۱۲ تير ۱۳۹۴ - ۱۸:۲۳

اوباما جشن اتریشی‌ها را بر هم می زند؟

یکی از مقامات وزارت امور خارجه اتریش که در محل مذاکرات حضور پیدا کرده بود حاضر نشد به سوال خبرنگار اعزامی مهر درباره برگزاری یا عدم برگزاری جشن توافق هسته ای پاسخ دهد و در مورد آن ابراز بی اطلاعی کرد.
کد خبر : ۲۴۷۴۳۵
صراط: در جریان مذاکرات سال گذشته در وین و در فاصله 3 روز مانده به پایان ضرب الاجل 4 آذرماه سال 1393 مقامات اتریشی خود را آماده برگزاری جشن توافق هسته ای در یکی از اماکن تاریخی یا آکادمیک وین کرده بودند. در آن زمان حتی تشریفات برگزاری جشن توافق و جزئیات آن از جمله میهمانان ویژه احتمالی حاضر در مراسم و چگونگی پوشش تلویزیونی مراسم و... نیز از سوی مقامات وزارت امور خارجه اتریش مورد بررسی قرار گرفته بود.

با این حال دبه مقامات آمریکایی در ساعات پایانی مذاکرات هسته ای علاوه بر میز مذاکرات، محاسبات مقامات وزارت امور خارجه اتریش را نیز بر هم زد.

هم اکنون مقامات اتریشی بار دیگر در هتل کوبورگ میزبانی مذاکرات را بر عهده گرفته اند. با این حال اگرچه شواهد و مستندات موجود نشان از حل و فصل برخی اختلافات میان طرفین و احتمال زیاد حصول توافق دارد، اما انتشار این اخبار هنوز دلگرمی لازم را در میان مقامات اتریشی برای برگزاری جشن توافق ایجاد نکرده است.

مقامات اتریشی به عنوان میزبان مذاکرات نگران برهم خوردن دوباره جشن توافق توسط دولت آمریکا و رئیس جمهور این کشور هستند.

در همین خصوص، یکی از مقامات وزارت امور خارجه اتریش که در محل مذاکرات حضور پیدا کرده بود حاضر نشد به سوال خبرنگار اعزامی مهر درباره برگزاری یا عدم برگزاری جشن توافق هسته ای پاسخ دهد و در مورد آن ابراز بی اطلاعی کرد.

بر این اساس به نظر می رسد مقامات وزارت امور خارجه اتریش این بار در صددند پس از قطعیت یافتن توافق، درباره برگزاری، محل و جزئیات جشن توافق تصمیم گیری کنند تا به مانند دفعه گذشته اسیر تغییر بازی اوباما در وقت اضافه نشوند.

منبع: مهر