۱۲ تير ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۱

وقوع دو انفجار در پایتخت کلمبیا

مقامات کلمبیا اعلام کردند، در اثر دو انفجار در شهر بوگوتا، پایتخت این کشور که با استفاده از بمب‌های دست ساز صورت گرفت، دست کم 10 تن زخمی شدند.
کد خبر : ۲۴۷۳۷۷

صراط: مقامات کلمبیا اعلام کردند، در اثر دو انفجار در شهر بوگوتا، پایتخت این کشور که با استفاده از بمب‌های دست ساز صورت گرفت، دست کم 10 تن زخمی شدند.

به گزارش خبرگزاری شینهوا، سرهنگ اسکار پینزون، یک مقام پلیس شهر بوگوتا اظهار کرد، بمبی که در این انفجارها مورد استفاده قرار گرفت، بمب با قدرت متوسط بود. هنوز هیچ کس مسئولیت این انفجار را بر عهده نگرفته است.

این انفجارها در حالی اتفاق افتاد که تنشها میان دولت کلمبیا و شورشیان فارک بار دیگر بالا گرفته است. دولت کلمبیا و گروه فارک مشغول به انجام مذاکرات صلح هستند.

دو طرف حدود یک ماه پیش اعلام کردند، که در مذاکرات صلح برای ایجاد کمیسیون صلح با هدف بررسی جرایم انجام شده طی درگیری‌های 50 ساله در این کشور به توافق رسیده‌اند.

مذاکرات صلح دولت و شورشیان فارک از 2012 آغاز شد و مرتبا به دلیل حملات دو طرف نقض می شود. ماه دسامبر فارک آتش بس اعلام کرد و امیدهایی ایجاد شد که شاهد مذاکرات صلح سریعتر به نتیجه برسد اما از آن زمان تنش‌ها مرتبا در حال افزایش است. درگیری کلمبیا تاکنون حدود 200 هزار کشته و پنج میلیون آواره برجای گذاشته است.

منبع: ایسنا