۱۵ تير ۱۳۹۰ - ۱۴:۰۷
تک جنسیتی در آمریکا و انگلیس

دانشگاه ها و کالج های تک جنسیتی دنیا

امروزه بیشتر کالجهای دختران در سطح آموزش عالی تنها در مقطع تحصیلی لیسانس فعال هستند و رشته های علوم پایه و مقدماتی را ارائه می کنند. هرچند بعضی از این موسسات آموزش عالی دانشجوی پسر نیز پذیرش می کنند اما تعداد این دانشجویان بسیار اندک است و غالب دانشجویان را دختران تشکیل می دهند.
کد خبر : ۲۵۰۰۸
"صراط" -کالجها و دانشگاههایی در سراسر دنیا که به صورت تک جنسیتی دانشجویان زن یا مرد را پذیرش می کنند برنامه ها و استراتژیهایی خاصی را دنبال می کنند. گروه حوزه و دانشگاه خبرگزاری مهر گزارشی تهیه کرده که در آن به معرفی گوشه ای از این اهداف و فعالیتها می پردازد.
 آموزش تک جنسیتی (single-gender education) روشی است که در آن دختران و پسران در کلاسها، ساختمانها و یا مراکز آموزشی مجزا تحصیل می کنند.

این شیوه تحصیلی تا قبل از نیمه قرن بیستم به ویژه در سطح آموزش متوسطه و آموزش عالی رواج بسیار داشت. آموزش تک جنسیتی در بسیاری از فرهنگها پایه های دینی و سنتی دارد.

به گزارش صراط نیوز هرچند امروز، این اصطلاح بیشتر درمورد مدارس کاربرد دارد اما در مواردی نیز کالجها و مراکز آموزش عالی نیز در دنیا وجود دارند که برپایه سیستم تک جنسیتی فعالیت می کنند.

ارائه رشته های علوم پایه در کالج های دختران در سطح جهان

امروزه بیشتر کالجهای دختران در سطح آموزش عالی تنها در مقطع تحصیلی لیسانس فعال هستند و رشته های علوم پایه و مقدماتی را ارائه می کنند. هرچند بعضی از این موسسات آموزش عالی دانشجوی پسر نیز پذیرش می کنند اما تعداد این دانشجویان بسیار اندک است و غالب دانشجویان را دختران تشکیل می دهند.

کالجهای دختران در قاره آسیا  

در قاره آسیا نیز دانشگاهها و کالج های متعددی در حوزه آموزش زنان به صورت اختصاصی فعالیت می کنند که از مهمترین آنها می توان به دانشگاه آسیایی زنان در بنگلادش و دانشگاه کیسن در ژاپن اشاره کرد. در این میان دو دانشگاه زنان "سوک مینوگ" و دانشگاه "دوک سونگ" در کشور کره جنوبی نیز قابل توجه هستند.
 

اسامی 22 کالج یا دانشگاه تک جنسیتی مخصوص زنان در دنیا

ردیف نام قاره نام کشور نام دانشگاه
1 آسیا بنگلادش دانشگاه آسیایی زنان
2 // کره جنوبی دانشگاه دوک سونگ
3 // کره شمالی دانشگاه زنان ایوها
4 // هند کالج زنان ایندراپراستا
5 // ژاپن دانشگاه کیسن
6 // پاکستان کالج لاهور دانشگاه زنان
7 // فیلیپین کالج میریام
8 // فیلیپین  دانشگاه زنان فیلیپین
9 // کره جنوبی  دانشگاه زنان سوک مینوگ
10 اقیانوسیه استرالیا کالج زنان در دانشگاه سیدنی
11 // استرالیا کالج زنان در دانشگاه کوئینزلند
12 اروپا انگلستان کالج موری ادواردز دانشگاه کمبریج
13 // انگلستان کالج نیونهام دانشگاه کمبریج
14 // انگلستان کالج لوسی کاوندیش دانشگاه کمبریج
15 آسیا/ خاورمیانه بحرین دانشگاه سلطنتی زنان
16 آسیا/ خاورمیانه عربستان دانشگاه شاهزاده نورا بنت عبدالرحمان
17 آسیا/ خاورمیانه امارات متحده عربی،  کالج زنان دبی
18 آسیا/ خاورمیانه کویت کالج "باکس هیل"
19 آسیا/ خاورمیانه عربستان سعودی

