۰۳ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۳:۲۹
یونس حمزه در آستانه ثبت یک رکورد در لیگ ایران

تراکتورسازی بازیکن 6 میلیاردی می‌خرد

گنجینه ارزشمندی از فوتبالیست‌های با استعداد ایرانی به‌عنوان بازیکن-سرباز در اختیار تیم تراکتورسازی تبریز قرار گرفته تا بزرگترین ناکام فوتبال ایران در فصل گذشته، کامیاب‌ترین تیم فصل نقل و انتقالات باشد و به مدد هفت بازیکن سربازی که رایگان به ترکیب‌اش اضافه شده حالا می‌تواند دست به ولخرجی بزند و بازیکن شش میلیاردی هم در اختیار بگیرد.
کد خبر : ۲۵۰۲۸۱
صراط: ماجرای قدیمی کارت‌های پایان خدمت جعلی اگر برای بازیکنان درگیر این پرونده جز دردسر و بدنامی و برای باشگاه‌هایشان جز مصیبت و بدبیاری چیزی نداشت اما گویا برای تیم تراکتورسازی خوش‌اقبالی به همراه داشته است. چرا که این تیم در فصل نقل و انتقالات به مدد در اختیار گرفتن هفت بازیکن سرباز به راحتی توانسته یک بازیکن خارجی با کیفیت و با قیمت مناسب جذب کند و رکورد تاریخی را در لیگ فوتبال ایران ثبت کند. به گونه‌ای که یونس حمزه با قیمت تخمینی دو میلیون دلار، چیزی نزدیک به شش میلارد تومان، قرار است گرانترین بازیکن تاریخ لیگ برتر شود.

یک سال و اندی بعد از افشای پرونده بزرگ کارت‌های پایان خدمت جعلی فوتبال ایران حالا گنجینه ارزشمندی از فوتبالیست‌های با استعداد ایرانی به‌عنوان بازیکن-سرباز در اختیار تیم تراکتورسازی تبریز قرار گرفته تا بزرگترین ناکام فوتبال ایران در فصل گذشته، کامیاب‌ترین تیم فصل نقل و انتقالات باشد و به مدد هفت بازیکن سربازی که رایگان به ترکیب‌اش اضافه شده حالا می‌تواند دست به ولخرجی بزند و بازیکن شش میلیاردی هم در اختیار بگیرد.

فصل چهاردهم لیگ برتر فوتبال ایران را اگر به خاطر بیاورید لیست چند نفره‌ای از بازیکنان مقابل چشمانمان قرار می‌گیرد که یکی یکی ناپدید شدند و اگرچه در ابتدا زیر بار این مسئله نمی‌رفتند که در زمره فوتبالیست‌های متخلف در پرونده کارت پایان خدمت هستند اما کم‌کم لیست اسامی منتشر شد و پرده از چهره تک‌تک آن‌ها کنار رفت تا اینکه امسال و در فصل نقل و انتقالات جمع هفت‌نفره‌ای از بهترین‌های ایران که تعدادی از ان‌ها سابقه پوشیدن پیراهن تیم ملی در جام جهانی را هم دارند در تیم تراکتورسازی تبریز گرد هم آمدند.

حالا تراکتورسازی به مدد برند «نظامی» بودن این فرصت را دارد که هفت تن از بهترین‌های فوتبال ایران بدون پرداخت هزینه‌ای برابر حتی به اندازه قیمیت واقعی یکی از ان‌ها در اختیار داشته باشد و از رهگذر همین فرصت بادآورده این امکان را هم دارد که هزینه فصل نقل و انتقالات را صرف خرید ستاره‌های بزرگتر و نامی‌تر کند. آن‌ها که ادینهو را در فصل نقل و انتقالات از دست دادند حالا این فرصت را دارند تا یونس حمزه تونسی را با قیمت دو میلیون دلار جذب کنند و علاوه بر او یک بازیکن مالیزیایی- استرالیایی و دو برزیلی دیگر هم به تیم‌شان اضافه کنند.

عملکرد تراکتورسازان تا اینجای کار در فصل نقل و انتقالات به این ترتیب است که آن‌ها  تاکنون علی حمودی، شجاع خلیل‌زاده، بختیار رحمانی، سروش رفیعی، محمدرضا اخباری، احمد عبدالله‌زاده و سینا عشوری برای گذراندن خدمت سربازی به تراکتورسازی پیوستند. علاوه بر این بازیکنان که هزینه‌ای حتی در حد یک بازیکن متوسط لیگ هم برایشان نداشته ایان رمزی بازیکن فلیپینی استرالیایی، کاردوسو و دوسانتوس از برزیل و یونس حمزه از تونس به عنوان بازیکنان سهمیه خارجی با قراردادی یک ساله به تراکتورسازی پیوستند. همچنین خالد شفیعی، میرهانی هاشمی، مهردادی بایرامی و محمد ایرانپوریان هم به مدت یک فصل قرارداد خود را با این تیم تمدید کردند. مهرداد طهماسبی هم تنها بازیکنی است که تا به اینجا بدون داشتن مشکل خدمت به مدت یک سال به تراکتورسازی پیوسته است. به این ترتیب در این فصل لیگ برتر شاهد پر ستاره‌ترین تراکتورسازی تاریخ لیگ برتر هستیم.

اما همچنان این سوال مهم باقی است که چرا تیمی مانند تراکتورسازی یا ملوان بندرانزلی به صرف پسوند نظامی باید از این موقعیت برخوردار باشند که ستاره‌های فوتبال را بی هیچ هزینه‌ای جذب کنند؟ مقایسه تراکتوری که امسال از این رهگذر ستاره‌باران شده با فولادی که سال گذشته به دلیل همین کارت‌های پایان خدمت زمین‌گیر شده نشان می‌دهد که فرآیندها برای تنبیه بازیکنان خاطی هرچه بوده در جهت برقراری عدالت نبوده است.

بارها و بارها در فصل قبل به این مسئله اشاره کردیم که فرستادن بازیکنان سرباز به تیم‌های نظامی تنبیه مناسبی برای خاطیان نیست و نه تنها یک تنبیه ساده و اسان برای ان‌ها تلقی می‌شود بلکه به تیم‌های میزبان آن‌ها هم این فرصت را می‌دهد تا از موقعیت نل=ابرابر نسبت به سایر تیم‌های لیگ برتری برخوردار باشندو مسئله‌ای که امسال و با توجه به حجم بالای بازیکنان سرباز در تراکتورسازی نمود پیدا کرد و این تیم نه‌تنها مفت هفت ستاره بزرگ لیگ را صید کرد که حالا انقدر پول دارد که می‌تواند شش میلیارد هم صرف یک مهاجم طراز اول تونی کند.
منبع: تابناک
نظرات بینندگان
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۵:۱۳ - ۰۴ مرداد ۱۳۹۴
۰
۰
به هیچ کس ارتباطی ندارد سالهاست پولهای هنگفتی به نور چشمی ها ی پایتخت داده می شود و کسی نه اعتراض و نه نازاخت می شود یک بار هم تراکتور
یاشاسن اذربایجان یاشاسین تراختور
خبر فوری

علت شلیک پدافند هوایی در اصفهان و تبریز