۱۲ تير ۱۳۹۴ - ۲۱:۲۸

نظر ظریف و کری درباره روند مذاکرات

وزیر خارجه آمریکا با بیان اینکه در حال پیشرفتیم، گفت که هنوز کارهای زیادی باقی مانده که باید انجام شود و ظریف هم عنوان کرد: پیشرفت هایی حاصل شده اما همچنان موضوعات سختی وجود دارد که می خواهیم آنها را حل کنیم.
کد خبر : ۲۴۷۴۴۸

صراط: جان کری وزیر امور خارجه آمریکا پیش از هشتمین دیدارش با محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه ایران گفت: یک دیدار کوتاهی در وسط روز با هم داشتیم و با هم صحبت کردیم. دلیل اینکه وزیر خارجه و من دیدار داشتیم این است که تیم های ما بسیار بسیار سخت و فشرده کار کرده اند تا پیشرفت در مذاکرات را سرعت ببخشند.

وی افزود: باید عادلانه گفت که هر دو طرف بسیار سختکوش هستند و هدفمند کار را دنبال می کنند و با یک حسن نیت سخت تلاش کرده و سعی می کنند پیشرفت حاصل شود.

کری گفت: ما در حال پیشرفت هستیم اما کار زیادی در پیش داریم و همچنان با موضوعات سختی با ایران مواجه می باشیم. صادقانه به تلاش های خود ادامه می دهیم و امشب و فردا شب کار می کنیم و به دنبال آن هستیم که ببینیم می توانیم به یک جمع بندی برسیم.

وی اضافه کرد: همه صادقانه و با جدیت تلاش می کنند که با درک محدوده زمانی به کار خود ادامه دهند.

وزیر خارجه ایران نیز در این باره گفت: بله ما در حال کار هستیم و سختکوش می باشیم و سعی می کنیم کار را به جلو ببریم. پیشرفت هایی حاصل شده اما همچنان موضوعات سختی وجود دارد که می خواهیم آنها را حل کنیم.

محمدجواد ظریف ادامه داد: فکر می کنم با اراده سیاسی می توانیم به توافق برسیم.

منبع: فارس
خبر فوری

علت شلیک پدافند هوایی در اصفهان و تبریز