۱۲ تير ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۹
امامی کاشانی:

ایدئولوژی قرآن می‌فرماید از کفار نترسید/ مدیریت عربستان با صهیونیست‌هاست/ تشیعی که به خلفا توهین می‌کند انگلیسی است

خطیب موقت نماز جمعه تهران گفت: ۱+۵ بداند تیم مذاکره کننده ایران به هیچ وجه از اصول اسلامی عقب نشینی نمی‌کند.
کد خبر : ۲۴۷۴۰۲
صراط: خطیب موقت نماز جمعه تهران گفت: ۱+۵ بداند تیم مذاکره کننده ایران به هیچ وجه از اصول اسلامی عقب نشینی نمی‌کند.

آیت الله امامی کاشانی خطیب موقت نمازجمعه تهران در خطبه‌های دوم این نماز عبادی سیاسی ضمن دعوت خودش و نمازگزاران به تقوا گفت: حدیثی از امام حسن(ع) داریم که می‌فرمایند«انسان باید برای دینش حریص باشد و به آن اهمیت دهد و به گونه‌ای باشد که در نماز احسان، تقوا، صداقت و اخلاق خوب حریص باشد و از بدی‌ها اجتناب کند».

وی در ادامه با بیان اینکه اسلام امروز در شرایطی قرار گرفته که این شرایط خیلی حساس و بی سابقه است، افزود: این شرایط به گونه‌ای است که امروز مبارزه و جنگی بین اسلام و کفر درگرفته است که این جنگ میدان وسیعش میدان مجازی است. این جنگ میدانی است که در سایت‌ها و شبکه‌های اجتماعی و موبایل‌ها و حتی تلفن فضا دارد و تبلیغات زهرآگین علیه اسلام گسترده شده است. این یک میدان نبردی است که دنیای صنعت علیه تمام فضائل و ارزشهای اسلامی و انسانی علیه آن استفاده می‌کنند.

خطیب موقت نمازجمعه تهران در ادامه اظهار داشت: شرایط دیگر دنیای اسلام این است که مسلمانان در میدان طبیعی وارد جنگ شده‌اند که از آن می‌توان به داعش‌ها، تکفیری‌ها، گروه النصره، طالبان اشاره کرد که این گروه‌ها را استکبار درست کرده است. این گروه‌ها با قدرت آمریکایی و صهیونیستی و پول نفتی درست شده‌اند و این قدرت‌ها این چنین از طریق انسان‌های ابله وجوان‌های جاهل و نادان از راه همین شبکه‌های اجتماعی و فضای مجازی علیه اسلام، شیعه و مسجد تبلیغ می‌کنند، البته به قول خودشان به دروغ می‌گویند که سلفی‌گری این تبلیغات و بدبختی‌ها را به راه انداخته است، از طرفی هم به آنها پول می‌دهند و این وضعی است که امروز در دنیا می‌بینیم.

آیت الله امامی کاشانی  با طرح این سوال که در شرایط دنیای امروز اسلام تکلیف چیست، گفت: تکلیف این است که جهان اسلام بیدار شود. خطبای جمعه معارف اسلام را بیان کنند.این گروه، گروهی است که دنیای استکبار علیه اسلام امروز آن را ترویج و تبلیغ و تربیت می‌کنند و این وضعی است که به وجود آورده است.

وی در ادامه اظهار داشت: کشوری اسلامی است اما مدیرشان یهودی و صهیونیست است که نمونه آن عربستان سعودی و امثال اینها است، می‌بینیم که اینها چکار می‌کنند! این بساطی است که در یمن برپا کرده‌اند. این بساط و حمایت از داعش است که در سوریه و در عراق و لبنان و نقاط دیگر ایجاد کرده‌اند، البته کشورهای غربی و حتی آل سعود فکر می‌کنند که این جنایت‌ها را به ملت مسلمان می‌کند اما انشاءالله آتش این فتنه به زودی دامن خودشان را هم خواهد گرفت.

