۱۳ تير ۱۳۹۰ - ۰۹:۵۰
مشاور سابق رئیس جمهور

انسان نبايد براي حفظ جايگاه خود به هر اقدامي دست بزند

اگر مسئولي بر خلاف نظر رهبر انقلاب عمل كند، قطعأ و يقينأ اعتقاد وي به مباني ديني سست بوده و برداشت صحيحي از مسائل اسلامي ندارد . حيثيت و آبروي افراد در پيشگاه خداوند محترم است لذا همه وظيفه داريم اين موضوع را حفظ كنيم تا خسارتي به آن وارد نشود.
کد خبر : ۲۴۸۳۰
"صراط" - حجت‌الاسلام علي ثمري، مشاور سابق رئيس‌جمهور در خصوص لزوم رعايت اخلاق سياسي در بين مسئولان و تاكيدات مقام معظم رهبري در اين زمينه، اظهارداشت: افراد وقتي صاحب مقام و منصب مي‌شوند لزوم رعايت اخلاق براي آنها بيشتر است چراكه بايد از اين طريق رفتارشان مورد تاييد اسلام قرار گرفته و به شكلي باشد كه براي حفظ جايگاه خود حاضر نشوند به حيثيت افراد خدشه وارد كنند. وي ادامه داد: مناصب افراد امانت‌ خدايي است كه بايد با اخلاق از آن نگهداري كرد و قرآن كريم در همين زمينه مي‌فرمايد: «الذين إن مكنّاهم في الارض اقاموا لصلاة وآتوا الزكاة وأمروا بالمعروف ونهوا عن المنكر» يعني كسي كه امكان اعمال قدرت و كار اجرايي به دست آورد اولين وظيفه وي رعايت حقيقت نماز، احياي ارزش‌ها، نهي كنندگي از منكرات و انجام بندگي است لذا اين موضوع بزرگ‌ترين وظيفه عناصر سياسي كشور است.
به گزارش صراط نیوز دبير هيئت عالي گزينش كل كشور با بيان اينكه هر مقدار تكليف مسئولان و سياستمداران سنگين‌تر باشد به همان اندازه تكليفي كه قرآن براي آنها مشخص كرده، سنگين‌تر مي‌شود، افزود: بايد به گذرا بودن مناصب و مسئوليت‌هاي مختلف توجه كرد. وي به فرمايش قرآن مبني بر اينكه اگر يك لفظي از دهان شما خارج ‌شود بايد در قيامت نسبت به آن جوابگو باشيد اشاره و عنوان كرد: بايد مراقب حيثيت و آبروي افراد بود چرا كه طبق يك روايت آبروي مؤمن از كعبه بالاتر است بر همين اساس نبايد به محض به دست آوردن يك تريبون آبروي افراد را زير سوال برد. حجت‌الاسلام ثمري يادآور شد: ريشه بي‌اخلاقي‌هاي سياسي عدم اعتقاد به مباني و ارزش‌ها است و بر همين اساس در مسائل سياسي تلاش افراد براي حفظ گروه، باند و منافع‌شان به شكل ديگري جلوه مي‌كند. وي افزود: تعبيري كه مقام معظم رهبري مبني بر «بداخلاقي سياسي» به كار بردند، ريشه‌اش به عدم معرفت و اعتقاد بر مي‌گردد چرا كه اگر فردي به خدا، روز قيامت و قرآن معتقد باشد، مراقب عملكرد خود خواهد بود.
مشاور سابق رئيس‌جمهور با ارزيابي فضاي فعلي مربوط به اخلاق سياسي در جامعه، عنوان كرد: ملاك و معيار ما در جامعه اسلامي ولايت است يعني وقتي مقام معظم رهبري مي فرمايند امروز بايد وحدت امت اسلامي و همدلي ميان قوا حفظ شود، اين امر تكليف تك‌تك مسئولاني است كه در فضاي سياسي كشور موثر هستند. وي تصريح كرد: اگر مسئولي بر خلاف نظر رهبر انقلاب عمل كند، قطعأ و يقينأ اعتقاد وي به مباني ديني سست بوده و برداشت صحيحي از مسائل اسلامي ندارد. حجت‌الاسلام ثمري با تاكيد بر اينكه بايد به صورت كلان به مقوله اخلاق سياسي نگاه كرد، گفت: حيثيت و آبروي افراد در