۱۰ تير ۱۳۹۴ - ۱۵:۴۵

هزاران نامه هيلاري کلينتون منتشر شد

وزارت امور خارجه آمریکا روز سه شنبه حدود دو هزار نامه الکترونیکی هیلاری کلینتون، وزیر امور خارجه سابق این کشور را که وی در سال 2009 هنگامی که وزیر امور خارجه وقت آمریکا بود، ارسال یا دریافت کرده بود، منتشر کرد.
کد خبر : ۲۴۷۱۷۰
صراط: این نامه ها دومین بخش از نامه های الکترونیکی کلینتون است که با دستور قضایی منتشر می شود.

1925 نامه الکترونیکی که اطلاعات حساس و محرمانه آنها حذف شده است، به ماه دسامبر سال 2009، نخستین ماهی که هیلاری کلینتون وزیر امور خارجه دولت اوباما شده بود، مربوط می شود. این نامه ها تحت بررسی رقبای نامزد دموکرات ریاست جمهوری قرار خواهد گرفت تا شاید در آنها ارتباطاتی رسوا کننده یا مشکل ساز بیابند.

از وقتی که کلینتون در ماه مارس اذعان کرد از سال 2009 تا 2013 در ارتباط با وظایف رسمی خود از صندوق الکترونیکی شخصی و خصوصی استفاده کرده است، نامه های الکترونیکی وی موضوع جنجالی سیاسی قرار گرفته است و به گفته مخالفان جمهوری خواه وی، کلینتون برغم توصیه های رسمی برای فرار از هر گونه بایگانی رسمی به این کار مبادرت کرده است.

 کلینتون در جواب رقبای خود اعلام کرد در پایان سال 2014 نامه های خود را تفکیک کرده و همه نامه های دیپلماتیک را که بالغ بر 55 هزار صفحه شامل 30 هزار نامه الکترونیکی می شود، در اختیار وزارت امور خارجه قرار داده است تا بر اساس قوانین آمریکا درباره بایگانی اسناد رسمی، آنها را بایگانی کرده و در اختیار عموم قرار دهد.


منبع: خبرگزاری صدا و سیما