۱۹ تير ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۶

واکنش به هزینه‌های گزاف به نام شهریار!

سرانجام پس از مدتها بنیاد فرهنگی، ادبی و پژوهشی استاد شهریار به «علی اصغر شعردوست» سپرده شد.
کد خبر : ۲۴۸۱۶۷

صراط: ایرج نوبهار وکیل خانوادگی استاد شهریاراظهار داشت: هر سال برای استاد شهریار در تبریز مراسم یادبودی برگزار می شود که همراه با تشریفات و هزینه های کلان و اسراف و جلوه گریست، آن هم با اخذ وجوهات میلیاردی از کارخانجات و مردم می باشد، که مراسم سیلقه ای بوده و با نظر اشخاصی که گاه اصلا نه شهریار را می شناسند و نه شعر را انجام می شود.

* انتقاد از برپایی مراسمی با حواشی گزاف/ شهریار را به حال خود بگذارید

وی تاکید کرد: برای مثال سال گذشته اداره کل ارشاد تبریز مراسم اسکار مانندی با هزینه های میلیاردی بکام و نام خود و اطرافیان گرفتند، حتی در نمایشنامه ای به شهریار شعر و ادب هم توهین شد که در نماز جمعه تبریز این توهین مطرح گردید. وقتی در مقابل این همه هزینه بنده به خواست و وکالت جناب هادی و خانواده که این همه تشریفات و هزینه مردم را به شهریار و خانواده اش بدبین می کند و تصور می کنند آنها هم نفع مادی دارند و مردم ناراحت هستند، اما مسئولان تا به حال صورتحساب دریافتی از مردم و هزینه ها را نه به اینجانب (وکیل رسمی هادی) و نه به هادی نداده اند. مقامات برگزار کنندگان سینه چاک حتی خانه و خانواده شهریار را نمی شناسند و تا بحال کسی و مقامی به حل مشکل هیچ فرد خانواده ی شهریار رغبتی نشان نداده اند. خواهش می کنیم شهریار را به حال خود بگذارید و خوب بفهمید که این مردم می دانند آن پیرزن و پیرمرد دهاتی آذربایجانی با ترانه های حیدر بابا بیشتر از آنهایی که بخاطر نام و نان به شهریار سینه چاکی می کنند و از مهمانان خارجی با تشریفات خارجی پذیرایی می کنند، شهریار را می شناسند. با نام شهریار ماشین شاسی بلند و کاخ نخرید، شهریار انسان ساده و درویش و صریحی بود که هر عامی و عارف او را می شناسد.

* بنیاد شهریار به علی اصغر شعردوست سپرده شد

نوبهار در ادامه در پاسخ به سوالی پیرامون بنیاد استاد شهریار هم تاکید کرد: در مورد بنیاد شهریار اینجانب طی مذاکراتی برای رهایی از مسائل جنبی مزاحمان و سود جویان و نام و نان جویان کلیه ی اختیارات قانونی جناب هادی و خانواده طبق وکالت محضری به ادیب و شهریار شناسی که سالروز شهریار در مجلس شورای اسلامی به همت و سخنان ادیبانه ایشان تصویب گردید (جناب دکتر علی اصغر شعر دوست) واگذار می کنم.

* اهدای آثار شهریار به موزه متوقف شد

این رابط خانوادگی استاد شهریار ادامه داد: قرار است شخص ایشان با انتخاب اساتید دیگری در این مورد اقدام نماید و از ایشان شایسته تر کسی را سراغ ندارم، اما فعلا از اهدای آثار شهریار به موزه ی شهرداری تبریز منصرف شده ام، دلیل هم مسئولان فعلی این مکان هستند. آنانکه دست خط های استاد را در انبار موزه ی شهریار بایگانی کرده اند شایستگی و توانایی و مدیریت نمایش آثار گران قیمت اینجانب را نیز ندارند. شاید تعجب کنید که مسئول اموال موزه ی کاخ شهرداری یک نفر مستخدم و آبدارچی و یک نفر در حد معلومات سیکل است.