پيشگاه خداوند محترم است لذا همه وظيفه داريم اين موضوع را حفظ كنيم تا خسارتي به آن وارد نشود. وي به بيداري امت اسلامي منطقه خاورميانه اشاره و خاطرنشان كرد: انقلاب‌ها و بيداري مردم منطقه ايجاب مي‌كند كه مسئولان كشور با دقت بيشتري عمل كنند و اين انتقاد به همه مسئولان وجود دارد و فقط محدود به مجلس يا دولت نيست. دبير هيئت عالي گزينش كل كشور تصريح كرد: موضوعي كه اسلام ناب محمدي به ما آموخته اين است كه انسان نبايد براي حفظ جايگاه خود به هر اقدامي دست بزند. وي يادآور شد: مهم‌ترين تكليف و اوجب واجبات در حال حاضر حفظ نظام اسلامي است بنابراين بداخلاقي‌هاي سياسي، گذشته از انعكاسي كه در جهان دارد و موجب نااميدي جهان اسلام از جمهوري اسلامي به‌عنوان الگوي خود مي‌شود، در داخل كشور نيز آسيب‌هايي را به همراه دارد. وي در خاتمه در همين زمينه متذكر شد: جواناني كه تازه به عرصه مسائل سياسي و اجتماعي وارد شده‌اند، اگر در ابتداي ورود خود شاهد بي‌اخلاقي‌ سياسي مسئولان باشند ممكن است دچار تنش و تضاد شده و در نهايت به ارزش‌ها بي‌تفاوت شوند يا با جريان‌هاي معاند همراهي كنند لذا حفظ يكپارچگي امت اسلامي زير سايه ولايت بايد مهمترين دغدغه مسئولان كشور باشد.
نظرات بینندگان
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۴۸ - ۱۳ تير ۱۳۹۰
۰
۳
بیشین بینیم باآ
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۲۷ - ۱۳ تير ۱۳۹۰
۱
۱
کی گفته ایشان مشاور"سابق"بودند!!!!؟؟؟؟؟
شناس
|
Iran (Islamic Republic of)
شما ! ! !
...
|
Iran (Islamic Republic of)
من !! تو !! عمه ش ! پسرخاله ش !
سرشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
الان هر کی از مادرش قهر می کنه دیگه خواننده نمی شه !
مشاورش می کنند . . .
به این بنده خدا بگید تا حالا کجا بوده
علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۵۵ - ۱۳ تير ۱۳۹۰
۰
۰
گذشت و بخشش خداوند متعال هم حدی دارد .
سواد و دانش شیطانی افراد چنان بالا رفته که به راحتی خود و قاضی و حتی شیطان را فریب می دهند .
اگر کسی نسبت به آینده خود بیمناک است یک روز وقت بگذارد و نحوه حکومت دو خلیفه در اسلام را (امام علی علیه السلام و معاویه علیه لعنه ) را مطالعه کند . تا متوجه بشود در کدام مسیر می باشد . پا جای پای امام گذاشته و به سوی نور می رود یا پا جای پای معاویه گذاشته و به سوی ظلمت می رود . تا دیر نشده اقدام کنید . زیرا نارضایتی روح بزرگ امام و شهدا بد جوری رسوایتان می کند
مهران آزادپی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۲۱ - ۲۱ تير ۱۳۹۰
۰
۱
صرف نظر از اینکه تیتر را چه کسی و با چه ماهیتی گفته ، من کاملا با این حرف موافقم !!!!! اما آیا شیخ ما هم خودش به این حرفی که زده معتقد هست؟؟؟؟؟؟ و اگر هست چرا با اینکه این همه مقام معظم رهبری در رد این گونه موارد ارشاد می فرمایند تاثیری در ایشان نداشته است و چون عذر ایشان را خواسته اند اینگونه وا اسلاما سر داده اند؟؟؟؟؟؟
خبر فوری

علت شلیک پدافند هوایی در اصفهان و تبریز