۲۴ تير ۱۳۹۴ - ۱۸:۲۳

وضعیت نامشخص لیست پیکانی ها

در حالی که پیکانی ها مدعی هستند در لیگ برتر باقی خواهند ماند اما با توجه به شرایط نقل و انتقالات به نظر می رسد آنها شرایط سختی در فصل آینده خواهند داشت.
کد خبر : ۲۴۸۹۹۶
صراط: پیکان با ستاره هایش و در حالی که هنوز خیلی ها مدعی هستند یکی از پرخرج ترین تیم های لیگ برتری بوده اند به دسته پایین تر سقوط کردند و البته یک خوش شانسی و حضور یک بازیکن غیرمجاز در ترکیب راه آهن آنها را امیدوار کرده به لیگ پانزدهم برگردند. هر چند هنوز رای قطعی در این باره صدور نشده اما مدیران این تیم معتقدند آنها شایسته حضور در لیگ پانزدهم هستند. البته آنها در صورت باقی ماندن در لیگ هم با مشکل بزرگی به نام کمبود بازیکن مواجه خواهند بود. قرارداد یک ساله ستاره های این تیم به پایان رسیده و ستاره ها با سقوط پیکان به تیم های دیگری منتقل شده اند. در این میان از بین بازیکنان باقی مانده در ترکیب و بازار آنها کار سختی برای لیگ فصل آینده خواهند داشت.

دروازه: به دنبال جانشین رحمتی

مهدی رحمتی با قراردادی عجیب و غریب به این تیم پیوست و البته موفق شد در امر گل خوردن آمار خوبی از خود به جا بگذارد. هر چند عده ای معتقدند او مدافعان تیمش را به عقب فرا می خوانده تا دروازه اش کمتر تهدید شود اما دریافت تنها 26گل در فصل گذشته آمار مطلوبی برای دروازه این تیم محسوب می شود. البته آنها در این فصل مهدی رحمتی را در اختیار نخواهند داشت و او به تیم سابقش بازگشته است.

در میان گزینه هایی که پیکان می تواند درون دروازه اش استفاده کرد می توان به محسن فروزان، حامد لک و ایگور ننزیچ اشاره کرد. محسن فروزان بعد از جدایی از استقلالی ها در دوراهی اهواز و تهران قرار دارد و به دنبال این است تا هر چه سریعتر تیم آینده خود را انتخاب کند. حامد لک هم با پایان دوران سربازی اش سایپای البرز را خواهان خود می بیند و بدش نمی آید زیر نظر مجید جلالی به دوران اوجش برگردد و خاطرات فصل گذشته را از یاد ببرد. ننزیج اسلوونیایی البته به نظر می رسد نزدیک ترین گزینه مسوولان پیکان باشد. دروازه بانی که توسط حمید استیلی به خدمت گرفته شد و از هفته دوم لیگ فصل گذشته به میدان رفت و بعد از اشتباهاتش در دریافت 2 گل در همان 30 دقیقه اول توسط حمید استیلی تعویض شد تا امیر عابدزاده جانشین او شود. این تعویض باعث شد تا این دروازه بان اسلوونیایی 13 هفته را روی نیمکت سپری کند و در ادامه با اشتباهات امیر عابدزاده به دروازه برسد و در هشت هفته پایانی دروازه بان شماره یک تیمش شود. 31 گل در 16 بازی آمار این دروازه بان در فصل گذشته است که تقریبا در هر بازی دو گل خورده را به نام خود ثبت کرده است.

مدافعان: می روند یا رفته اند

در خط دفاعی نیز پیکانی ها با شکاف بزرگی روبرو شده اند. وحید حیدریه از این تیم جدا شده و به رامین رضاییان در پرسپولیس اضافه شده. محمد نصرتی نیز به گسترش فولاد رفته و میلاد محمدی به دنبال جدایی از این تیم است.احمد جمشیدیان و محسن ایران نژاد نیز به دنبال تیم دیگری برای ادامه فوتبال شان هستند و سیامک کوهنورد هم جدایی اش را قطعی کرده است. به نظر می رسد بزرگترین دغدغه علیرضا مرزبان یافتن مهره هایی برای پوشاندن این جای خالی بزرگ باشد.

خط میانی: باز هم چالش بزرگ برای مرزبان

پیکان بعد از اینکه سقوطش به دسته اول در پایان لیگ فصل گذشته بازیکنان خط میانی خود از جمله جی لوید ساموئل را نیز از دست داده است. امیرحسین فشنگچی هم مطمئنا در فصل آینده در این تیم نخواهد بود.

خط حمله و باز هم مشکل گلزنی

بزرگترین دردسر ابراهیم زاده که بعد از او صمد مرفاوی هم موفق نشد آن را برطرف کند و یکی از عوامل اصلی سقوط خودروسازان بود مشکل در خط حمله و ناتوانی این تیم در امر گلزنی بود. سعید دقیقی، بهنام برزای، سیاوش اکبرپور هیچ وقت موفق نشدند برای این تیم مهاجمی گلزن ظاهر شوند و در نهایت خط دفاعی خوب این تیم به بالانس لازم با خط حمله نرسید تا پیکان سقوط کند. مرزبان در نقل و انتقالات مطمئنا برای تغییر در این پست به دنبال مهاجمانی با شم گلزنی بالا خواهد رفت و مسلما در شرایط فعلی بازار نقل و انتقالات اصلی ترین گزینه او مهاجمان خارجی خواهند بود.

منبع: ورزش سه
خبر فوری

علت شلیک پدافند هوایی در اصفهان و تبریز