۱۶ تير ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۸

آتش‌سوزی‌ این بار در جنگل‌های ارس

سریال آتش‌سوزی‌ها در استان اردبیل این بار به جان جنگل‌ها افتاد و بخشی از جنگل حاشیه ارس طعمه حریق شد.
کد خبر : ۲۴۷۸۵۳
صراط: در این آتش‌سوزی‌ها که با تلاش گروه‌های محلی و اکیپ‌های آتش‌نشانی مستقر در منطقه حوالی صبح امروز مهار شد، بخش عظیمی از جنگل‌های طبیعی و بکر منطقه حاشیه رود ارس به زغال تبدیل شد، تا بار دیگر حریق خساراتی را به منابع طبیعی استان اردبیل وارد کند.

به گفته فرماندار شهرستان پارس‌آباد با اعلام به موقع اهالی و حضور آتش‌نشانان و نیروهای مرزبانی این آتش‌سوزی که در سطح گسترده‌ای آغاز شده بود، به سرعت مهار شد تا امکان وارد آمدن خسارات زیاد گرفته شود.

مهدی احمدی افزود: این آتش‌سوزی که هنوز علت آن مشخص نیست در حوزه ساحلی رود ارس و در نوار مرزی ایران با کشور آذربایجان رخ داد که مسئولان تلاش می‌کنند تا با بررسی علل و عوامل این حادثه به صورت دقیق در این زمینه اطلاعاتی را به دست آورند.

وی به آماده‌باش کلیه ایستگاه‌های آتش‌نشانی و تجهیز پاسگاه‌های مرزی برای مقابله با هرگونه آتش‌سوزی اشاره کرد و گفت: تلاش ما بر این است تا با استفاده از ظرفیت‌های اطفای حریق در منطقه بتوانیم به سرعت جلوی آن را بگیریم.

آتش‌سوزی‌های اخیر در منطقه مغان و حریق چندین باره در جنگل‌های ارس که چندین هکتار از این جنگل بکر حریم رود ارس را به خاکستر تبدیل کرده دغدغه‌ها و نگرانی‌های دوستداران طبیعت را به شدت بالا برده که مبادا این آتش‌سوزی‌ها زمینه نابودی اراضی طبیعی و جنگلی را به شکل گسترده‌تر فراهم آورد.

منبع: فارس
خبر فوری

علت شلیک پدافند هوایی در اصفهان و تبریز