۱۰ تير ۱۳۹۴ - ۱۹:۳۳

اشک مصنوعی ایرانی وارد بازار می‌شود

مدیرعامل شرکت سینادارو از ورود گسترده اشک مصنوعی تولید داخل کشور و ۳۰ درصد ارزان‌تر نسبت به خارجی در بازار دارویی کشور خبر داد.
کد خبر : ۲۴۷۲۰۸
صراط: محمدحسن واصفی در حاشیه افتتاح خط تولید اشک مصنوعی (قطره استریل چشمی یک بار مصرف 0.5 میلی) اظهار کرد: این قطره استریل چشمی که در گذشته به صورت وارداتی بود، در داخل کشورمان تولید شده است و توزیع گسترده آن نیز در بازار دارویی ایران با 33 درصد ارزان‌تر از مشابه خارجی صورت می‌پذیرد.

وی درباره مصرف این قطر استریل چشمی عنوان کرد: بیشترین مصرف این قطره چشمی بعد از عمل جراحی چشم و همچنین برای افرادی به کار می‌رود که بسیار در مقابل کامپیوتر و تلویزیون خیره می‌شوند و در نهایت برای سالمندان و کسانی که بیشتر در معرض آفتاب قرار می‌گیرند، مورد استفاده است. 

مدیرعامل شرکت سینادارو با بیان اینکه در حال حاضر توانایی تولید دوسوم نیاز کشور این قطره استریل وجود دارد و امسال فقط یک‌سوم آن واردات می‌شود گفت: امیدواریم در سال‌های آینده کل نیاز کشور به اشک مصنوعی را تولید کنیم و در نهایت برای صادرات این قطره استریل چشمی نیز حتما برنامه‌ریزی خواهیم داشت.

واصفی خاطرنشان کرد: هر واحد اشک مصنوعی تولید داخل 300 تومان قیمت دارد در حالی که مشابه خارجی آن هزینه‌ای برابر 400 تومان است و هنوز هم این قطره استریل چشمی تحت پوشش بیمه قرار نگرفته است.

 اشک مصنوعی (قطره استریل چشمی یک بار مصرف) در بسته‌های 50 ریالی تولید می‌شود که برای نخستین‌بار در کشورمان این قطره استریل چشمی با همت متخصصان داخلی تولید شده است.

منبع: تسنیم
خبر فوری

علت شلیک پدافند هوایی در اصفهان و تبریز