کالج زنان شاهزاده سلطان در ریاض

20 آسیا/ خاورمیانه کویت کالج زنان دانشگاه کویت
21 آسیا/ خاورمیانه عربستان سعودی دانشگاه عفت در جده
22 آسیا/ خاورمیانه عربستان سعودی موسسه تربیت و آموزش عالی دختران در جده

 دانشگاه آسیایی زنان (AUW)

این دانشگاه در بنگلادش و برپایه این عقیده تاسیس شد که آموزش به ویژه آموزش عالی گذرگاهی حساس در توسعه مدیریت، گسترش اقتصادی و برابری سیاسی و اجتماعی است.

این دانشگاه به دختران فرهنگها، مذاهب، نژادها و پشتوانه های اجتماعی- اقتصادی مختلف از جنوب و جنوب شرقی آسیا تا خاورمیانه یک آموزش واحد جهانی را ارائه می کند. در این دانشگاه حدود 3 هزار زن و با نسبت 13 دانشجو در یک دانشکده تحصیل می کنند.

دانشگاه زنان دوک سونگ (DWU)

دانشگاه زنان دوک سونگ در سئول یک دانشگاه خصوصی است که "چا میریسا"، مبارز مستقل، فعال حقوق زنان و رهبر آموزش زنان آن را تاسیس کرده است. این دانشگاه مهد تربیت رهبران زن برای ایجاد دنیایی بهتر است.

کالجهای دختران در استرالیا

درحال حاضر دو کالج مهم در استرالیا به تربیت دانشجویان دختر مشغولند. این دو کالج، در قالب زیرمجموعه دو دانشگاه مطرح این کشور فعالیت می کنند. کالج زنان در دانشگاه سیدنی و کالج زنان در دانشگاه کوئینزلند از جمله این دو کالج هستند.

کالج زنان دانشگاه سیدنی در سال 1892 در حومه کمپرداون گشایش یافت. این کالج تنها کالج دانشگاه سیدنی است که تنها دانشجویان دختر را پذیرش می کنند. هرچند مهمترین کالج دختران این دانشگاه، کالج سانتا سوفیا است. اما سانتا سوفیا در مقطع کارشناسی ارشد دانشجویان پسر را هم پذیرش می کند.

در کالج زنان دانشگاه سیدنی حدود 285 دانشجوی دختر در مقاطع لیسانس و فوق لیسانس تحصیل می کنند.

انگلستان بزرگترین کشور اروپایی دارای کالج های مخصوص دختران

به نظر می رسد که انگلیس تنها کشور اروپایی است که درحال حاضر کالج هایی دارد که تنها به دانشجویان دختر پذیرش می دهند. هرچند که بسیاری از کالجهای دختران این کشور امروز از حالت تک جنسیتی خارج شده اند که از آن جمله می توان به چهار کالج مختلف ویژه دختران در دانشگاه آکسفورد اشاره کرد که بین سالهای 1979 تا 2008 مختلط شده اند.

اما هنوز هم کالج هایی در کشور انگلستان وجود دارند که تنها به دانشجویان دختر پذیرش می دهند . از جمله این کالج ها می توان به  کالج های "موری ادواردز"، "نیونهام" "لوسی کاوندیش" در دانشگاه کمبریج اشاره کرد.


 
ایجاد بزرگترین دانشگاه دخترانه دنیا در عربستان سعودی

بیشتر کالج های ویژه دختران در خاورمیانه در کشور عربستان سعودی واقع شده اند. همچنین اوایل ماه می، بزرگترین دانشگاه دخترانه دنیا در این کشور گشایش یافت.

