۱۵ تير ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۵

اجاره‌میلیونی‌تنهاسالن‌ورزشی به‌هیئت‌ها

نایب رئیس شورای اسلامی شهر سنگر با بیان اینکه این شهر مشکلات زیرساختی بسیاری دارد، گفت: کوچه‌های خاکی سنگر نیاز به ترمیم و آسفالت دارند.
کد خبر : ۲۴۷۷۴۳

صراط: سیف‌الله سهرابی‌طالمی امروز در سنگر با اشاره به ویژگی‌های این شهر اظهار کرد: سنگر یکی از شهرهای با سابقه گیلان است که در زمان‌های گذشته دارای شهرداری بود به طوری که از سال 1332 تاکنون حدود 21 یا 22 شهردار را به خود دیده است.

وی مردم سنگر را بسیار متدین خواند و افزود:مردم شهر سنگر همواره در صحنه‌های سیاسی، مذهبی و اجتماعی حضوری فعال داشته‌اند و این شهر دارای روحانیون بسیار بزرگی است.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر سنگر تعداد شهدای هشت سال دفاع مقدس این منطقه را 292 شهید ذکر کرد و گفت: وجود این تعداد شهید در شهر کوچکی مانند سنگر نشانه انقلابی بودن مردم آن و حساسیت نسبت به دین اسلام است که همواره مدافع بوده‌اند.

وی مردم سنگر را بی‌توقع و قانع خواند و خاطرنشان کرد: یکی از ویژگی‌های مردم سنگر این است که هنگام تصمیم‌گیری هرگز منافع فردی را دخیل نمی‌دهند بلکه منافع عام را با اکثریت نظرها لحاظ می‌کنند و کمک به همنوع از کارهای مورد علاقه آنهاست.

سهرابی‌طالبی با اشاره به اینکه بیشتر مردم سنگر از مهاجران به این شهر هستند، تصریح کرد: به دلیل وضعیت خوب جغرافیایی و حسن اخلاق و رفتار مردم سنگر گرایش دیگر استان‌ها و شهرستان‌ها برای سکونت در این شهر بسیار افزایش یافته است.

مشکل زیرساخت‌های شهر سنگر/مزایده چندین باره و اجاره میلیونی تنها سالن ورزشی سنگر

وی رشد اقتصادی سنگر را بسیار زیاد دانست و یادآور شد: سنگر زمینه رشد اقتصادی فراوانی دارد اما از نظر زیرساختی مشکل داریم و حتی بسیاری از کوچه‌های ما از داشتن آب شرب بهداشتی محروم هستند.

این مسئول گفت: اخیراً آب لوله‌کشی دو کوچه شهر سنگر اجرایی شده و امیدواریم یک یا دو ماه دیگر شاهد بهره‌برداری آن باشیم.

وی ورزش جوانان سنگر را محروم خواند و خاطرنشان کرد: جوانان سنگر در امر ورزش مدال افتخار استانی و کشوری دارند اما سرانه فضای ورزش این شهر بسیار پایین است.

سهرابی‌طالبی بسیاری از شهدای شهر سنگر را از ورزشکاران پرآوازه زمان خود دانست و یادآور شد: سنگر تنها یک سالن ورزشی دارد که هر سال به مزایده می‌رود و با هزینه بالا در اختیار هیئت‌های ورزشی این شهر قرار می‌دهند که توان پرداخت آن را ندارند.

وی اضافه کرد: به طور مثال اگر هیئت ورزشی بخواهد یک دوره مسابقه در تنها سالن سنگ برگزار کند باید 5 یا 6 میلیون تومان بابت برگزاری مسابقه تمرینی پرداخت کند که بهتر است مسئولان برای تامین امکانات ورزش شهر سنگر تمهیداتی بیندیشند.

کوچه‌های خاکی سنگر

نایب رئیس شورای اسلامی شهر سنگر با اشاره به اینکه کوچه‌های شهر سنگر از نظر زیربنایی مشکل دارند، تصریح کرد: کوچه‌های سنگر خاکی است و مردم را اذیت می‌کند و ما نیز حتی برای شن‌ریزی همان کوچه‌های خاکی که مردم خاک می‌خورند، مشکل داریم.

وی با اشاره به وجود معدن شن و ماسه سنگر، خاطرنشان کرد: عملا این معدن در اختیار کسان دیگری است و مردم سنگر نمی‌توانند از این نعمت بهره‌مند شوند.

سهرابی‌طالبی قدمت پروژه ناتمام کمربندی در سنگر را هشت ساله نامید و ادامه داد: در این سال‌ها پروژه کمربندی 30 متری با عنوان کنارگذر به بهره‌برداری نرسیده و مردم نگران هستند و در فصل تابستان خاک و زمستان گل و لایی که توسط آب باران ایجاد می‌شود مردم را در تنگنا قرار می‌دهد.

وی با بیان اینکه مردم اقدام به بستن مسیر تردد مذکور کردند، یادآور شد: نمایندگان مردم در مجلس و دیگر مسئولان آمدند و از نزدیک فضا و مکان را دیدند و گفتند مشکل را برطرف می‌کنیم اما هنوز برطرف نشدند.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر سنگر خواستار برطرف شدن مشکلات این منطقه از مسئولان امر شد


منبع: فارس