۰۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۱:۵۸

واکنش دفتر هاشمی به تکذیب خاطره جنجالی

دفتر رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام با صدور بیانیه‌ای نسبت به تکذیب سخنان آیت‌الله هاشمی در مورد مهدی هاشمی واکنش نشان داد.
کد خبر : ۲۴۹۹۹۶
صراط در جريان ديدار جمعي از اصحاب رسانه و هنر با آيت الله هاشمي رفسنجاني مورخ 23/04/94 ايشان در پاسخ به سوال يكي از حاضرين در جلسه در مورد پرونده قضايي مهدي هاشمي، به نقل خاطره اي از ملاقات خود با مهدي در زندان اوين پرداخت و گفت: پس از اینکه مهدی با ناتمام گذاردن دکتری خود در آکسفورد، وارد کشور شد و سه ماه توسط زبده‌ترین نیروهای وزارت اطلاعات تحت بازجویی بود، روزی به من خبر دادند که مهدی می‌خواهد شما را ببیند، من هم گفتم که بیاید اما گفتند ایشان نمی‌تواند و اگر می‌خواهید شما باید به ملاقات ایشان بروید.

 به گزارش دفتر رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام، رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با تشریح ملاقات مهدی در زندان و اینکه با اصرار ایشان به خاطر پرهیز از شنود، زیر باران در محوطه‌ی پارکینگ قدم می‌زدیم، گفت: مهدی به من گفت که اینان می‌گویند دو راه داری، یا در چند خط از رهبری تقاضای عفو کن و یا باید این پرونده طولانی و چند هزار صفحه‌ای را ادامه دهی.

ایشان افزود: خود مهدی به من گفت علی‌رغم اینکه خود چنین میلی ندارم چون می‌دانم جرمی مرتکب نشده‌ام، اما اگر شما و مقام معظم رهبری بخواهید این کار را می‌کنم که من به ایشان گفتم بگذارید با آقا مشورت کنم.

آیت‌الله هاشمی رفسنجانی با تشریح ملاقات خویش با آیت‌الله خامنه‌ای در این خصوص، گفت: به ایشان عرض کردم که راضی به این نیستم که ایشان تقاضای عفو کند و شما بپذیرید، چون در نگاه جامعه انعکاس خوبی نخواهد داشت هم می‌گویند رهبر چرا به تقاضاهای عفو زندانیان دیگر توجه نمی‌کنند و هم می‌گویند هاشمی در پرونده پسرشان اعمال نفوذ کرد.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با تأکید بر اینکه آیت‌الله خامنه‌ای استدلال حرف‌های من را پذیرفتند، گفت: بعد از آن بود که به مهدی خبر دادیم هر طور که خودت می‌دانی، عمل کن و ایشان هم بر این نکته تأکید می‌کرد که چون می‌دانم گناهی نکرده‌ام بگذارید همه بفهمند و اگر هم گناهی کرده‌ام، بگذارید در همین دنیا محاکمه شوم و به مجازات برسم که سخت از مجازات آخرت می‌ترسم.

آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در ادامه افزود: بگذارید به همین مقدار بسنده کنم و بیشتر نگویم تا پرونده قضایی ایشان سیر خودش را بگذراند، البته خود مهدی و وکلای وی حرف‌های دارند که به موقع خواهند گفت. فقط بگویم یوسف از دامان پاک خود به زندان می‌رود.

پس از انتشار اين مطالب، برخي رسانه هاي وابسته به نهادهاي خاص به دليل سنگيني اين مطالب براي آنان، طبق روال معمول اين رسانه ها، با خبرسازي و القائات خبري و قلب وقايع و اخبار، آنهم به نقل از منابع مطلع مجهول الهويه!! در صدد خنثي كردن آثار آن و خدشه وارد كردن به اين مطالب و تكذيب آن برآمدند كه بايد مجدداً و با تاكيد اعلام كنيم كه اولاً اظهارات آيت الله هاشمي رفسنجاني كاملا روشن و مستند به حضور افراد و شاهدان عيني است، ثانياً ملاقات ايشان با رهبري معظم انقلاب و گفت و گوهاي انجام شده در اين ملاقات، موضوع ساده اي نيست كه اين خبرگزاري ها با اخبار خود ساخته و آنهم به نقل از افراد مجهول الهويه!! بخواهند آن راتكذيب كنند.

لذا ضمن تاكيد و تصريح مجدد بر صحت و سقم اظهارات آيت الله هاشمي رفسنجاني، خبرسازي اين خبرگزاري ها با عنوان « پاسخ يك منبع آگاه !! به خاطره هاشمي» را از اساس كذب محض دانسته و آنرا دروغي آشكار و صرفاً خبرسازي و القا سوء براي انحراف افكار عمومي اعلام مي كنيم.

رئيس دفتر