۱۵ تير ۱۳۹۴ - ۱۶:۴۲

شناسایی هویت یکی از شهدای غواص

پیکرهای مطهر شهید محمد علی بمانی و شهید سید جلیل میری ورکی شناسایی گردید.
کد خبر : ۲۴۷۷۷۴

صراط: هویت پیکر مطهر دو شهید که به تازگی کشف شده بودند، شناسایی گردید. پیکر مطهر یک شهید از 175 شهید غواص و خط شکن است که در عملیات کربلای 4 به شهادت رسیده‌اند و پیکر طیبه آنها بعد از گذشت 29 سال از شهادتشان احراز هویت شد. مشخصات شهدا به شرح ذیل می باشد:

شهید «سید جلیل میری ورکی» فرزند سید قاسم، یکی از خط شکنان عملیات کربلای 4 بود که در منطقه ام الرصاص به شهادت رسیده است. او متولد ششم فروردین ماه سال 1338 از شهرستان تنکابن در استان مازندران است که در جبهه به عنوان یک تک تیر انداز فعال بود و به عنوان خط شکن کربلای 4 در این عملیات به شهادت رسید و حالا بعد از گذشت 29 سال از شهادتش هویت پیکر مطهر او شناسایی شده است.

همچنین پیکر مطهر «شهید محمد علی‌بمانی» یکی از 270 شهید تازه تفحص شده است که متولد قزوین بوده و از آنجا به جبهه اعزام شده است. شهید محمد علی‌بمانی، سوم شهریور 1329در شهر قزوین به دنیا آمد و تا پایان دوره ابتدایی درس خواند، کارگر کارخانه بود، ازدواج کرد و صاحب دو دختر شد. این شهید بزرگوار از سوی بسیج در جبهه حضور یافت و هفتم اسفند ماه 1362در جزیره مجنون و در عملیات خیبر به شهادت رسید. .پیکر مطهر این شهید والامقام بعد از گذشت 32 سال توسط کمیته جستجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح کشف شد.

پیکر« شهید علی‌بمانی» فردا سه شنبه 16 تیرماه 94 ساعت 10 صبح وارد قزوین می‌شود و در میدان مینودر مورد استقبال خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران، مردم و مسئولان استانی قرار می‌گیرد.

گفتنی است چندی پیش پیکر مطهر 270 شهید دفاع مقدس، که طی عملیات اخیر تفحص کشف شده‌اند از طریق مرز شلمچه وارد کشور شدند. این شهدا با تلاش کمیته جستجوی مفقودین در عملیات تفحص در جنوب عراق فاو، ابوفلوس، شلمچه، مجنون و زبیدات کشف شدند. پیکر 175 شهید از این 270 شهید تازه تفحص شده، جمعی از غواصان شهید عملیات کربلای4 بودند که با دستان بسته در یک گور دسته جمعی منطقه ابوفلوس کشف شدند.

هویت دیگر شهدای عزیز بعد از ماه مبارک رمضان به خانواده های این فرزندان ملت اعلام خواهد شد.

منبع: فارس