۱۲ تير ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۹

یک نفت‌کش دیگر عراقی واژگون شد

جانشین پلیس راه ملاوی از واژگونی تریلر نفت کش عراقی در جاده پلدختر - کرمانشاه خبر داد.
کد خبر : ۲۴۷۳۸۱
صراط: سروان روح الدین مهرابی روز جمعه در جمع خبرنگاران شهرستان پلدختر اظهار داشت: یک دستگاه تریلرعراقی به شماره ۱۱۹۴۰۷ سلیمانیه، در محور پلدختر -کرمانشاه در گردنه طول کش واژگون شد.

وی افزود: بر اثر این واژگونی ۲۴ هزار لیتر نفت سیاه در حاشیه جاده جاری شد.

جانشین پلیس راه ملاوی ادامه داد: همچنین به دنبال وقوع این تصادف راننده تریلر نفتکش مجروح شد که به بیمارستان پلدختر انتقال یافت.

سروان مهرابی گفت: کارشناس پلیس راه علت این حادثه رانندگی را تخطئ از سرعت مطمئنه اعلام کرده است.

بنابراین گزارش با توجه به قرارگیری لرستان در گلوگاه شاهراه تزانزیتی شمال - جنوب کشور بسیاری از تانکرهای حامل سوخت صادراتی با ورود از مرز پرویزخان به کشور و عبور از استانهای غربی از جمله کرمانشاه و لرستان راهی بندر امام می شوند، این تانکرها به دلایل مختلف در مسیر عبور از جاده پلدختر دچار واژگونی شده و خسارات جدی به محیط زیست وارد می کنند.

عدم تعریض محور پلدختر، بی توجهی راننده های تانکرهای حامل سوخت به قوانین راهنمایی و رانندگی و گاه غیراستاندارد بودن این تانکرها موجب واژگونی و در نهایت آلودگی آب و خاک منطقه می شود.

این روند به گونه ای است که طی هر ماه محورهای جنوبی لرستان اعم از پلدختر و کوهدشت شاهد تکرار حوادث برای تانکرهای حامل سوخت است که بخش عمده ای از آنها عراقی بوده و درصدی نیز مربوط به تانکرهای ایرانی عبوری از این محور است.

منبع: مهر
خبر فوری

علت شلیک پدافند هوایی در اصفهان و تبریز