از جمله مهمترین دانشگاههای دخترانه در خاورمیانه به غیر از کشور ایران شامل 3 دانشگاه بزرگ و 4 کالج اصلی است. دانشگاه سلطنتی زنان در بحرین، دانشگاه شاهزاده نورا بنت عبدالرحمان در ریاض عربستان، کالج زنان دبی در امارات متحده عربی، کالج "باکس هیل" و کالج زنان دانشگاه کویت در کشور کویت از جمله این مراکز آموزش عالی حوزه زنان است.

کالج زنان شاهزاده سلطان در ریاض، دانشگاه عفت در جده،  موسسه تربیت و آموزش عالی دختران در جده و دانشگاه شاهزاده نورا بنت عبدالرحمان در ریاض از مهمترین مراکز آموزش عالی مخصوص زنان در عربستان سعودی هستند.

در کالج زنان شاهزاده سلطان شهر ریاض رشته هایی از قبیل طراحی داخلی، علوم رایانه، زبان انگلیسی، حقوق و مطالعات بازرگانی به دانشجویان دختر ارائه می شود و در عین حال دانشگاه عفت که موسسه آموزش عالی خصوصی ویژه زنان است دختران را در رشته های علوم رایانه، سیستمهای اطلاعاتی، کودکیاری و ... تربیت می کند.

پذیرش 50 هزار دانشجوی دختر در دانشگاه شاهزاده نورا بنت عبدالرحمان در عربستان سعودی

اما یکی از بزرگترین مراکز آموزش زنان در منطقه خاورمیانه غیر از ایران، دانشگاه شاهزاده نورا بنت عبدالرحمان در عربستان سعودی است.

این دانشگاه که اوایل ماه می سال 2011 گشایش یافت یکی از بزرگترین دانشگاه های دخترانه دنیا است. این دانشگاه با گنجایش پذیرش 50 هزار دانشجوی دختر در تلاش است تا آموزش زنان در رشته های بازرگانی و علوم را بهبود بخشد.

کشور آمریکا دارای قدیمی ترین کالج های مخصوص زنان

کالجهای زنان در آمریکا در ابتدای قرن 19 و با هدف پاسخگویی به نیاز ترویج آموزش در بین زنان به ویژه در سطح آموزش عالی تاسیس شدند. در حال حاضر 9 کالج به صورت اختصاصی تنها به تربیت دانشجویان دختر می پردازند.

به عنوان نمونه کالج برنارد یک کالج خصوصی علوم پایه و مقدماتی ویژه زنان است که زیر نظر دانشگاه کلمبیا بوده و در شهر نیویورک واقع شده است. این کالج در سال 1889 تاسیس شد و از سال 1900 تحت کنترل دانشگاه کلمبیا قرار گرفت. این کالج به خاطر آکادمی های فرهنگ و حقوق شهرت دارد و نسبت دانشجو به دانشکده این کالج 9 به 1 است.
ردیف نام قاره نام کشور نام دانشگاه
1 آمریکا ایالات متحده آمریکا

کالج برنارد

2 // //

کالج برین ماور

3 // //

کالج سدار کرست

4 // //

کالج میلز

5 // //

کالج مانت هالیوک

6 // //

کالج سایمونز

7 // //

کالج اسمیت

8 // //

 کالج سوئیت بریار

9 // //  کالج ولزلی
10 // کانادا کالج برشا دانشگاه انونتاریوی غربی
 
ردیف نام قاره نام کشور نام دانشگاه
1 آمریکا ایالات متحده آمریکا

کالج برنارد

2 // //

کالج برین ماور

3 // //

کالج سدار کرست

4 // //

کالج میلز

5 // //

کالج مانت هالیوک

6 // //

کالج سایمونز

7 // //

کالج اسمیت

8 // //

 کالج سوئیت بریار

9 // //  کالج ولزلی
10 // کانادا کالج برشا دانشگاه انونتاریوی غربی
در کشور کانادا نیز کالج دانشگاهی برشا، تنها کالج دخترانه کانادا است. ساختمان این کالج در پردیس دانشگاه اونتاریوی غربی واقع شده است و زیرمجموعه این دانشگاه به شمار می رود.

