۲۶ تير ۱۳۹۴ - ۱۷:۰۹
طی پنج سال گذشته

انگلیس 600 کودک افغانی را اخراج کرد

مقامات انگلیس در پنج سال گذشته حدود 600 نفر از کودکان افغانستانی را از این کشور اخراج کرده و به افغانستان بازگردانده‌ است.
کد خبر : ۲۴۹۲۳۶
صراط: مقامات انگلیس در پنج سال گذشته حدود 600 نفر از کودکان افغانستانی را از این کشور اخراج کرده و به افغانستان بازگردانده‌ است.

به نقل از شبکه تلویزیونی بی‌بی‌سی عربی، در 10 سال گذشته حدود 5500 کودک به تنهایی از جنگ در افغانستان فرار کرده و به انگلیس پناه بردند.

بی‌بی‌سی با بیان اینکه دولت انگلیس به این کودکان افغانستانی حق پناهندگی نداده بلکه آن‌ها تنها اقامت موقت به سرپرستی خانواده‌های جایگزین تا رسیدن به سن بلوغ گرفته‌اند، افزود: آن‌ها باید یک بار دیگر تقاضای پناهندگی ارائه کنند و اگر درخواستشان پذیرفته نشود اخراج و به افغانستان بازگردانده می‌شوند.

براساس آمارهای رسمی، در پنج سال گذشته حدود 600 نفر از این کودکان خواستار حق پناهندگی، اخراج و به افغانستان بازگردانده شده‌اند.

خبرنگار این شبکه با اشاره به اینکه بیش از 80 درصد از تقاضای پناهندگی کودکان افغانستان در انگلیس رد شده است، گفت: اما به آن‌ها پیشنهاد شده است که اقامت موقت در انگلیس داشته باشند و با خانواده هایی زندگی کنند که سرپرستی‌شان را تا رسیدن به سن بلوغ به عهده دارند.

بی بی سی همچنین اعلام کرد: بعد از اینکه آن‌ها به سن هجده سالگی رسیدند حق ندارند در انگلیس بمانند و به کشوری بازگردانده می‌شوند که از زندگی کردن در آنجا می ترسند. مقامات انگلیس آن‌ها را مهاجران غیر قانونی تلقی می کنند.

بنابر این گزارش، کودکان افغانستانی بعد از رسیدن به سن هجده سالگی در انگلیس، باید بار دیگر تقاضای پناهندگی ارائه کنند یا اینکه به کشور خود بازگردند.

بی بی سی افزود: وزارت کشور انگلیس رسماً تاکید کرد به هر شخصی که نیاز آن به حمایت ثابت شود یا از تعقیب قضایی نگران باشد پناهندگی خواهد داد.

با وجود اینکه وزارت امور خارجه انگلیس به انگلیسی‌ها درباره خطر سفر به افغانستان هشدار داده است، هر ماه ده‌ها نفر از افراد جویای پناهندگی اخراج و به افغانستان بازگردانده می‌شوند.
منبع: فارس