت: خیر نیستند، از دولت قبل تنها آقای سعیدی‌کیا حضور دارد که قبلا وزیر بوده اما زمانی که اساسنامه تصویب شود منعی برای حضور وزرا نیست اما نمی‌خواهیم دولتی باشد.
کد خبر : ۲۴۷۱۶۱
صراط: «مجمع وزرای ادوار» با حضور برخی وزرا و معاونین دولت‌های قبلی و دولت فعلی تشکیل شد.

برپایه این خبر جلسات مجمع وزرای ادوار در «سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی» برگزار می‌شود و در حال حاضر نیز هیأت موسس این مجمع با برگزاری جلسه‌ای اساسنامه مجمع وزرای ادوار را تهیه کرده است.

در همین زمینه یحیی آل‌اسحاق  رئیس پیشین اتاق بازرگانی که در این مجمع حضور دارد،‌ ضمن تایید تشکیل مجمع وزرای ادوار با حضور وزیران دولت‌های مختلف، اظهار داشت: این مجمع، مجموعه‌ای غیر حزبی است که وزرای دوره‌های مختلف در آن حضور دارند.

*برگزاری جلسات مجمع وزرای ادوار در «سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی»

آل‌اسحاق با اشاره به برگزاری جلسات مجمع وزرای ادوار در «سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی»، تصریح کرد: قرار است در این مجمع وزرای ادوار دور یکدیگر جمع شوند و به دولت‌ها مشاوره داده و درباره مشکلات اظهار نظر کنند، چراکه هرکدام از این وزرا در دوره خود دارای تجربیات بسیار خوبی بودند و توانسته‌اند در دوره‌های خود با مشکلات برخورد و چالش‌ها را مدیریت کنند بنابراین این مجموعه تجربیات می‌تواند در اختیار دولت قرار گیرد.

عضو حزب موتلفه با بیان اینکه رویکرد این مجموعه اقتصادی و فرهنگی خواهد بود درباره حضور وزرای دولت نهم و دهم در این مجمع خاطر نشان کرد: علی‌القاعده تفاوتی درباره دوره اول، دوم و سوم وجود ندارد و در حال حاضر نیز هیات موسس این مجمع با برگزاری جلسه‌ای اساسنامه مجمع وزرای ادوار را تهیه کرده است.

وی درباره حمایت دولت از این مجمع گفت: علی‌القاعده دولت نیز باید از این مجمع حمایت کند البته همه وزرا می‌توانند در این مجمع حضور داشته باشند.

*دعوت معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی ریاست جمهوری برای جلسات مجمع وزرا

از سویی دیگر غلامرضا شافعی معاون نظارت راهبردی معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی ریاست جمهوری با بیان اینکه این مجمع ارتباط تشکیلاتی با سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی ندارد، درباره حضور وزرا اظهار داشت: اساسنامه‌ای نوشته خواهد شد که وزرای سابق و معاونین در دوره‌های مختلف می‌توانند عضو آنجا باشند و برای حضور وزرای فعلی نیز منعی وجود ندارد البته اساس‌نامه باید تصویب و ثبت شود تا رسمیت یابد.

*عدم حضور وزرای دولت نهم و دهم در مجمع وزرا

وی درباره اینکه آیا از وزرای دولت نهم و دهم کسی در این مجمع حضور دارد یا خیر؟ گفت: خیر نیستند،  از دولت قبل تنها آقای سعیدی‌کیا حضور دارد که قبلا وزیر بوده اما زمانی که اساسنامه تصویب شود منعی برای حضور وزرا نیست اما نمی‌خواهیم دولتی باشد.

به گفته شافعی این یک مجموعه مردم نهاد است و همانطور که نمایندگان و استانداران ادوار جلساتی دارند، برای وزرا و معاونین رئیس‌جمهور نیز قرار است چنین مجموعه‌ای تشکیل شود.

*منعی برای حضور جهانگیری در مجمع وزرا وجود ندارد

معاون نظارت راهبردی معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی ریاست جمهوری درباره حضور اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس‌جمهور در مجمع وزرای ادوار خاطرنشان کرد: ایشان به عنوان وزیر سابق می‌تواند عضو باشد اما به خاطر معاون اولی خیر، لذا حضور ایشان نیز منعی ندارد اما هنوز اساس‌نامه تنظیم نشده است.

وی تصریح کرد: اساسنامه مجمع وزرای ادوار به گونه‌ای تنظیم خواهد شد که همه وزرایی که در دوره‌های قبلی بودند می‌توانند خودشان در صورت علاقه در این مجمع حضور داشته باشند.

شافعی درباره اینکه گفته می‌شود محوریت جلسات این مجمع برعهده وی قرار دارد یادآور شد: من از افراد دعوت کردم و جلساتی نیز برگزار می‌شود که این امر به صورت شخصی بوده و با سبقه برنامه و بودجه مرتبط نیست.
منبع: فارس