نوبهار اضافه کرد: مسئول موزه و گردشگری شهرداری در هیچ موردی از نظر کارشناسان استفاده نمی کند و با غرور بخصوصی سازمانی تشکیل داده با هزینه های زیاد و مسائل جنبی زیاد که بعدا به آن اشاره خواهم کرد.

وکیل خانوادگی بهجت تبریزی اضافه کرد: ناراحتی تنها پسر شهریار (هادی) به حدی است که مدتی پیش آشفته حال طی نامه ای ضمن شکوه از اینان از من تقاضای انتقال خودش را از تبریز به تهران نموده بدیهی است هر سازمانی در تهران تنها یادگار شهریار را خیر مقدم خواهد گفت.

* هیچ شخص و سازمانی حق تأسیس بنیاد شهریار را ندارد که باید با مجوز بنده باشد

وی در ادامه با اشاره به این مطلب که تاکید می کنم هیچ شخص و سازمانی حق تأسیس بنیاد شهریار را ندارد که باید با مجوز بنده باشد، افزود: این اختیار به شخص جناب دکتر شعر دوست واگذار خواهد شد. تنها یک مورد اگر استانداری و شهرداری تبریز به حسابرسی و بازرسی از سازمان تصویب نشده گردشگری و موزه های شهرداری برسد خیلی مسائل معلوم خواهد شد. هزینه های گزاف دفع اشخاص صالح و بکار گماردن افراد بی تجربه و آشنایان و خلاصه اینکه نظر شخص اینجانب و جناب هادی و دلسوختگان شهریار اینست که شهرداری نتوانسته موزه داری کند. با تاسیس سازمان موازی موزه داری و گردشگری هزینه های گزاف و هدر دادن انرژی نموده و من در جبین این سازمان رستگاری ندیده ام بلکه برعکس .....

وی در پایان گفت: بازهم تاکید می کنم تا این سازمان و عوامل شهرداری هست که اینگونه شخصی و خودکامه و غیر مسئولانه عمل می کنند از اهدای آثار شهریار به تبریز معذورم. امیدوارم این حقایق تلخ برای اشخاصی که در جامعه احساس تعهد و مسئولیت به میهن اسلامی دارند مفید و به اقدامی مثبت منجر شود. ضمناً تا ارسال صورتحساب مراسم پارسال از ناحیه مسئول اداره ی فرهنگ و ارشاد اسلامی تبریز، جناب هادی در هیچ مراسمی در تبریز شرکت نخواهد کرد و به زودی به تهران منتقل خواهد شد.

گفتنی است، هادی بهجت تبریزی در نامه‌ای خطاب به نوبهار با ابراز ناراحتی نوشته است: از وضعیت موزه‌ها ابراز نگرانی می‌کنم و از هزینه‌های گزاف مراسم ناراحتم چرا که بنده شرمنده مردم می‌شوم.

وی نوشته است: بعضی از جا به جایی موزه ها شخصی و غیر کارشناسی است و انتقال اشیاء با نظر شخصی مسئول موزه و بدون نظر کارشناسی صورت می‌گیرد.

این گزارش اضافه می‌کند: مأموریت علی اصغر شعردوست که در سال 86 به عنوان سفیر جمهوری اسلامی ایران در تاجیکستان منصوب شده بود در دیماه 89 پس از اتمام مأموریت سه ساله، یک سال دیگر تمدید شد.
شعردوست در مجلس ششم به عنوان نماینده حزب مشارکت از تبریز وارد مجلس شد و در مجلس هفتم به همین دلیل نتوانست حدنصاب آراء را برای ورود به مجلس کسب کند.
 
او در دولت سازندگی و اصلاحات تصدی مسئولیت انتشارات بین المللی الهدی را به همراه حکم مشاور رئیس جمهوری به عهده داشت. در دولت نهم با دعوت مشایی، دبیر شورای عالی ایرانیان خارج از کشور شد و در دولت دهم گفته می شود با اصرار مشایی و به رغم مخالف مسؤولان اصولگرا به عنوان سفیر جمهوری اسلامی در تاجیکستان، عازم دوشنبه شد.

منبع: فارس
برچسب ها: شهریار شعر صراط
خبر فوری

علت شلیک پدافند هوایی در اصفهان و تبریز