۱۴ تير ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۷
لیگ جهانی والیبال 2015

قانون تازه والیبال، کانادا را حذف کرد

چهار تیم به مرحله نهایی سطح دو لیگ جهانی والیبال سالن ۲۰۱۵ صعود کردند.
کد خبر : ۲۴۷۶۱۴
صراط: در سطح دو لیگ جهانی والیبال، 12 کشور رقابت‌های دور مقدماتی خود را از شنبه 26 اردیبهشت ماه در سه گروه برای کسب یک سهمیه مرحله نهایی آغاز کردند.

این رقابت‌ها به مدت هشت هفته پیگیری شد و به رغم اینکه هنوز دو دیدار دیگر این سطح روز دوشنبه برگزار خواهد شد، اما از هر گروه یک تیم به مرحله نهایی سطح دو که به میزبانی بلژیک برگزار می‌شود، صعود کردند که تیم‌های بلغارستان، فرانسه، بلژیک و هلند هستند.

مرحله نهایی سطح دو لیگ جهانی 19 و 20 تیرماه در بلژیک برگزار خواهد شد که قهرمان این مسابقات راهی مرحله نهایی سطح یک در برزیل می‌شود.

در گروه نخست سطح دو، تیم بلغارستان با کسب 21 امتیاز از 8 پیروزی صدرنشین و راهی مرحله نهایی شد. در این گروه تیم‌های کانادا با 23 امتیاز از 6 پیروزی در جایگاه دوم قرار گرفت. (پیروزی کمتر نسبت به بلغارستان و امتیاز بیشتر) تیم آرژانتین و کوبا نیز با 18 و 7 امتیاز به ترتیب از 6 و 3 پیروزی در رتبه‌های بعدی قرار گرفتند. در این گروه یک دیدار بلغارستان و آرژانتین باقی مانده است اما نتیجه آن در رده بندی تاثیری نخواهد گذاشت.

در گروه دوم سطح دو نیز تیم فرانسه با اقتدار و 35 امتیاز از 12 پیروزی در صدر قرار گرفت راهی مرحله نهایی این سطح شد. فرانسه یکی از مدعیان قهرمانی در سطح دو و صعود به مرحله نهایی سطح یک امسال است. در این گروه تیم‌های ژاپن، جمهوری چک و کره جنوبی به ترتیب با 17، 12 و 8 امتیاز در رتبه‌های دوم تا چهارم گروه قرار گرفتند.

در گروه سوم سطح دو، تیم ملی والیبال بلژیک با 27 امتیاز از 10 پیروزی صدرنشین شد و جواز حضور در مرحله نهایی را به دست آورد اما از آنجایی که این کشور خود میزبان مرحله نهایی سطح دوم لیگ جهانی است، هلند با کسب 26 امتیاز از 9 پیروزی در این گروه دوم و راهی مرحله نهایی رقابت‌های این سطح شد. تیم‌های فنلاند و پرتغال در این گروه به ترتیب با 11و 5 امتیاز از 3 و یک پیروزی در مکان‌های سوم و چهارم قرار گرفتند. این دو تیم یک مسابقه دیگر دارند که نتیجه آن در رده بندی گروه تغییری ایجاد نخواهد کرد.

بنابراین چهار تیم بلغارستان، فرانسه، بلژیک و هلند در مرحله نهایی سطح دو لیگ جهانی برای یک سهیه برزیل با یکدیگر مبارزه خواهند کرد.

منبع: فدراسیون والیبال