۱۰ تير ۱۳۹۴ - ۱۷:۱۳

دختر مقام سودانی به داعش پیوست

یک منبع دیپلماتیک، از سفر دختر سخنگوی رسمی و مدیر امور عربی وزارت امور خارجه سودان به همراه گروهی از پزشکان سودانی به سوریه، برای پیوستن به گروهک تروریستی داعش خبر داد.
کد خبر : ۲۴۷۱۸۸
صراط: یک منبع دیپلماتیک که خواست نامش فاش نشود، در گفت وگو با سایت العربیه ضمن تایید خبر پیوستن دختر سخنگوی رسمی وزارت خارجه سودان به داعش، گفت: دختر علی صادق سخنگوی وزارت خارجه سودان، چند روز پیش همراه گروهی از پزشکان سودانی از طریق ترکیه، برای ملحق شدن به داعش، عازم سوریه شد.

این منبع افزود: جذب یک گروه از پزشکان سودانی، از جمله دختر سخنگوی رسمی وزارت امور خارجه سودان به صفوف داعش به بهانه امدادرسانی و کارهای انسان دوستانه صورت گرفته است.

"عبدالحافظ ابراهیم محمد" سفیر سودان در عربستان گفت: سخنگوی وزارت خارجه کشورش به ترکیه سفر کرده است تا امکان بازگرداندن دخترش به سودان را بررسی کند.

به گفته سفیر سودان در عربستان، دختر سخنگوی وزارت خارجه سودان 18 سال دارد و تحصیل در دانشکده پزشکی را رها کرده تا به داعش بپیوندد.

یکی از سایت های متعلق به داعش چند روز پیش از پیوستن 18 پزشک سودانی به این گروهک خبر داد و نوشت: 18 پزشک سودانی تبار از دانشگاه های آمریکا وانگلیس همراه  دختر سخنگوی وزارت امور خارجه سودان به ما ملحق شده اند.

منبع: العالم
برچسب ها: سودان داعش صراط