خطیب موقت نمازجمعه تهران با بیان اینکه شرایط امروز دنیای اسلام ناگوار است، به طرح سوالی پرداخت و پرسید که چه باید کرد، افزود: آفرین و هزاران درود و سلام وصلوات بر امام خمینی (ره) که مسئله اتحاد جامعه اسلامی و امت اسلام را مطرح فرمود، حتی ایشان هفته وحدت را تعیین کرد و نسبت به اسرائیل و صهیونیست، جمعه آخر ماه رمضان را، جمعه قدس اعلام فرمود. این حرکت برای این است که ملت اسلام منسجم شوند و ببینند که کجا ایستاده‌اند و چه خبری علیه اسلام و امت اسلامی می‌شود.

آیت الله امامی کاشانی در همین زمینه تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب می‌بینیم که چه عالی همان راه امام راحل را ادامه می‌دهند و جمله ایشان جمله بلندی است که شب گذشته همه از تلویزیون شندیم که در جمع ادیبان و شاعران فرمودند که شعر باید در خدمت جدا شدن حق از باطل قرار بگیرد، حتی شعر که نقش مهمی می‌تواند در موفقیت داشته باشد.

وی به بخش دیگری از سخنان رهبر انقلاب در جمع ادیبان و شاعران اشاره کرد و گفت: رهبر انقلاب فرمودند انان که اختلاف ایجاد می‌کنند و خودشان را شیعه می‌دانند و شبکه‌های تبلیغاتی در دنیا ایجاد کرده‌اند و می‌گویند ما پیرو اهل بیت هستیم و به ولایت اهل بیت پایبندیم اما اسلامشان آمریکایی و تشیعشان انگلیسی است که واقعاً این چنین است.

خطیب موقت نمازجمعه تهران افزود: تشیعی که نسبت به خلفا توهین می‌کنند و تشیعی که کلمات زشت در رسانه‌هایشان علیه خلفا بیان می‌کنند، مگر غیر از تشیع انگلیسی است؟! این همین است که انگلیسی ها می‌خواهند این همان راهی است که می‌روند.

آیت الله امامی کاشانی تصریح کرد: اینکه الآن داعشی‌ها می‌آیند و مسجد و نمازجمعه شیعیان را منفجر می‌کنند، در هفته اخیر در مسجد کویت شاهد ماجرایی بودیم و قبل تر از آن نیز در دو نقطه در عربستان نمازجمعه شیعیان را منفجر می‌کنند این انفجارها برای چیست؟ برای این است که می‌خواهند بگویند سنی‌ها با شما چنین رفتاری می‌کنند و لذا اینها اعلام کردند که شما بدانید این چنین می‌کنید اما شیعیان با نمازجمعه شما هم این چنین خواهند کرد. ببینید چطور بین شیعه و سنی می‌خواهند جنگ برپا  کنند! چقدر دشمن هوشیار است و موذیانه دارد کار می‌کند این وضعی است که امروز دشمنان امروز دارند و این جنایات را انجام می‌دهند.

وی با بیان اینکه جز اتحاد، وحدت کلمه ، معرفت و فهم اسلام و بیان اسلام مهمترین مطلب است که باید از سوی خطبای جمعه بیان شود، خطاب به خطبای جمعه جهان اسلام گفت: خطبای جمعه جهان اسلام مهمترین وظیفه بیان و تربیت اسلام و بازکردن نقشه‌های دشمن است. جنگ الآن اینجا است و میدان جنگ اینجاست، این میدان را رهبری معظم انقلاب این چنین از سالهای خیلی قبل بر روی آن تکیه کرده‌اند و هرچه جلوتر می‌رویم می‌بینیم که واقعاً این میدان جدی است.

خطیب موقت نمازجمعه تهران با اشاره به هفته قوه قضاییه و شهادت آیت الله بهشتی و 72 تن از یارانش گفت: شهید بهشتی واقعاً عالم شهید مجتهد و فیلسوف در فلسفه شرق و غرب و مدیری با تمام ارزشها بود و 72 تن از یاران انقلاب اسلامی نیز در این واقعه به شهادت رسیدند ما به روح بلند آنان مغفرت، رحمت و علو مقام از درگاه خدای متعال را خواستاریم.

