۱۳ تير ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۵

نماز وحدت تاریخی در کویت +عکس

ولید العلی خطیب مسجد اعظم کویت خطبه های نماز جمعه را ایراد کرد که این خطبه ها در همه هزار و 400 مسجد این کشور پخش شد.
کد خبر : ۲۴۷۴۸۲
صراط: شیعیان و اهل تسنن کویت با حضور امیر و ولی عهد این کشور و با هدف تاکید بر وحدت میان اهالی شیعه و سنی کویت در مقابله با تروریسم تکفیری نماز جمعه مشترک برپا کردند.

به نقل از روزنامه کویتی الوسط  شیعیان و سنی های کویت روز جمعه در مسجد الجامع الکبیر (بزرگترین مسجد اهل تسنن کویت) کشور نماز جمعه مشترک برگزار کردند.
"صباح الاحمد الجابر الصباح" امیر کویت نیز با حضور در مسجد جامع کویت در نماز جمعه مشترک اهل تسنن و شیعیان کویت مشارکت کرد.
مراسم نماز جمعه مشترک  به امامت شیخ ناصر العصفور از روحانیون برجسته شیعه برگزار شد.
این نماز همزمان با هفتمین روز شهادت شیعیان نمازگزار مسجد امام صادق علیه السلام کویت و برای تاکید بر وحدت اسلامی در مقابله با حمله تروریستی هفته گذشته برگزار شد.
در این آیین علاوه  بر امیر کویت «شیخ نواف الاحمد الجابر الصباح» ولیعهد و جمعی از مسئولان حکومتی کویت از جمله‌مرزوق الغانم رئیس مجلس امت ، شیخ ناصر الصباح وزیر امور دفتر امیری ، شیخ محمد الصباح وزیر کشور و تعداد دیگری از مسئولان ارشد کویت در نماز جمعه حضور داشتند.

نماز وحدت تاریخی در کویت +عکس

ولید العلی خطیب مسجد اعظم کویت خطبه های نماز جمعه را ایراد کرد که این خطبه ها در همه هزار و 400 مسجد این کشور پخش شد.
برپایی این نماز وحدت بخش چندی پیش از سوی وزارت اوقاف کویت پیشنهاد شده بود که از سوی شیعیان و اهل سنت با استقبال مواجه شد.
ارگان‌های نظامی و امنیتی نیز در ورودی مساجد تدابیر شدیدی را اتخاذ کردند تا از هرگونه حمله یا فاجعه دلخراش احتمالی جلوگیری کنند.
با گذشت بیش از چهار سال از حضور پردامنه گروههای تکفیری تروریستی  در منطقه که به شهادت جمع کثیری از مسلمانان اعم از شیعه و سنی  و مسیحیان انجامیده است برگزاری چنین اقداماتی می تواند به یکپارچه کردن جامعه اسلامی منطقه در مبارزه با تروریسم تکفیری بینجامد. طی هفته ها و ماههای اخیر سوریه، عراق، لبنان،‌ نیجریه، عربستان، یمن، ‌افغانستان، ‌پاکستان، ‌لیبی و کویت شاهد اقدامات تروریستی  متعددی علیه نمازگزاران شیعه و سنی بوده است که چنانچه مسلمانان برای پایان دادن به این تفکرات متجر اندیشه ای نکنند ممکن است گریبان تمامی دولت ها و ملتهای مسلمان را بگیرد امری که جز خدمت به منافع استعماری غرب و رژیم صهیونیستی حاصلی دیگر نخواهد داشت.
منبع: فارس
خبر فوری

علت شلیک پدافند هوایی در اصفهان و تبریز