۱۷ تير ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۷

خاتمی: تیم مذاکره‌کننده تسلیم نشود

وی با اشاره به حضور جوانان غیرتمند ایران اسلامی در دفاع از خاک و ناموس کشور بیان کرد: دشمن همواره سعی دارد ما را از مواضع خودمان به عقب برگرداند ولی ملت ایران از مواضع خود یک قدم عقب برنگشته است.
کد خبر : ۲۴۷۹۷۷
صراط: امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه ایرانیان عزت را از امام حسین (ع) مشق گرفتند گفت: تیم مذاکره کننده در انجام مذاکرات، مسئله عزت و سربلندی ملت ایران را به یاد داشته باشد و در برابر مواضع دشمن تسلیم نشود.

آیت الله سید احمد خاتمی در مراسم احیاء شب بیست و یکم ماه مبارک رمضان در حرم حضرت معصومه (س) با اشاره به شهادت امیرالمومنین (ع) توسط شقی‌ترین انسان‌های روی زمین بیان کرد: این امام همام پس از ضربت ابن ملجم مرادی دو جمله را بیان کردند که در جمله نخست فرمودند این مرد ملعون را دستگیر کنید و سپس فرمودند به خدای کعبه به آنچه که می‌خواستم رسیدم.

وی بیان کرد: حضرت علی (ع) هنگام ضربت خوردن جمله «فزت و رب الکعبه» را به زبان آورند که کلمه فوز از ادبیات عربی بوده و در 29 قسمت قرآن آمده و به معنی برنده شدن است.

عضو مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: خداوند در قرآن به صورت مکرر راه برنده شدن در زندگی را بیان کرده است که اگر این راه‌ها را پیش بگیریم برنده زندگی خواهیم شد.

وی با بیان اینکه دنیا محل معامله است تصریح کرد: دنیا از خریدار، فروشنده و عنصر مورد معامله تشکیل شده است که عنصر مورد معامله اعمال ماست و فروشنده ما هستیم ولی دو خریدار وجود دارد که برای انجام این معامله باید به درستی تصمیم گرفت.

آیت الله خاتمی اضافه کرد: اگر با شیطان معامله کنیم تباهی نصیبمان خواهد شد ولی معامله با خدا موجب می‌شود به بهشت که وعده داده دست یابیم.

وی با اشاره به اشتیاق حضرت علی (ع) به شهادت بیان کرد: زمانی که پیامبر علاقه حضرت علی (ع) را برای شهادت پس از جنگ احد دید به او وعده شهادت داد و فرمود شهادت نصیب تو خواهد شد و حضرت علی (ع) مشتاقانه منتظر تحقق وعده پیامبر (ص) بود.

امام جمعه تهران در بخش دیگری از سخنان خود گفت: یکی از نشانه‌های مومن، تسلیم نشدن در برابر ظلم است و همواره به دنبال عزت و آزادگی است.

وی با تاکید بر اینکه جهاد از دیگر نشانه‌های مومن است عنوان کرد: جهاد از جمله صفات مومن است که باید به آن زیبنده باشد تا در زندگی برنده شود.

آیت‌الله خاتمی ادامه داد: مومن از حق مسلم خود یک قدم به عقب بر نمی‌گردد که این از مهمترین ویژگی‌های مومن است و اگر به آن دست یابد برنده خواهد شد.

وی با اشاره به علاقه خداوند به جوانان بیان کرد: حضور جوانان در شب‌های قدر موجب زینت مجالس احیا می‌شود و خداوند حضور جوانان را در این شب‌ها و التماس‌هایشان را دوست دارد.

امام جمعه تهران با اشاره به دینداری مردم ایران گفت: امشب در تمام کشور مراسم احیا برگزار شده و همه در سوگ شهادت حضرت علی (ع) به عزاداری می‌پردازند.

این مدرس حوزه با ابراز خرسندی از برگزاری مراسم با شکوه احیای شب بیست و یکم ماه رمضان در قم گفت: در هیچ نقطه کشور مراسم احیای شب بیست و یکم ماه مبارک رمضان به این با شکوهی نیست و همه جوانانی که در این مراسم آمده‌اند زیر قرآن رفته و با اشک می‌خواهند با خدا آشتی کنند.

وی با اشاره به حضور جوانان غیرتمند ایران اسلامی در دفاع از خاک و ناموس کشور بیان کرد: دشمن همواره سعی دارد ما را از مواضع خودمان به عقب برگرداند ولی ملت ایران از مواضع خود یک قدم عقب برنگشته است.

آیت الله خاتمی با اشاره به بی اهمیتی مردم نسبت به حکومت نظامی شاه گفت: زمانی که شاه حکومت نظامی اعلام کرد مردم این تحریم را شکستند و شب به خیابان‌ها ریختند و راهپیمایی کردند و راهپیمایی‌ها تا پیروزی انقلاب ادامه داشت.
منبع: فارس
برچسب ها: صراط خاتمی قم