۱۳ تير ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۱

احتمال آتش‌بس مجدد 5 روزه در یمن

اخبار ضد و نقیضی در رسانه‌های مختلف عربی و غیر عربی از احتمال برقراری آتش‌بس 5 روزه از سوی عربستان در یمن منتشر شده است.
کد خبر : ۲۴۷۴۷۳
صراط: برخی منابع رسانه‌ای اعلام کردند که امروز (شنبه)، به احتمال زیاد، عربستان سعودی با آتش‌بس اولیه به مدت 5 روز به منظور زمینه‌سازی برای آتش‌بس دیگر تا پایان ماه مبارک رمضان موافقت خواهد کرد.

به نوشته پایگاه خبری «یمنی اسپورت» منابع آگاه اعلام کردند که به همین دلیل، نیروهای ائتلاف عربی به سرکردگی عربستان طی 2 روز گذشته، حملات خود علیه یمن را تشدید کردند زیرا احتمال برقراری قریب الوقوع آتش‌بس وجود دارد به همین دلیل نیز صبح امروز جنگنده‌های سعودی، به شدت مناطق مختلف یمن را بمباران کردند تا از آخرین فرصت‌ها برای تخریب مواضع ارتش و کمیته‌های مردمی این کشور استفاده کنند.

از سوی دیگر، خبرنگار «روسیا الیوم» اعلام کرد که ائتلاف عربی به سرکردگی عربستان، توافق درباره برقراری آتش‌بس جدید در یمن را تکذیب کرد.

پیش از این نیز در شب 22 اردیبهشت (ساعت 23 به وقت محلی)، ائتلاف سعودی علیه یمن 27 روز پس از آغاز جنگ، آتش بسی پنج روزه در این کشور اعلام کرد اما این آتش‌بس همان گونه که پیش‌بینی شده بود زیاد دوام نیاورد و جنگنده‌های سعودی حملات خود را علیه مردم یمن از سرگرفتند و تنها بعد از گذشت یک ساعت از اعلان آتش بس آن را نقض کردند. پیش از این نیز، مذاکرات طرف‌های یمنی در ژنو به منظور برقراری آتش‌بس موقت، دستکم در طول ماه مبارک رمضان، بی‌فایده بود.
منبع: فارس
برچسب ها: صراط آتش بس یمن
خبر فوری

علت شلیک پدافند هوایی در اصفهان و تبریز