۱۰ تير ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۵

بلاتر: نمی‌توانید فساد مرا ثابت کنید

رئیس فدراسیون جهانی فوتبال می‌گوید هیچ دلیل و مدرکی برای شراکت او در جرم برخی از مقامات فاسد این سازمان وجود ندارد.
کد خبر : ۲۴۷۱۷۷
صراط: سپ بلاتر، رئیس فیفا که اخیراً اعلام کرده از سمت خود کناره‌گیری می‌کند، مدعی است که وجدانش آسوده است که در هیچ یک از اقدامات غیرقانونی صورت گرفته در فیفا دست نداشته و با هیچ یک از مسئولانی که فساد آنها ثابت شده شریک نبوده است.

بلاتر که در نتیجه فشار شدید رسانه‌ها و گروه پرشماری از اهالی دنیای فوتبال، تنها چند روز پس از پیروزی‌اش در انتخابات اخیر ریاست باشگاه اعلام کرد از سمت خود کناره‌گیری می‌کند در گفت‌و‌گو با سایت بونته اظهار داشت: برخی از مردم متوجه کلماتی که به کار می‌برند نیستند و آنها مرا فردی فاسد می‌دانند. آنهایی که ادعا می‌کنند من فاسد هستم اول باید این ادعا را با دلیل و مدرک ثابت کنند.

وی ادامه داد: هیچ‌کس نمی‌تواند ثابت کند که من مدیری فاسد هستم چون نیستم. برای من انتقادات سازنده یا مخرب اهمیتی ندارند. در متفاوت دیدن امور هم منافعی وجود دارد. با این حال اگر کسی می‌گوید که بلاتر فاسد است چون فیفا است، تنها کاری که می‌توانم در واکنش به او انجام دهم این است که سرم را (برای ابراز تأسف) تکان دهم.

رئیس فیفا که برخی از رسانه‌ها او را به همدستی با مدیران فاسد فیفا و برخی دیگر او را به نادیده گرفتن جرم همکارانش متهم می‌کنند، تأکید کرد که خودش را از هر گونه گناهی مبرا می‌داند.

بلاتر عنوان کرد: وجدانم راحت است وگرنه وقتی درباره این موضوع حرف می‌زنم نمی‌توانستم در چشم مخاطبانم نگاه کنم. اتهاماتی که به من نسبت داده می‌شود هیچ ربطی به فوتبال ندارند و هدف بسیاری از این هجمه‌ها تخریب زندگی شخصی من است.

منبع: تسنیم