کالجهای مردان در آمریکا 

کالجهای مردان در آمریکا در کل تنها در سطح لیسانس و در رشته های علوم مقدماتی و پایه و علوم دینی مذاهب مختلف پذیرش دانشجو دارند. از نظر تاریخی، بسیاری از دانشگاههای آمریکا در ابتدا به صورت تک جنسیتی راه اندازی شدند. دانشگاه نورث وسترن و دانشگاه واشنگتن در سنت لوئیس از اولین کالجهای مردان بودند که بعدها شروع به پذیرش دختران نیز کردند.

همچنین دانشگاه وسلیان که یک دانشگاه ویژه مردان بود در سال 1872 شروع به پذیرش زنان کرد اما از سال 1912 مجددا تنها به پذیرش مردان اقدام کرد و این کار را تا سال 1972 که کاملا مختلط شد ادامه داد.
 
منبع: خبرگزاری مهر
نظرات بینندگان
حسین
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۲۹ - ۱۵ تير ۱۳۹۰
۲۰
۱
تحویل بگیرید. اونجا خود دانشجو ها انتخاب می کنند که به چه نوع دانشگاهی بروند.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۵۰ - ۱۵ تير ۱۳۹۰
۱
۱
ضغص من باطل و ضغص من حق فیمزجان
حرفت ایهام داره منظورت چیه؟
amir
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۴۲ - ۱۵ تير ۱۳۹۰
۸
۵
اجبار نميكنن كه هر كي هر كدوم رو خواست انتخاب ميكنه ميره دانشگاه
علی
|
Iran, Islamic Republic of
بلاخره دانگاه تک جنسی میباشد
محی الدین
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۴۹ - ۱۵ تير ۱۳۹۰
۱۳
۹
واقعا برای کسانی که به دنبال چنین طرحی هستند که دختران را از پسران با متوصل شدن به زور جدا کنند متاسفم
مثلا همین گشت های ارشاد که شاهد آن هستیم آیا بهتر نیست در مورد حجاب و روابط زن و مرد کتابهای آقای مطهری و همچنین فلسفه حجاب که ملا صدرا به آن اشاره کرده را را بخوانیم
به نظر بنده تا زمانی که منفعت حجاب برای دختران و زنان و حتی مردان و منفعت رعایت موازین شرعی در روابط دختران و پسران و زن و مرد برای آنان بازگو نکنیم و تا زمانی که این امر برای آحاد مردم جامعه یا حداکثر جامعه مورد قبول واقع نشود هیچگاه با زور نمی توان جلوی بی بندوباری را گرفت
زیرا همین چند وقت پیش که مسابقات قرآن در سالن اجلاس برگزار می گردید همان ابتدای پمپ بنزین ولنجک مامور نیروی انتظامی که حدودا 30 سال کمتر داشت به همکار خود با بی ادبی تمام(واقعا شرمنده خانمی که در ماشین بنده بود شدم ) اشاره نمود که میخواهی حال آن دختر و پسری که در آن ماشین هستند را بگیریم و دوباره فحش داد
آیا با چنین نیرویی هایی مانند ................ و غیره می توان همین زورگویی را اجرا نمود کسانی که هیچ اعتقادی به حجاب و غیره ندارند و خود به صورت پنهانی خلاف شرع می کنند می توانند فساد رو برطرف نمایند هیچگاه آب ناپاک نجسات را برطرف نخواهد کرد
آیا آن روحانی که در دانشگاه آن اعمال را انجام می دهد و یا روحانی دیگری در نیروی انتظامی با منشی خود آن افتضاح را به بار می آورد و بعد می گویند که صیغه یکدیگر بودن می توان جلوی فساد رو گرفت
به هر حال اگر این اتفاق بیافتد که در دانشگاه ها دختران و پسران از یکدیگر جدا شوند آنگاه شاهد حضور دختران و پسران در خانه هایی که به آنها اجاره داده می شود خواهیم بود
به قول یک پدر اگر می خواهی سیگار بکشی یا...... بخوری جلوی خودم باش اگه دوست داشتید اینو بعد دو کامنت اولی بگذارید
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
چرا همه چیز رو مثل آش شله قلمکار با هم قاطی کردی؟!
خداییش کامنتت (اظهار نظرت) خیلی عجیب و غریبه، حیف حالش نیست و الا درخصوص اظهار نظرت میشه 10 صفحه کامنت نوشت.
ولی کلاً همیشه سعی کن منصفانه اظهار نظر کنی!
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۱۲ - ۱۵ تير ۱۳۹۰
۱۲
۲
نابغه خوب زوری که نمیگن همه باید بروند این دانشگاه ها!
هر کی بخواد میره هر کی هم نمیخواد نمیره.
جالبه حالا از اونا الگو میگیریم؟! اونا خیلی کارهای دیگه هم میکنند، ما باید انجام بدیم؟
کجا؟
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۱۵ - ۱۵ تير ۱۳۹۰
۶
۶
این دیگه چه پستی هستش صراط گذاشتی؟

