۱۲ تير ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۴

گزارش آمانو از سفرش به تهران

مدیرکل آژانس بین‌المللی پس از دیدار با مقامات عالی ایرانی در تهران گفت که هدف از این سفر حل مسائل باقی‌مانده پرونده هسته‌ای ایران از جمله ابعاد نظامی احتمالی گذشته آن بوده است.
کد خبر : ۲۴۷۳۹۸
صراط: «یوکیو آمانو» مدیرکل آژانس بین‌المللی پس از دیداری یک روزه با مقامات عالی ایران از جمله رئیس‌جمهور و رئیس شورای عالی امنیت ملی این کشور، گفت که هنوز برای رسیدن به توافق هسته‌ای، کارهای انجام نشده‌ای باقی مانده است.

بر اساس اعلام دفتر مطبوعاتی آژانس، آمانو در ابتدای این پیام به دیدار با حسن روحانی و علی شمخانی اشاره کرده و گفته که پس از رسیدن به وین، با وزیر خارجه ایرانی یعنی محمدجواد ظریف هم دیدار خواهد کرد.

مدیرکل آژانس هدف از سفر یک روزه به تهران را اینگونه اعلام کرده است: «هدف از ملاقات، پیشرفت به سمت حل همه مسائل باقی‌مانده برنامه هسته‌ای ایران و شفاف‌سازی در خصوص ابعاد نظامی احتمالی آن بود.»

وی در ادامه افزوده: «من معتقدام که هر دو طرف (مذارکرات یعنی ایران و 1+5 الان) بر روی برخی جنبه های کار، تفاهم و درک بهتری دارند گرچه بازهم کار بیشتری مورد نیاز است.»

آمانو در خصوص دیگر مسائل مطرح شده در سفر به پایتخت ایران هم گفته که برجام و بازرسی‌های آژانس از اقدامات مربوط به برنامه هسته‌ای و همچنین نحوه راستی‌آزمایی گفته‌های ایران در خصوص این اقدامات، از دیگر محورهای این سفر بوده است.

آمانو دیروز پنج‌شنبه به ایران آمد.

منبع: فارس
برچسب ها: آمانو آژانس صراط