۱۴ تير ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۰

شاهزاده‌ سعودی به اسرائیل می‌رود

معاریو افزود: «این شاهزاده سعودی درصدد است پنجشنبه آینده به اسرائیل سفر کند. او از دولت‌های عربی می‌خواهد برای یک خاورمیانه‌ای باثبات و آبادتر تلاش کنند.»
کد خبر : ۲۴۷۶۰۹
صراط: رسانه‌های رژیم صهیونیستی خبر دادند که شاهزاده میلیاردر سعودی، پنجشنبه آینده بنا به درخواست پادشاه این کشور، به اسرائیل سفر خواهد کرد.

رسانه‌های رژیم صهیونیستی، روز شنبه اظهارات «ولید بن طلال» شاهزاده میلیارد سعودی را که از تصمیم خود برای سفر به شهر اشغالی قدس و اقامه نماز در مسجدالاقصی خبر داده است، بازتاب دادند.

روزنامه «معاریو»، عصر دیروز سفر شاهزاده ولید بن طلال را «سفر تاریخی قریب‌الوقوع به اسرائیل» خواند و نوشت این سفر «یک دستاورد دیپلماتیک» برای اسرائیل به شمار می‌رود.

معاریو افزود: «این شاهزاده سعودی درصدد است پنجشنبه آینده به اسرائیل سفر کند. او از دولت‌های عربی می‌خواهد برای یک خاورمیانه‌ای باثبات و آبادتر تلاش کنند.»

این روزنامه صهیونیستی تصریح کرد، بن طلال گفته است که «همه مسلمانان باید بدانند که وظیفه اخلاقی همه ساکنان خاورمیانه جنگ‌زده تأکید می‌کند که باید به دشمنی علیه مردم یهود پایان دهند.»

شاهزاده بن طلال گفته است «ملک سلمان (پادشاه سعودی) از من خواسته است که کانال گفت‌وگوی مستقیم با فرهیختگان اسرائیلی را ایجاد و روابط دوستانه با همسایگان اسرائیلی برقرار کنم.»

معاریو به نقل از روزنامه سعودی «عکاظ» نوشته که شاهزاده ولید بن طلال ابراز امیداوری کرده است که این سفر «آغاز فصل جدیدی از صلح و دوستی بین اسرائیل و همسایگان عرب آن باشد.

این شاهزاده ثروتمند سعودی که موضعی ضد ایرانی دارد، همچنین بر ضرورت تقویت روابط بین ارتش‌ها و اطلاعات اسرائیل و عربستان تأکید کرده است.

معاریو نوشت به رغم دشمنی بین عربستان سعودی و اسرائیل، ولی بین طرفین دارای روابط و همکاری‌های دیپلماتیک به‌ویژه با هدف توقف نفوذ ایران در منطقه خاورمیانه وجود دارد. در این چارچوب نیز، تل‌آویو و ریاض از سال 2014، پنج دیدار محرمانه صورت دادند و به ادعای این روزنامه، در جریان آنها درباره تهدید گروه تروریستی داعش سخن گفته شده است.
منبع: تسنیم
برچسب ها: صراط طلال قدس
نظرات بینندگان
ناشناس
|
Australia
|
۱۳:۳۵ - ۱۴ تير ۱۳۹۴
۴
۱
قبلا گفته بودند نام اصلی آنها آل یهود است نه سعود!!!