۱۰ تير ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۴

مشاور رهبری جمعه شب به کویت رفت

آیت‌الله تسخیری مشاور عالی مقام معظم رهبری در امور جهان اسلام به نمایندگی از حضرت آیت‌الله خامنه‌ای و به منظور دیدار با بازماندگان حمله تروریستی جمعه گذشته در کویت که به شهادت 27 تن انجامید، به کویت رفت و با امیر کویت دیدار کرد.
کد خبر : ۲۴۷۱۶۳
صراط: آیت‌الله محمدعلی تسخیری، مشاور عالی مقام معظم رهبری در امور جهان اسلام، به نمایندگی از حضرت آیت‌الله خامنه‌ای و به منظور دیدار با بازماندگان حمله تروریستی جمعه گذشته در کویت که به شهادت 27 تن انجامید، به کویت رفت.

بنابر اعلام اداره‌کل روابط عمومی و اطلاع‌رسانی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، هیئت اعزامی مقام معظم رهبری شامگاه یکشنبه هفتم تیر برای شرکت در مراسم بزرگداشت شهدای انفجار خونین مسجد امام صادق(ع) وارد فرودگاه کویت شد و مورد استقبال احمد لاری، نماینده مجلس این کشور، حجت‌الاسلام شیخ حسین معتوق، علیرضا عنایتی، سفیر و عباس خامه‌یار، رایزن فرهنگی کشورمان در کویت قرار گرفت.

حضور در مسجد الکبیر
آیت‌الله تسخیری مشاور مقام معظم رهبری در امور جهان اسلام به همراه آیت‌الله شیخ عباس کعبی، عضو مجلس خبرگان رهبری و حقوقدان شورای نگهبان، سفیر و رایزن فرهنگی کشورمان، با حضور در مسجد الکبیر کویت ضمن شرکت در مراسم بزرگداشت شهدای فاجعه تروریستی انفجار مسجد امام جعفر صادق(ع) با مرزوق الغانم، رییس مجلس الامه کویت، تعدادی از اعضای هیأت دولت و جمعی از نمایندگان پارلمان این کشور و خانواده‌های سوگوار شهدا دیدار و مراتب همدردی مقام معظم رهبری و دولت و ملت ایران را به آنان ابلاغ کرد.

اعضای هیئت ایرانی همچنین در حاشیه این مراسم ضمن دیدار با خانواده‌های عزادار از جمله خانواده 3 شهید ایرانی این حادثه، با تعدادی از وزرا و مقامات پارلمانی کویت نیز گفت‌وگو کردند.

آیت‌الله تسخیری، در دیداری کوتاه با شیخ سلمان الحمود الصباح، وزیر فرهنگ و اطلا‌ع‌رسانی کویت، ضمن محکوم کردن و دردناک خواندن این اقدام جنایتکارانه، بر لزوم حفظ همبستگی و وحدت اسلامی و مقابله با فتنه‌انگیزی و افراط‌گرایی تأکید کرد.

دیدار با امیر کویت

آیت‌الله تسخیری در ادامه برنامه‌های خود در کویت در دیدار با امیر کویت، پیام تسلیت و همدردی مقام معظم رهبری، دولت و ملت ایران به دولت و ملت کویت و خانواده‌های شهدا و آسیب‌دیدگان حادثه تروریستی مسجد امام صادق (ع) در کویت را به وی ابلاغ کرد.

آیت‌الله تسخیری، به همراه آیت‌الله عباس کعبی، سفیر و رایزن فرهنگی کشورمان در کویت، در دیدار با شیخ صباح الاحمد الصباح، امیر کویت ضمن ابراز تأسف و اندوه عمیق از حادثه هولناک انفجار مسجد امام جعفر صادق (ع) در کویت، مراتب تسلیت و همدردی مقام معظم رهبری، دولت و ملت ایران با برادران کویتی را ابراز داشت.

آیت‌الله تسخیری در این دیدار با محکوم کردن این حادثه تروریستی، گفت: امیدواریم دولت‌ها و ملت‌های اسلامی با اتحاد و یکپارچگی خود هر دستی را که در جهت ناامنی و ایجاد فتنه در منطقه بلند می‌شود، قطع کنند.

