۱۶ تير ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۵

کوثری: تحریم‌ها باید لغو شود نه تعلیق

وی افزود: بازدید از مراکز نظامی و مصاحبه با دانشمندان هسته‌ای جزء خطوط قرمز ماست و به هیچ‌وجه اجازه انجام این کار به آژانس داده نخواهد شد.
کد خبر : ۲۴۷۸۸۴
صراط: عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه آمریکا از زیاده‌خواهی در مذاکرات نتیجه‌ای نخواهد گرفت، گفت: تحریم‌ها باید لغو شود نه تعلیق.

محمد اسماعیل کوثری نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با اشاره به روند مذاکرات برای حصول توافق هسته‌ای میان ایران با 1+5 گفت: خطوط قرمز در مذاکرات از جانب جمهوری اسلامی ایران مشخص شده که مجلس نیز تعدادی از این خطوط را در ماده واحده‌ای به تصویب رساند و به قانون تبدیل کرد.

وی افزود: بازدید از مراکز نظامی و مصاحبه با دانشمندان هسته‌ای جزء خطوط قرمز ماست و به هیچ‌وجه اجازه انجام این کار به آژانس داده نخواهد شد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجه مجلس اظهار داشت: در بحث تحقیق و توسعه صنعت هسته‌ای بلافاصله بعد از حصول توافق باید این مباحث از سرگرفته شود و به هیچ‌وجه نباید وقفه‌ای در آن ایجاد شود و هیچ‌گونه توقف در آن قابل پذیرش نیست.

کوثری با تأکید بر لغو یکجای تحریم‌ها خاطرنشان کرد: لغو یکجای تحریم‌ها باید بدون هیچ حاشیه‌ای اجرایی شود و تحریم‌های اعمال شده بر علیه ایران باید به طور همزمان با اجرای تعهدات ایران لغو شود.

وی افزود: اینکه لغو تحریم‌ها منوط به تأیید راستی‌آزمایی تعهدات ایران از سوی آژانس شود را هرگز نخواهیم پذیرفت و ما اقدامی نمی‌کنیم تا زمانی که تحریم‌ها لغو شود.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اظهار داشت: تحریم‌ها باید لغو شود و نه تعلیق و مدت زمان در نظر گرفته شده برای اجرای تعهدات در لوزان که 10،‌15 و 25 ساله به هیچ‌وجه قابل قبول نیست.

کوثری خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی ایران خطوط قرمز خود را صراحتاً‌ به 1+5 و به ویژه آمریکا اعلام کرده و اگر طرف مذاکره کننده این خطوط قرمز را رعایت نکند ایران هم به قطع زیر بار توافقی غیر از این موضوعات نخواهد رفت.

وی در پایان گفت: آمریکایی‌ها بیش از ما به توافق نیاز دارند و باید بدانند که با فشار و زورگویی و زیاده‌خواهی نتیجه‌ای نخواهند گرفت. ملت ایران توافق خوب را می‌پذیرد و تیم مذاکره کننده باید بداند که نباید زیر بار توافق بد برود.
منبع: فارس
برچسب ها: صراط کوثری