آیت الله امامی کاشانی در ادامه به نام حضرت امیر به مالک اشتر و نقش قوه قضاییه و دادرسی در نظام اسلامی اشاره کرد و گفت: حضرت امیر در این نامه می‌فرمایند که جنود، سپاه، ارتش و نیروی مسلح در یک طبقه هستند و قضات در طبقه دیگری قرار دارند و طبقه دیگر نیز به قانونگذاران و مجریان اختصاص دارد، همه باید دست به دست هم بدهند و قضات عدل عدالت را برپا کنند.

وی  خطاب به قضات قوه قضاییه و دادگستری گفت: بنده موعظه‌ای به بدنه دستگاه قضا عرض می‌کنم، البته ما قضات شریف بسیار داریم، قضات محترم توجه کنید که حکم را به عدالت بدهید، مبادا هوا و هوس شما را بگیرد.

خطیب موقت نمازجمعه تهران ادامه داد: یک نکته نیز به کارشناسان دستگاه قضایی عرض می‌کنم که قاضی پرونده را به کارشناس ارجاع می‌دهد و کارشناس درست رأی نمی دهد و قاضی در برابر کارشناسی غلط قرار می‌گیرد و براین اساس حکم می کند که به آنها می‌گویم به این گناه کمک نکنید این مال و پول را این طور بها ندهید.

آیت الله امامی کاشانی خطاب به وکلای دادگستری تصریح کرد: البته افراد شریف در دادگستری بسیار هستند اما آنهایی که در معرض شیطنت شیطان قرار می‌گیرند به آنها می‌گویم که مواظب باشید، زندگی دنیا می‌گذرد و زود می رود به طوری که امام مجتبی فرمود:«این نعمت‌های دنیا دائمی نیست و زود از بین می‌رود» اینها را موعظه بگیریم. از شب قدر استفاده کنید و بنا بگذاریم که عدالتی که امیر مومنان فرموده است را عمل کنیم.

وی در پایان با اشاره به مذاکرات هسته‌ای ایران با اعضای گروه 1+5 اشاره و خاطرنشان کرد: نکته مهم در مذاکرات هسته‌ای این است که ایدئولوژی اسلام و قرآن کریم می‌فرماید که از کفار نترسید و از من بترسید. این تفکر دینی است که ملت ایران، رهبری معظم انقلاب اسلامی و دولت، مجلس و قوه قضاییه، همه و همه آن را دنبال می‌کنند که به 1+5 می‌گویم که براساس همین ایدئولوژی است که ایستاده‌اند و از مواضشان که براساس عزت، اقتدار و کیان ملت ایران است، به هیچ وجه عقب نشینی نمی‌کنند.

خطیب موقت نمازجمعه تهران همچنین در خطبه‌های اول نمازجمعه این هفته تهران با اشاره به سالروز ولادت حضرت امام حسن مجتبی(ع) گفت: این واقعه مبارک در روز گذشته اتفاق افتاد که آن را تبریک و تهنیت عرض می‌کنم.

آیت الله امامی کاشانی همچنین در بیان فضیلت‌های شب‌های قدر تأکید کرد: در روایات داریم که شب قدر فقط شبی که در آن قرآن کریم بر پیامبر اسلام نازل شده است، نیست. بلکه می‌تواند در یکی از شب‌های 19، 21 و 23 ماه مبارک رمضان باشد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: برکات شبهای قدر از همان لحظه برپایی نمازجماعت مغرب و عشا شروع می‌شود، بنابراین استغفار، توبه، احسان، صدقه و کمک به دیگران و بی نوایان، اخلاص باطن و راه درست زندگی کردن به این وسیله در شبهای قدر رقم می‌خورد که باید به آن توجه داشته باشیم.
منبع: تسنیم