وی تصریح کرد: اسلام دین محبت و مودت است و اقدامات خشونت‌آمیز و افراط‌گرایانه مغایر با تعالیم و ارزش‌های دین مبین اسلام بوده و تنها جبهه دشمنان اسلام و بشریت را تقویت می‌کند.

در این دیدار امیر کویت، شیخ صباح الاحمد الصباح ضمن تشکر از تسلیت مقام معظم رهبری و دولت و ملت ایران نسبت به این فاجعه شوم، گفت: ما همگان عزادار شهادت این نمازگزاران و روزه‌داران هستیم و این اقدام جنایت‌کارانه آن هم در ماه رحمت الهی در خانه خدا، همه ما را داغدار کرده است.

شیخ صباح الاحمد در ادامه افزود: ما نیز شهادت این فرزندان امت اسلامی را به خودمان و شما تسلیت می‌گوییم و از جمهوری اسلامی ایران و جنابعالی به خاطر حضور در کویت و مشارکت در سوگواری شهادت این عزیزان سپاسگذاریم.

ملاقات با مشاور ویژه امیر کویت

آیت‌الله تسخیری همچنین با محمد ابوالحسن، وزیر سابق اطلاع‌رسانی و مشاور ویژه امیر کویت دیدار و درباره مسایل مهم جهان اسلام و همکاری‌های فرهنگی دو کشور بحث و تبادل نظر کرد. همچنین دیدار مشابهی نیز با رییس دفتر امیر کویت در محل کاخ بیان با حضور سفیر و رایزن فرهنگی ایران انجام شد.

مصاحبه با رسانه‌هاى گروهی کویت

با هماهنگی به عمل آمده از سوی رایزنی فرهنگی کشورمان چندین برنامه مصاحبه زنده با شبکه‌های محلی در حاشیه مراسم بزرگداشت شهدا در مسجد الکبیر و همچنین در محل اقامت آیت‌الله تسخیری با روزنامه پرشمار «الرأی» انجام شد.

سخنرانی در حوزه امام حسن مجتبی (ع)

آیت‌الله تسخیری و هیأت همراه همچنین ضمن بازدید از حوزه امام حسن مجتبی (ع) در سخنانی برای طلاب حوزه، بر اهمیت حفظ همگرایی و یکپارچگی و مقابله با توطئه تفرقه‌افکنی دشمنان اسلام تأکید کرد.

آیت‌الله تسخیری در این دیدار با حجت‌الاسلام حسین معتوق، دبیرکل ائتلاف ملی اسلامی کویت نیز دیدار و گفت‌وگو کرد.

بازدید از رایزنی فرهنگی

آیت‌الله محمدعلی تسخیری و آیت‌الله شیخ عباس کعبی، ضمن بازدید از رایزنی فرهنگی ایران در کویت با عباس خامه‌یار، رایزن فرهنگی کشورمان و همکاران وی در این رایزنی دیدار و عمل‌کرد تحسین‌برانگیز آنان را ستود.

عیادت از مجروحان انفجار جمعه خونین کویت

مشاور عالی مقام معظم رهبری نیز از مجروحان ایرانی و کویتی این حادثه که در بیمارستان‌های کویت بستری هستند عیادت و شفای عاجل آنان را از خداوند متعال مسألت کرد.

در این برنامه آیت‌الله عباس کعبی، نماینده مجلس خبرگان رهبری، سفیر و رایزن فرهنگی کشورمان در کویت نیز آیت‌الله تسخیری را همراهی کردند.

در انفجار خونین مسجد امام صادق (ع) در کویت 27 نفر به شهادت رسیدند و 227 نفر مصدوم و مجروح شدند که حال تعدادی از آنها وخیم است.

در این حادثه 3 نمازگزار روزه‌دار ایرانی به شهادت رسیدند و 11 ایرانی دیگر به علت جراحات وارده در بیمارستان‌های کویت بستری هستند.
منبع: فارس
خبر فوری

علت شلیک پدافند هوایی در اصفهان و تبریز