۱۵ تير ۱۳۹۴ - ۱۷:۱۵

روحانی به روسیه سفر می‌کند

رئیس‌جمهور پنج شنبه و به دعوت رسمی ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه برای شرکت در اجلاس سران سازمان همکاری‌های شانگهای و بریکس به روسیه سفر می‌کند.
کد خبر : ۲۴۷۷۷۹

صراط: پرویز اسماعیلی معاون ارتباطات و اطلاع‌رسانی دفتر رئیس‌جمهور، از سفر رئیس‌جمهور در پنج شنبه و به دعوت رسمی ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه برای شرکت در اجلاس سران سازمان همکاریهای شانگهای و بریکس به روسیه سفر خبر داد و گفت: این اجلاس دو روزه خواهد بود و برای ریاست محترم جمهوری برنامه ای فشرده‌ای پیش بینی شده است.

اسماعیلی ادامه داد: رئیس‌جمهور در روز اول اجلاس سازمان همکاریهای بریکس به عنوان میهمان اختصاصی حضور و سخنرانی خواهد داشت.

وی خاطرنشان کرد: روز دوم اجلاس نیز به سازمان همکاریهای شانگهای اختصاص دارد و رئیس‌جمهور کشورمان در این اجلاس نیز به عنوان یکی از سخنرانان اصلی سخنرانی می‌کند.

معاون ارتباطات و اطلاع رسانی دفتر رئیس‌جمهور افزود: دیدار و گفتگوی دو جانبه با تعدادی از سران کشورهای عضو اجلاس شانگهای و بریکس نیز از دیگر برنامه های رئیس‌جمهور در سفر به روسیه است.

سازمان همکاریهای بریکس شامل کشورهای روسیه، هند، چین،آفریقای جنوبی و برزیل است.
همچنین لازم به ذکر است که همزمان با حضور حسن روحانی، اجلاس سران اوراسیا نیز برگزار می گردد.

شهر اوفا در روسیه روزهای پنج شنبه و جمعه 18 و 19 تیر ماه جاری میزبان سران کشورهای عضو سازمان همکاریهای شانگهای، بریکس و اوراسیا است.

منبع: فارس