۱۱ تير ۱۳۹۴ - ۱۵:۳۲
تصمیم شخصی یا جریانی؟

تایید حضور سه‌باره شهردار تهران در انتخابات 96/ قالی‌باف اصولگرایان را به شکست رهنمون می‌کند؟

به نظر می رسد ورود قالی باف به انتخابات ریاست جمهوری، تصمیمی شخصی است نه جریانی. بدان معنا که ورود او به نتخابات ریاست جمهوری، بیش از آنکه خواست قاطبه اصولگرایان باشد، علاقه شخصی خود اوست.
کد خبر : ۲۴۷۲۹۲
گروه سیاسی صراط - مهرداد لاهوتی، از نمایندگان نزدیک به قالی باف، در مورد احتمال ورود شهردار تهران به انتخابات مجلس و ریاست‌جمهوری گفته است: «قالی‌باف قبل از اینکه یک شهردار موفق باشد، یک چهره سیاسی است و در دو دوره انتخابات ریاست‌جمهوری نیز حضور داشته است. تصورم این است که قالی باف نمی‌تواند نسبت به سرنوشت کشور بی‌تفاوت باشد و قطعا برای شکل‌گیری یک مجلس منطقی، عقلانی و درست وارد عرصه می‌شود و نقطه‌نظراتی نیز خواهد داشت».

لاهوتی گفته است: «تا انتخابات ریاست جمهوری زمان زیادی باقی است، اما احتمال اینکه وی مجددا پا به عرصه انتخابات ریاست‌جمهوری بگذارد زیاد است. تا آنجایی که اطلاعات من نشان می‌دهد و علائمی که وجود دارد حاکی از حضور وی در انتخابات ریاست‌جمهوری است. حمایت وی از افراد، گروه یا جریان و کاندیدای خاصی در انتخابات مجلس دهم نیز بستگی به نظر خودش دارد ولی قطعا وی نسبت به سرنوشت کشور و انتخابات مجلس نیز بی‌تفاوت نخواهند بود و در شکل‌گیری مجلس نقش مهمی ایفا می‌کند».

این اظهارات تا حد زیادی به معنای تایید ورود سه باری قالی باف به انتخابات ریاست جمهوری است. نکته قابل تامل در خصوص کاندیداتوری های او این است که قالی باف بر خلاف آنچه حامیانش مبلغ آن هستند، در دو انتخابات پیشین نتوانسته بود، اصولگرایان را یکپارچه کند و خود را به عنوان کاندیدای اصلی این جریان بشناساند.

در این شرایط، به نظر می رسد ورود دوباره او به انتخابات ریاست جمهوری، تصمیماتی شخصی است نه جریانی. بدان معنا که ورود او به نتخابات ریاست جمهوری، بیش از آنکه خواست قاطبه اصولگرایان باشد، علاقه شخصی خود اوست.

از این رو، چه بسا حضور قالی باف در انتخابات 96 یا حتی 1400، در نهایت به یکپارچگی اصولگرایان لطمه وارد کند. حال باید منتظر ماند و دید تصمیم قالی باف در خصوص انتخابات آتی ریاست جمهوری چیست؟