داری میشی وبلاگ با این تحلیلات

بزار جوهر قلم دکتر خشک بشه بعد موش بنداز تو تصمیمات دولت

چه معنی داره دانشگاه ها رو جدا کنیم!!!

مگه میخوایم بهمون بگن طالبان
saeid m
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۴۶ - ۱۵ تير ۱۳۹۰
۲
۰
barkhi tasavorshan az hokomat yek jesme bijan bierade ast.azizan hokomat eslami jan dare,erade dare,oghlaye in hokomat be in natije residan ke az ham joda shavad kelashaye dokhtaran va pesaran.hal be mezagh ma khosh nemiyad ye harafiye,vali mohit daneshgah mohit elme na majlese parti,baraye yek bar ham shode az daneshgah teran didan namaeid.khoda midone age sar dar daneshgah ra bar darand motevaje nimishavi ke inja inja inja daneshgah ast.in moshti az kharbar bod vagarna in halo roz kheili az daneshgahhaye mast.
ابراهیم
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۲۶ - ۱۵ تير ۱۳۹۰
۳
۰
آیا تفکیک پاک نمودن صورت مسئله نیست!؟
آیا مااگر نتوانسته ایم در محیط علمی دانشگاه فرهنگ صحیح برخورد باجنس مخالف را به قشر فرهیخته یاد دهیم چگونه میخواهیم جامعه رااصلاح کنیم؟
امروز یکی از دلایل عمده ی فساد در ایران وبه انحطاط کشیده شدن افراد عدم شناخت از جنس مخالف بوده است
که این مسئله درمیان دانشجویان کمتر مشهود بود اما.....

ان شاءالله حضرت آقا به زودی با بیان نظر گهر بار خودشان حجت را بر ما تمام خواهند نمود
آنتی التقاط
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۱۱ - ۱۶ تير ۱۳۹۰
۳
۶
ان شاء الله طرح تفکیک جنسیتی بصورت کامل صورت بگیره و این وضع مشمئز کننده دانشگاه ها تو این یه فقره بسیار مهم درست بشه هرکسی هم مشکلی داره با این طرح بره تو ایمان و عقاید خودش شک کنه!
پویا
|
Iran, Islamic Republic of
واقعا این نظرتون خوبه؟؟؟؟؟؟؟؟؟
چرا همیشه باید امل و متحجر باشیم...
سعید
|
Canada
|
۰۲:۰۲ - ۱۶ تير ۱۳۹۰
۴
۱
یکی از دلایلی که حضرات برای تک جنسیتی شدن دانشگاه ها می آوردند این است که حواس دانشجویان چمع نیست و تمرکز ندارند و باعث افت تحصیلی می شود.

