۱۴ تير ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۵

حمید گودرزی: باور نداریم کفن جیب ندارد

حمید گودرزی معتقد است اگر قشر متمول جامعه یک‌دهم درصد از درآمدهای‌شان را هم به نیازمندان اختصاص دهند دیگر فقیری در کشور نخواهیم داشت اما گویا برخی باور ندارند کفن جیب ندارد.
کد خبر : ۲۴۷۶۳۷
صراط: حمید گودرزی معتقد است اگر قشر متمول جامعه یک‌دهم درصد از درآمدهای‌شان را هم به نیازمندان اختصاص دهند دیگر فقیری در کشور نخواهیم داشت اما گویا برخی باور ندارند کفن جیب ندارد.

حمید گودرزی بازیگر سینما و تلویزیون با اشاره به حضورش در برنامه «جشن رمضان» تصریح کرد: اینکه مردم در ماه مبارک رمضان اقبال بیشتری به محافل خیریه دارند هم خوب است و هم بد چراکه بسیاری از ما در ماه رمضان کار خیر می‌کنیم و در بقیه اوقات سال کار خیر را فراموش می‌کنیم و ممکن است حتی کلاه سر هم بگذاریم، این اصلا اتفاق خوبی نیست.

وی افزود:‌ اینکه صرفا در مواقعی مانند ماه مبارک رمضان به کارهای خیریه و اتفاقات خداپسندانه گرایش داریم نشان می‌دهد که مردمی احساسی هستیم و خیلی از اوقات بر اساس منطق تصمیم نمی‌گیریم چراکه مشکلات این چنینی همواره در تمام طول سال وجود دارد و کمک‌های مقطعی و زودگذر نمی‌تواند تاثیر زیادی بر این موضوع بگذارد.

یک ماهِ رمضان در طول سال برای کار خیر کافی نیست

بازیگر سینما و تلویزیون با بیان اینکه اتفاقات خیریه ماه رمضان را باید غنیمت شمرد، اظهار کرد: هر چند که باید محافل خیریه‌ای را که در ماه مبارک رمضان رقم می‌خورد غنیمت شمرد اما همه ما، اعم از هنرمندان و ورزشکاران و مردم جامعه باید به فکر اقدامی‌ سازماندهی شده برای استمرار این اتفاقات در طول سال باشیم. البته این نکته هم مهم است که حضور بخشی از ما در این کار تاثیر محسوسی ندارد و اگر می‌خواهیم یک جریان موثر ایجاد کنیم همه ما باید دست در دست هم دهیم و فقط یک ماهِ رمضان در طول سال برای این کار کافی نخواهد بود.  

گودرزی ادامه داد: همانطور که در برنامه «جشن رمضان» هم اشاره کردم، ما در کشورمان آدم‌های متمول کم نداریم. ثروتمند بودن اشکالی هم ندارد اما اگر این قشر ثروتمند یک‌درصد یا یک‌دهم درصد از اموال‌شان را برای کمک به نیازمندان و مستمندان جامعه اختصاص دهند، به نظرتان انسان بی‌پولی در کشور باقی می‌ماند؟

باید باور کنیم همه با دست خالی به قبر می‌رویم

وی تصریح کرد: اما اکنون می‌بینیم که این اتفاق نمی‌افتد، حالا نمی‌دانم اسم این کار را زرنگی آن قشر بگذارم یا بی لیاقتی یا چیز دیگر اما باید باور کنیم که کفن جیب ندارد و همه ما با دست خالی به قبر می‌رویم.

بازیگر سریال «پنجمین خورشید» در پاسخ به اینکه آیا سازماندهی امور خیریه در کشور درست ریل‌گذاری شده است؟ اظهار کرد: گمان می‌کنم که در برخی مسائل اساسا ریل‌گذاری نشده است که بخواهد درست باشد یا غلط. این درست که همه ما وظیفه داریم در این امور به طور فعالانه شرکت جوییم اما به هر حال نهادهای دولتی نیز وظیفه بسیار مهم و اساسی در این زمینه دارند و باید نقش آفرین این موضوع باشند.

پس از پخش آیتم خانواده‌ای که در یک اتاق ۱.۵ در ۶ متری زندگی می‌کردند در برنامه «جشن رمضان» شبکه پنج سیما، حمید گودرزی با حضور در این برنامه گره از زندگی این خانواده باز کرده و علاوه بر کمک‌های مالی، خانه‌ای را نیز برای این خانواده نیازمند تهیه کرد.

منبع: مهر
برچسب ها: صراط گودرزی