۳۰ تير ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۲

رتبه یک ریاضی: کلاس کنکور نرفتم +عکس

رتبه اول کنکور سراسری علوم ریاضی گفت: انتظار کسب رتبه اول کنکور ریاضی را نداشتم و شنیدن کسب این رتبه برایم غیر‌منتظره بود.
کد خبر : ۲۴۹۶۴۳
صراط: روز گذشته روز‌ خاص و پر التهابی برای کنکوری‌های امسال بود، چرا که با اعلام نتایج کنکور 94 برخی از کنکوری‌ها خوشحال و برخی از کنکوری‌ها نیز از اعلام نتایج کنکور ناراحت شده‌اند، برخی از افراد با شرکت در کلاس‌های کنکور و برخی نیز با سعی و تلاش خود در آزمون کنکور موفق شده‌اند، برخی از دانش‌آموزان برای موفقیت در کنکور سراسری از پشتکار فراوانی برخوردار هستند و با نا‌امید نشدن خود در این عرصه به نتیجه خوبی دست پیدا می‌کنند و سبب افتخار خود و خانواده‌های خود برای کشور و نظام جمهوری اسلامی ایران می‌شوند، دانش‌آموزان اصفهانی نیز هر ساله با موفقیت در عرصه کنکور سبب افتخار‌آفرینی خود و پایتخت فرهنگ و تمدن اسلامی در سطح کشور می‌شوند.

به دنبال این موضوع خبرنگار ما با پژمان شهبازی نفر اول گروه آزمایشی علوم ریاضی و فنی کنکور 94 گفت‌وگویی انجام داده که در ادامه می‌خوانید:

لطفا خودتان را معرفی کنید؟

شهبازی: پژمان شهبازی دستجردی از اصفهان هستم و 18 سال سن دارم و رتبه نخست کنکور سراسری سال 94 در گروه آزمایشی علوم ریاضی را به دست آورده‌ام و در دبیرستان استعداد‌های درخشان شهید اژه‌ای تحصیل کرده‌ام.

از چه زمانی درس خواندن جدی برای کنکور سراسری را آغاز کردید؟

شهبازی: درس خواندن جدی برای کنکور سراسری را در ابتدای کار برای امتحانات نهایی سال سوم دبیرستان آغاز کردم و در تابستان سال گذشته خواندن دروس پایه را برای آماده شدن برای کنکور سراسری آغاز کردم و در تابستان بیشتر درس‌های پایه را می‌خواندم و پس از تابستان نیز با آغاز فصل مدرسه درس‌های پایه را در کنار رفتن بر سر کلاس‌های پیش‌دانشگاهی با جدیت بیشتری خواندم.

میزان مطالعه شما برای موفقیت در کنکور سراسری چند ساعت بوده است؟

شهبازی: میزان مطالعه‌ام برای کنکور سراسری در زمان‌های مختلف سال متفاوت بوده اما به صورت میانگین روزانه هشت ساعت درس می‌خواندم و خود را برای کنکور سراسری آماده می‌کردم.

آیا در کلاس‌های فوق برنامه نیز برای موفقیت در کنکور سراسری شرکت کرده‌اید؟

شهبازی: خیر، در هیچ کلاس فوق برنامه و خارج از مدرسه شرکت نکرده‌ام و درس خواندن و آماده شدنم برای شرکت در کنکور سراسری تنها منوط به کلاس‌هایی بوده که در مدرسه برگزار می‌شد.

چه زمانی از خبر قبولی خود با این رتبه در کنکور سراسری مطلع شدید؟

شهبازی: روز گذشته ساعت 11 صبح با شنیدن رادیو از قبولی خود در کنکور سراسری مطلع شدم و هنوز از سوی سازمان سنجش خبری در این زمینه به بنده اعلام نشده است، البته شاید از سوی سازمان سنجش با بنده تماس گرفته شده باشد که قادر به پاسخگویی نبوده باشم اما بنده از سوی سازمان سنجش از قبولی خود در کنکور سراسری مطلع نشدم.

انتظار کسب این رتبه را در کنکور سراسری داشته‌اید؟

شهبازی: خیر، به هیچ عنوان انتظار کسب رتبه اول کنکور ریاضی را نداشتم و شنیدن کسب این رتبه برایم غیر‌منتظره بود.

با توجه به وضعیت سئوالات کنکور سراسری فکر می‌کردید که چه رتبه‌ای را کسب کنید؟

شهبازی: پس از کنکور سراسری و مشاهده و بررسی سئوالات کنکور فکر می‌کردم که رتبه‌ای که کسب کنم زیر 50 باشد و حتی انتظار کسب رتبه‌ تک‌رقمی را نداشتم و در زمان شنیدن این خبر در فضایی غیر‌منظره قرار گرفتم.

کدام یک از اعضای خانواده برای نخستین بار از خبر قبولی شما در کنکور سراسری مطلع شد؟

شهبازی: زمانی که خبر قبولی خود را در کنکور سراسری شنیدم در منزل حضور داشتم که در آن زمان مادر و برادرم نیز حضور داشتند و شنیدن کسب رتبه اول کنکور ریاضی نیز برای آنها نیز غیر‌منتظره بود.

آیا با توجه به کسب این رتبه برنامه‌ای برای آینده خود دارید یا خیر؟

شهبازی: بررسی‌هایی را انجام داده‌ام اما باید بررسی‌های بیشتری را در زمینه انتخاب رشته و دانشگاه انتخابی برای ادامه تحصلیم انجام بدهم تا بتوانم تصمیم بهتری داشته باشم و در حال حاضر هنوز تصمیم قاطعی برای رشته و دانشگاه مورد نظر برای ادامه تحصیلم نگرفته‌ام.

حمایت‌های خانواده به چه میزان در موفقیت شما در کنکور سراسری موثر بوده است؟

شهبازی: مسلما خانواده نقش مهمی در موفقیتم داشته‌اند و خانواده‌ام طی مدت درس خواندنم برای کنکور سراسری نقش مهمی در زمینه همراهی کردن، فراهم کردن شرایط لازم و کمک کردن برای آماده‌سازی فضای منزل برای درس خواندنم داشته‌اند.

به نظر شما امکانات و تسهیلات مورد نظر برای ارتقاء و توسعه علمی در کشور وجود دارد؟

شهبازی: به نظر بنده امکانات، منابع و نیروی انسانی خوبی در کشور وجود دارد اما نحوه استفاده افراد متخصص از این امکانات و منابع مهم است و اگر استفاده از این منابع و امکانات توسط نیرو‌های متخصص به خوبی مدیریت شود، بسیاری از مشکلات برطرف می‌شود.

در زمان درس خواندن برای کنکور بیشتر به کمیت یا کیفیت درس خواندن اهمیت می‌دادید؟

شهبازی: کیفیت درس خواندن برایم اهمیت بسیاری دارد و اگر چه به کمیت درس خواندن نیز اهمیت می‌دادم اما اصل و پایه درس خواندنم را روی کیفیت درس خواندن گذاشته بودم.

سخن پایانی؟

شهبازی: از خانواده‌ام تشکر می‌کنم که در تمام شرایط و مراحل زندگی پشتیبان و حامی من بودند و شرایط را برای پیشرفت من در زمینه‌های مختلف فراهم کرده‌اند.

منبع: فارس
نظرات بینندگان
علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۰۱ - ۲۱ فروردين ۱۳۹۵
۰
۰
باسلام و خسته نباشید خدمت شما دوست عزیز.امیدواریم که همیشه موفق و پیروز باشید
Zahra
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۵۵ - ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۵
۲
۲
همه این حرفا ک کلاس کنکور نرفتم دروغه