۱۵ تير ۱۳۹۰ - ۱۲:۳۰
مشكلات نيازمندان در مقابل دفاتر امداد براي دريافت خدمات حمايتي

چتر حمایتی کمیته امداد بسته شد !

بنده هم اكنون داراي يك دختر 17 ساله هستم و اين درحالي است كه از همسر خود نيز جدا شده‌ام و نيازمند به كمك هستم اما هيچ يك از دستگاه‌هاي حمايتي از من و دخترم حمايت نمي‌كنند. ميدوارم با حمايت كميته امداد و نهادهاي حمايتي مشكلات دخترم مرتفع شود و بتواند آينده روشني داشته باشد.
کد خبر : ۲۴۹۹۴
"صراط" - علي‌رغم اساسنامه تدوين شده براي كميته امداد جهت حمايت نيازمندان و محرومان طي سال گذشته و سه ماه نخست امسال، اين مجموعه نتوانسته است مشكلات نيازمندان در حوزه حمايتي بر طرف كند.

اين در حالي است كه در طي سه ماه گذشته بسياري از نيازمندان جهت دريافت خدمات و قرار گرفتن در چتر حمايتي امداد به اين مجموعه مراجعه كرده‌اند و با پاسخ منفي مسئولان روبرو شده‌اند.

به گزارش صراط نیوز به نقل از فارس هم اكنون دو نهاد حمايتي از جمله كميته امداد و سازمان بهزيستي در كشور وجود دارند كه وظيفه حمايت از قشر نيازمند و محروم را دارند اما اين در حالي است كه بسياري از مراجعه كنندگان از نوع خدمت رساني اين دستگاه‌ها رضايت ندارند.

كميته امداد موظف به پوشش نيازمندان است
-------------------------------------------------------

سيروس برنابلداجي، عضو كميسيون اجتماعي مجلس شوراي اسلامي با تأكيد بر حمايت دستگاه‌هاي متولي از نيازمندان و محرومان اظهار داشت: نبايد شرايطي فراهم شود تا نيازمندان جهت دريافت خدمات در دفاتر امداد سرگردان شوند.

وي تصريح كرد: مجموعه امداد داراي ظرفيت بسيار بالايي جهت خدمت رساني به نيازمندان است و مسئولان در اين نهاد بايد از اين ظرفيت بهره‌ ببرند.

عضو كميسيون اجتماعي مجلس بيان داشت: يكي از مواردي كه طي سال‌هاي گذشته و به خصوص امسال مشاهده شده است افزايش مراجعات به نهادهاي حمايتي است كه بايد با تدبير صحيح به اين افراد كمك شود.

بيش از سه ماه در دفاتر امداد سرگردان شده‌ام
----------------------------------------------------------

خانم محمدي يكي از نيازمندان مراجعه كننده به دفاتر امداد در تهران در خصوص عدم رسيدگي به وضعيت زندگي‌اش اظهار داشت: طي چند ماه گذشته چندين بار به دفاتر امداد مراجعه كرده‌ام اما مسئولان حاضر به پاسخگويي نيستند.

وي تصريح كرد: بنده هم اكنون داراي يك دختر 17 ساله هستم و اين درحالي است كه از همسر خود نيز جدا شده‌ام و نيازمند به كمك هستم اما هيچ يك از دستگاه‌هاي حمايتي از من و دخترم حمايت نمي‌كنند.

محمدي با ابراز نگراني از آينده زندگي دخترش بيان داشت: اميدوارم با حمايت كميته امداد و نهادهاي حمايتي مشكلات دخترم مرتفع شود و بتواند آينده روشني داشته باشد.

فقط به صورت موردي حمايت مي‌شود
---------------------------------------------

سعيد يكي ديگر از نيازمندان مراجعه كننده به دفاتر امداد تصريح كرد: بارها و بارها به كميته امداد مراجعه كرده‌ام اما هر دفعه با پاسخ منفي روبرو شده‌ام.

وي بيان داشت: مسئولان در دفاتر امداد عنوان مي‌كنند كه سياست جديد امداد خدمت رساني به صورت موردي و تك خدمتي است و در واقع كسي را تحت پوشش قرار نمي‌دهيم.

سعيد ادامه داد: سياست جديد امداد در حوزه توانمند سازي قابل تقدير است اما اين مجموعه بايد فكري را نيز جهت حمايت از نيازمنداني كه توانايي كار را ندارند انجام دهد و تنها به حوزه اشتغال نينديشد.

تنها به صورت موردي كمك مي كنيم
-------------------------------------------

حسين انواري سرپرست كميته امداد امام در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعي باشگاه خبري فارس «توانا» با بيان اينكه هم اكنون بيش از 4ميليون و 500 هزار نفر تحت پوشش كميته امداد قرار دارند، گفت: علاوه بر اين تعداد حدود 6ميليون نفر نيز به صورت موردي از امداد خدمات دريافت مي‌كنند.

انواري تصريح كرد: سياست جديد امداد اين است كه به افراد تحت پوشش خود اضافه نكند و اين درحالي است كه اگر كسي به امداد مراجعه كند به صورت موردي از وي حمايت مي‌شود.

سرپرست كميته امداد ادامه داد: يكي از برنامه‌هاي جديد امداد توانمندسازي مددجويان است كه دراين راستا برنامه‌هاي خوبي تهيه شده است و دربسياري از استان‌ها در حال اجرا است به طوري كه با اجراي برنامه‌هاي حوزه توانمند سازي سالانه 10 درصد از مددجويان از چرخه حمايت امداد خارج مي‌شوند.


