۱۳ تير ۱۳۹۴ - ۱۶:۴۱

جوانان‌ایران قهرمانِ چینی آسیا راشکستند

تیم ملی بسکتبال جوانان ایران در جام جهانی مقابل چین، قهرمان آسیا به برتری رسیدند و انتقام گرفتند.
کد خبر : ۲۴۷۵۴۲

صراط: تیم ملی بسکتبال جوانان ایران که برای رسیدن به یکی از جایگاه‌های سیزدهم تا شانزدهم به مصاف چین رفته بود در پایان با حساب 64 بر 59 به پیروزی رسید تا با این نتیجه انتقام شکست در فینال قهرمانی آسیا را نیز بگیرد.

این دیدار که تکرار فینال مسابقات قهرمانی آسیا بود در کوارتر اول بسیار نزدیک دنبال شد و هر دو تیم در دفاع و حمله خوب بودند و نتیجه مساوی 12 بر 12 در پایان کوارتر رقم خورد.

در کوارتر دوم 16 بر 15 چین پیروز شد، اما در 10 دقیقه سوم نیز دو تیم بازی برابری را به نمایش گذاشتند و با شناخت بیشتری از یکدیگر وارد میدان شده بود. برای لحظاتی در کوارتر سوم توپ های بازیکنان ایران با بدشانسی وارد سبد نمی‌شد و حتی اختلاف 78 امتیازی نیز در یک دقیقه پایان رقم خورد، اما در ثانیه‌های آخر این شاگردان فرزاد کوهیان بودند که اختلاف را جبران کردند و 16 بر 16 همه چیز مساوی شد.

کوارتر چهارم را بازیکنان ایران بهتر از بازی آغاز کردند و ضمن جبران یک امتیاز اختلاف، 9 امتیاز نیز در 7 دقیقه مانده از حریف پیش افتادند و سرمربی چین با این شرایط بلافاصله درخواست تایم استراحت کرد.

دفاع و حمله خوب بازیکنان ایران باعث شده بود چینی‌ها کاری از پیش نبرند و محمد یوسف‌وند به خوبی در زیر حلقه ریباندها را انجام می‌داد.

اختلاف به وجود آمده تا ثانیه های پایانی نیز حفظ شد و ملی پوشان کشورمان در پایان توانستند در پایان 64 بر 59 برنده بزای شوند.

ایران برای کسب رده سیزدهم باید به مصاف دومنیکن برود. این تیم امروز تونس را شکست داد.

منبع: فارس