اولاً که در همین ایران خودمان دانشگاه های تک جنسیتی مانند الزهرا هنوزم بعد از سی سال عقب تر از بقیه دانشگاه هاست و کمتر دختر رتبه بالایی رغبت می کنه که به این دانشگاه بره
ثانیاً شما که شکر خدا اینقدر فعال بودید و لیست دادید لفط می کردید می فرمودید کدام یک از دانشگاه های معروف و عالی رتبه دنیا مثل هاروارد، کمبریج، ام آی تی، برکلی، مک گیل، سوربون و غیرهم تک جنسیتی هستند. اگر واقعاً این ایده جواب داده بود خوب این دانشگاه هم تک جنسیتی می شدند. البته من فکر می کنم بعضی از این دانشگاه های تک جنسیتی که لیستشون کردین رو حتی وزارت علوم ما هم بزحمت مدرکشون قبول داشته باشه.
برادر من مشکل از جای دیگه است. مشکل اینه که شما همه مردم رو مثل خودتون می بینید و فکر می کنید تمام ذهن دانشجو های دنیا فقط مسائل سکسه. شاید برای بعضی ها (مثل خود شما) باشه ولی بخاطر بعضی بیمار دل تمام سیستم را بهم نمی ریزند.
ایرانی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۶:۵۶ - ۱۶ تير ۱۳۹۰
۳
۲
سلام
مشکلات کشور ما موی جوانان است!!
مشکلات کشور ما تکی جنسیتی شدن دانشگاه ها است!!!!
مشکلات کشور ما دختران وپسران است!!!!!
واقعا که!!!!کاش از خود دانشچویان هم سوال می شد!!!
در ضمن اماری نشان می دهد دانشگاه تک جنسیتی بیشترین امار افسردگی دانشجویان وهمچنین مشکلات اموزشی را دارااست!!!!!!!
کاسه داغ تر از آش
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۷:۵۳ - ۱۶ تير ۱۳۹۰
۲
۱
برادرم گفت که من با هر گونه جدا سازی مخالفم حالا می خوای رو حرف رئیس جمهور حرف بیاری همینه دیگه وقتی رهبر صحبت می کنه که آقایون با هم اختلاف نداشته باشید بازم کار خودشونو می کنن چه انتظاری از اینجا داریم که رئیس جمهور تأکید می کنه رو تصمیمش و بازم آقایون کار خودشونو می کنن! واقعا
ایمان
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۵۰ - ۱۶ تير ۱۳۹۰
۰
۰
چرا در مواردی که اسلام نظر صریح دارد و مراجع و علما صحبت میکنند چرا به جای تبیین این صحبتها بلافاصله مقایسه میکنیم که فلان دانشگاه خارج این طور است و فلان.راستی بیاییم یک کم فکر کنیم و همت بیشتر به خرج دهیم که نوشته هایمان جامع الشرایط باشد و مردم و جوانهای ما با دلایل منطقی و دینی صحبتی را قبول کنند نه به خاطر فلان دانشگاه بخواهیم مردم هم به راحتی بپذیرند.اگر نوشته و صحبت منطق داشته باشد همه میپذیرند
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۱۷ - ۱۶ تير ۱۳۹۰
۳
۱
اگر ما از همون اول انقلاب این برنامه را پیاده می کردیم حالا این مفاسد وجود نداشت! افسوس و افسوس و افسوس!
تا دیر نشده بجنبیم!
سعید
|
Iran, Islamic Republic of
عزیزم اتفاقا همین کار رو اول انقلاب می خواستند بکنند ولی خود آیت الله خمینی جلوشو گرفت حالا ناراحتی می تونی از ایشون گله بکنی یا مثل باقی صحبت های ایشون که سانسورش کردین یا تکذیبش کردین این یکی رو هم از اصل منکر بشین
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۲۲ - ۱۶ تير ۱۳۹۰
۰
۲
ایران که الگوی دیگر کشور های اسلامی است پس چرا؟؟؟؟
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۲۵ - ۱۶ تير ۱۳۹۰
۱
۲
این یک تودهنی به کسانی است که فکر میکنند دانشگاه حتما باید دوجنسی باشه و دنبال امیال نفسانی خود هستند!
پویا
|
Iran, Islamic Republic of
بی زحمت نظر مفت ندین...
امین زنده به عشق احمدی دلاور
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۰۸ - ۱۶ تير ۱۳۹۰
۴
۱
تنها مشکل روی کره زمین......تفکیکی جنسیتی دانشگاه های ایران است""

اگه تفکیک کنید....دیگه کسی از دیوار باغ بالا نمیره!!

اگه تفکیک کنید...به هیچ وجه....دو جنس رو به هم حریص تر نمیکنید!!