نظرات بینندگان
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۶:۱۴ - ۱۵ تير ۱۳۹۰
۳
۴
فلسطين واجب تره
صادق
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
هر چیزی بجای خود
اینها ربطی بهم ندارند.
فقیر
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۷:۱۶ - ۱۶ تير ۱۳۹۰
۳
۰
آهاااااااااااااای صراط!با شماها هستم مسئولین صراط ! من خودم زخم خورده این کمیته امام ره هستم . چرا کمیته ایی که به نام امام عزیزمان نقش بسته این همه توش فساد و نامردیه خواهشا اسم امام را بردارید به اسم امام و به نام امام چه کارهایی که نمیکنند و چه ظلم هایی که نمیشه چه ناعدالتی ها که نمیشه ! اگه جرات داری این کامنت منو بگذار : سوال چرا یک زن جوان و بیوه در کمیته از دیگران امکانات برخورداره ولی بقیه خانواده ها اینطور نیستند اینو سر بسته گفتم که اونهایی که بعنوان مامور محقق کمیته امام ره هستند میفهمن
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۸:۵۲ - ۱۶ تير ۱۳۹۰
۱
۱
براي اثبات دادن خدمات امداد و يا بهزيستي به مردم نيازمند كافي يكماه به نيازمندن بر خلاف ميل باطنيشان خدمات ندن فكر مي كنيد كي پاسخگو!!!! يكم منصف باشين يعني همه موسسات و ادارات كه با مردم در ارتباطن خدمات دهيشون عالي فقط اينا مشكل دارند
وحید
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۰:۲۹ - ۱۶ تير ۱۳۹۰
۰
۰
در برخی از مراکز گفنه اند که چون یارانه می دهند دولت بودجه کمیته را قطع کرده است!!!
لذا نمی توانیم ماهیانه ها را بدهیم
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۲۰ - ۱۶ تير ۱۳۹۰
۰
۲
بابا تو را بخدا دست از سر این کمیته امداد بردارید این نهاد آبروی نظام را حفظ کرده و سایر کشورها میایند از تجربیات امداد استفاده میکنند و همه مردم بصیرند میدانند که خبرهای اینجوریه شما کاملا سیاسیه!!!!! لااقل دین ندارید آزاده باشید!! کمیته امداد چه هیزم تری به شما فروخته که دست بردار نیستید، آهان حتماً مدیر صراط نیوز برای کمک به امداد رفته بهش نه گفتند بخاطر همین!!!!!!
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
آقاي ناشناس از كدوم تجربه داري صحبت ميكني؟ تجربه خوب پول جمع كردن كه به ازاي هر بچه يتيم حداقل 3 تا 5 حامي دارن و پول ميگيرن و خدائيش 1 ريال هم به ايتام نميدن و يا تجربه پيشنهادات غير اخلاقي كه در كميته امداد به زنان بيوه جوان ميدهند. تو را به خدا چشمتان را باز كنيد. حال يه سايت با خدا هم كه پيدا شده مشكلات قشر محروم جامعه را هم بنويسد سنگ اندازي ميكنيد. اصلا مگر در اين سايت چه گفته چيزي بجز گزارش خبري است كه اصلا بار حقوقي هم ندارد.خدا به مسئولين سايت صراط خير دنيا و آخرت را بهد
محمد زاده
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۲۲ - ۱۶ تير ۱۳۹۰
۰
۰
صندوقهاي کميته امداد فقط شده وامهاي بلا عوض معتاين
احسان
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۳۷ - ۱۶ تير ۱۳۹۰
۰
۱
خدمات خالصانه فرزندان امام(ره) در کمیته امداد بر کسی پوشیده نیست ،نیت خیر آنها چیزی نیست که با تعریف یا تکذیب یک عده از صراط مستقیم خدمت بیشتر به محرومان منحرف نماید،البته تو به خبر پراکنی خودت ادامه بده صراط غیر مستقیم.
الف
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۲:۳۹ - ۱۶ تير ۱۳۹۰
۱
۰
سلام چندسال در امداد کار کردم از این بدتره
حميد
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۳۶ - ۱۸ تير ۱۳۹۰
۰
۱
با توجه به سرقت اين پولها توسط انگلهاي جامعه(معتادين) و بودن نيازمند در ميان اقوام و همچنين گزارش مبسوط برادران صراط نيوز در خصوص كاخ و غذاي حقيرانه كميته امداد كمتر پولي به اين صندوقها مي اندازم....
علی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۰۰ - ۱۹ تير ۱۳۹۰
۰
۲
سلام
اینجانب از مدجویان امداد بودم در دورترین روستای این کشور با مدد این نهاد تحصیلات دانشگاهی را به اتمام رساندم ودر حال حاضر نماینده مجلس هستم .وقتی مطلب شما را خواندم خیلی متاثر شدم از اینکه چون در جریان خدمات ارزنده این نهاد مقدس نیستید اینگونه قضاوت می کنید امیداست ابتدا اطلاعات خویش را تکمیل نموده تااینگونه افکار عمومی را دچار تشکیک نکنید
امدادگر
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۵۱ - ۲۷ تير ۱۳۹۰
۰
۰
اگر ثمره تلاش کمیته امداد در مدت 30سال فعالیت همین یک نماینده باشد(البته من مطئنم هزاران محصول در این حد داشته)کافیست. پس لطفا" نشر اکاذیب را تمام کنید. البته انتقادات خیر خواهانه شما و همه را با گوش جان میشنویم. یا حق