۱۴ تير ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۹

جنجال طبقه‌دوم هتل تبریز در شورای‌شهر

جلسه علنی شورای شهر تبریز با حاشیه‌هایی همراه بود که مهمترین آن، جنجال طبقه دوم هتل تبریز در شورای شهر بود.
کد خبر : ۲۴۷۶۶۹
صراط: جلسه علنی این هفته شورای شهر تبریز با حضور همه اعضا در تالار عمارت شهرداری برگزار شد.

حبیب شیری آذر با اشاره به سوء استفاده برخی‌ها از خلأهای قانونی، از واگذاری بدون ضابطه پروژه های شهرداری به سازمان عمران شهرداری و سازمان همیاری شهرداری ها انتقاد کرد و خواستار تحقیق و تفحص از این دو سازمان شد.

داوود امیر حقیان دیگر عضو شورا در سخنان خود، وصیت نامه شهید جدید مدافع حرم، شهید حامد جوانی را یادآور شد و گفت: شهید در وصیت نامه خود آورده است که اگر اعضای بدنم سالم بود و امکان اهدای عضو باشد، عضو مرا اهدا کنید.

رسول درسخوان با انتقاد از واگذاری زمین به مراکز خدماتی و...، گفت: واگذاری زمین بر عهده سازمان راه و شهرسازی است و فقط زمین‌های در اختیار شورا متعلق به فضای سبز است که با واگذاری آنها پارک ها را هر روز کوچکتر می کنیم و این بر خلاف منافع مردم و به ضرر سلامت آنهاست.

فریدون بابایی نیز از فساد در مجموعه اداری شهرداری‌ها انتقاد کرد و گفت: خبرهایی به گوش ما رسیده که ساختمانی که جریمه 150 میلیون تومانی داشت، با سازش با یکی از کارمندان به مبلغ 40 میلیون رسانده که مبلغ قابل توجهی نیز به کارشناس شهرداری پرداخت کرده است.

در تذکری که علی شیاری، عضو شورای شهر در جلسه مطرح کرد، با اشاره به افتتاح دفاتری با عنوان مشاوران شورای شهر در خارج از ساختمان شورا، گفت: بر اساس خبرهایی که به گوش می رسد، دفتری در طبقه دوم هتل تبریز و دفتری نیز در برج بلور با عنوان دفتر مشاوران شورای شهر فعالیت می کنند که اگر تا جلسه آینده پیگیری های لازم صورت نگیرد، شخصا اقدام به معرفی و انتشار نحوه رفت و آمد های آنچنانی به این دفاتر خواهم کرد.

چند تن دیگر از اعضای شورا نیز با اطلاع از خبر دفتر طبقه دوم هتل تبریز، خواستار پیگیری جدی موضوع شدند.

در ادامه برخی درگیری لفظی بین اسماعیل چمنی، نائب رئیس شورا و المیرا خاماچی، عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورا که هفته گذشته چمنی شورای شهر را به دلیل حضور خاماچی، شورای مهد کودکی خطاب کرده بود، این هفته نیز در صحن علنی، با لحنی تند از خاماچی خواست تا قبل از صحبت اجازه بگیرد که با واکنش تند خاماچی مواجه شد و گفت: در حضور رئیس شورا، نائب رئیس حق اظهار نظر در مورد اداره جلسه ندارد و شما با هر ادبیاتی اجازه صحبت در این صحن را ندارید.

جعفر مدبر هم در این جلسه، از اینکه سفر آمریکای شهردار تبریز در شورا تصویب نشده و وی بدون اجازه به این سفر رفته است، انتقاد کرد که دبیری، رئیس شورا در پاسخ گفت: هزینه سفر از سوی شهرداری پرداخت نمی شود که در شورا مطرح شود، شهردار با هماهنگی وزارت کشور و وزارت خارجه به همراه شهردار کرج برای شرکت در اجلاسی در سازمان ملل به این کشور سفر کرده است.

رئیس شورای شهر تبریز در ابتدای جلسه نیز از فوت « مسلم قنبری » یکی از کارگران شهرداری که در حین ماموریت تصادف کرده و در بیمارستان بستری بوده، خبر داد و گفت: باید با تمهیدات لازم از بروز چنین حوادثی جلوگیری کنیم.

اکثریت اعضای شورای شهر از پرداخت نشدن بن رمضانی کارمندان و کارگران شهرداری انتقاد کردند.

منبع: تسنیم
نظرات بینندگان
حسن
|
Germany
|
۱۵:۴۵ - ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۵
۱
۰
شاید این اظهار نظر خیلی دیر باشد. اما نشست هتل تبریز و امثال این نشستها فساد بزرگی را در پی داشته و الان چند تن از اعضای شورا از جمله خانم ... در بازداشت هستند. شاید بد نباشد گزارشی در این خصوص داشته باشید.
خبر فوری

علت شلیک پدافند هوایی در اصفهان و تبریز