۱۲ تير ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۶
واکنش ایران چیست؟

دو ابهام تازه در مذاکرات/ خروج اورانیوم غنی‌شده از ایران و محرمانه‌های توافق؟!

در شرایطی که مذاکرات با سرعت بالایی در حال انجام است، برخی اخبار مشکوک، نگرانی هایی را در خصوص توافق احتماالی نهایی به وجود آورده است.
کد خبر : ۲۴۷۴۱۳
صراط: در شرایطی که مذاکرات هسته ای ایران و 5+1 با سرعت بالایی در حال انجام است، برخی اخبار مشکوک توسط غربی ها، نگرانی هایی را در خصوص توافق احتماالی نهایی به وجود آورده است.

به گزارش صراط، یکی از این موارد، شایعه محرمانه ماندن بخش هایی از برجام - برنامه جامع اقدام مشترک - است که توسط رسانه های آمریکایی مطرح شد.

در این خصوص، یک عضو تیم مذاکره کننده کشورمان که نام او اعلام نشده است، این خبرسازی را رد کرد و گفت: این گونه مطالب هیچ پایه و اساسی ندارد وهیچ بخشی از توافق جامع یا برجام محرمانه نیست.

این عضو تیم مذاکره کننده هسته ای ایران تاکید کرد: اگر توافق جامع حاصل شود همه اسناد و ضمائم مربوط به آن منتشر خواهد شد و در دسترس قرار خواهد گرفت، طرف ایرانی بر این امر پافشاری دارد.

ابهام دیگری که توسط نیویورک تایمز مطرح شده، موافقت ایران با خروج 9تن اورانیوم غنی‌شده از کشور است.

این روزنامه آمریکایی به نقل از مقامات غربی مدعی شد که ایران با انتقال بیش از 9 تن از اورانیوم غنی شده با غنای پایین به خارج از کشور، به عنوان بخشی از توافق جامع هسته‌ای، موافقت کرده است.

این ادعا در زمینه انتقال مواد هسته‌ای ایران به خارج از کشور در حالی مطرح می‌شود که مقامات ایرانی همواره اخبار مربوط به انتقال اورانیوم غنی شده از ایران به خارج را رد کرده‌اند.

گفتنی است بر خلاف ابهام اول، هیچ یک از مقامات کشورمان تا کنون واکنشی به این موضوع نشان نداده اند.
نظرات بینندگان
زهرا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۴۸ - ۱۲ تير ۱۳۹۴
۳۳
۳۵
تندروهایی که چشم دیدن ،
ارتباط مردم عزیز ایران با دنیا را ندارند و اسایش و راحتی و زندگی کردن در صلح و صفا را برای مردم نمی پسندند دوشنبه آینده از دق خواهند مرد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
سلام بر انسان بی اخلاق مگر الان با دنیا ارتباط نداریم ؟
شما این جمله رو یاد نگرفتی (هیهات من الذله)
ایران دوست
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۲۵ - ۱۲ تير ۱۳۹۴
۲۸
۲۶
صراط شما نگران جیب واینده خودتان هستید. نه نگران مسایل هسته ای ویا منافع ملت وملحت کشور وانقلاب. مگر یادتان رفته حضر بودید همه مواد اورانیوم را به ترکیه انتقال دهید وچه به به وچه چه میکردید. خر خودتان هستید.