اگه تفکیک کنید....313 یار امام زمان مشخص میشه.....چون بنا به فرموده وزیرعلوم دانشگاه که سالم بشه...همه سالم میشن....دیگه مشکلی وجود نداره...همه منتظر ظهور میشن!!

اگه تفکیک کنید.....اصلا درصد ازدواج ها پایین نمیاد !!

اگه تفکیک کنید....دوستی ها و رابطه ها...جایشان را از دانشگاه به پارک و خیابوون نمیدهد!!

اگه تفکیک کنید......بواسطه همین اقدام ارزشی....گرسنه ای در ایران پدیدار نیست!!

اگه تفکیک کنید.....به هیچ وجه درصد دختران از 60 % به 10 % کاهش نمی یابد!!

اگه تفکیک کنید......به هیچ وجه من الوجوه....باعث سردرگمی شاغلان آینده در محیط کار و روابط های اجتماعی نمیشوید!!

اماما کجایی؟؟؟؟؟. همان متحجرین دین نما....که دلت رو خون کردند....بازهم در نبودت ....این مسئله را پدید آورده اند"""
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۲۲ - ۱۶ تير ۱۳۹۰
۰
۱
احتمالا قبلا در ایران چنین فکری بوده و احتمالا نتونسته اند استخاره خوبی بزنند!
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۴۷ - ۱۷ تير ۱۳۹۰
۰
۰
پرفسور نسبت نگاه کن ببین چند صد دانشگاه تو زاپن و کره آمریکاست بعدش یه دانشکده از یه دانشگاه اونم تو یکی دو تا رشته اونم به اختیار آخه بلاهت چقدر
k-1
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۳۳ - ۱۷ تير ۱۳۹۰
۱
۱
اصلا كلاس ها جدا جاي ديگه همديگه رو نمي بينن؟ بايد ظرفيت رو برد بالا
حاج مصطفی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۲۲ - ۱۷ تير ۱۳۹۰
۱
۱
باید کشورای غربی این کارو کنن تا مقلدین آنها به این نتیجه برسن .....
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۱۶ - ۱۸ تير ۱۳۹۰
۱
۰
کالج از کی شده دانشگاه؟!!! بعد هم اتفاقا همین فهرست جواب قاطعیه به کسانی که تفکیک جنسیتی رو از عوامل پیشرفت علمی می دونن. کافیه برید ببینید دانشگاه هایی که نام بردید رتبه علمیشون کجاست.
البته آقایون می تونن مسائل شرعی رو بهونه کنن ولی لطفا از علم مایه نذارن.
حميد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۰۱ - ۲۰ تير ۱۳۹۰
۲
۱
من هم موافق اين طرح هستم چون با اين طرح نصف بيشتر مشكلات مملكت حل می شود در حقيقت جوانان ايرانی پاك و معصوم هستند ببخشيد، ولی مثل جوونای غربی نيستند كه از صبح تا شب فكرشون تو مسائل جنسی باشه بايد جوونهامونو حمايت كنيم
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۴۳ - ۲۰ تير ۱۳۹۰
۳
۰
خود آقای ریئس جمهور ریئس انقلاب فرهنگی هست و بعد اظهار می دارد که من اصلا خبر ندارم . واقعا متاسفم که مردم را ابله می دانند
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۴۷ - ۲۰ تير ۱۳۹۰
۲
۲
باز هم آقای اح......... شروع به خوب نشان دادن خود کرد از اول هم مسئله تک جنسیتی کردن نبود . مسئله اسلامی کردن بود . یعنی این مسئله از هدفمندی یارانها مهمتر است شعار ما این بود استقلال -آزادی -جمهوری اسلامی.
مگر فقط در دانشگاها باید پسر و دختر همدیگر را ببینند اگر قصد ازدواج است میتوان از طریق موسسات معتبر این کار را کرد . دانشگاهها که محل زوج یابی نیست.
پویا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۱۳ - ۱۲ آذر ۱۳۹۰
۱
۰
منکه از اولش هم واسه این اومدم دانشگاه که مختلطیم...اگه تک جنسیتی بشه میرم و انصراف میدم از تحصیل