۰۵ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۵

باهنر: احمدی‌نژاد باید خودش تکلیفش را روشن کند/ طیف‌های حامی او بعضاً با یکدیگر اختلاف بالایی دارند

دبیرکل جبهه پیروان با بیان اینکه اگر شخص احمدی‌نژاد منظور باشد او باید خودش تکلیفش را روشن کند گفت: آقای احمدی‌نژاد فعالیت‌هایی می‌کند و سعی می‌کند برخی نیروهای خود را دراستان جمع کند هرچند که با یکدیگر اختلافاتی دارند.
کد خبر : ۲۵۰۵۳۷
صراط: دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین گفت: جامعه روحانیت مبارز برای رسیدن به وحدت در جریان اصولگرایی با جبهه پیروان، پایداری، طیف لاریجانی و قالیباف مذاکره می‌کند.

محمدرضا باهنر دبیرکل جبهه پیروان خط امام و رهبری در نشست خبری که صبح امروز دوشنبه در محل جامعه مهندسین برگزار شد با اشاره به سالگرد عملیات مرصاد ضمن گرامیداشت سالگرد شهدای این عملیات اظهار داشت: عملیات مرصاد اوج حضور غیرسازمانی و مردمی بود که با فرمان حضرت امام انجام شد؛ سرنوشت کسانی که به ملت، دین و شرف خود خیانت کردند مشخص است چراکه آنها در هیچ یک از جوامع انسانی پشیزی ارزش ندارند.

باهنر با اشاره به حادثه غیرمترقبه سیل اخیر که باعث کشته شدن جمعی از هموطنانمان شد تصریح کرد: این حادثه غیرمترقبه که در آن عده‌ای از هموطنانمان بی‌خانمان و تعدادی از مسافران با گرفتاری روبرو شدند، قابل پیش‌بینی بود. بنابراین به نظر می‌رسد ما در پیش‌بینی حوادث غیرمترقبه نکات کوری داریم که باید با حل آنها از تکرار این حوادث تلخ پیشگیری کنیم و هزینه‌های این پیشگیری را بپردازیم تا شاهد هزینه‌های غیر قابل جبران نباشیم.

دبیرکل جبهه پیروان درباره اینکه برخی برای انتخابات خبرگان خواب آشفته دیده‌اند گفت: همه انتخابات جزو فرصت‌های انقلاب اسلامی است و هیچ مسئولی نیست که در نظام جمهوری اسلام با رای مردم انتخاب نشده باشد. از این رو رای مردم بالاترین قدرت در نظام است.

وی با اشاره به سیاسی بودن مردم  ایران و پیش‌لرزه و پس‌لرزه‌های انتخابات در کشورمان خاطرنشان کرد: ما در مجمع تشخیص تصویب کردیم که انتخابات 4گانه به صورت هر دو سال یکبار برگزار شود و ما پایان امسال نیز انتخابات مجلس و خبرگان را نیز خواهیم داشت.

باهنر با تاکید براینکه هر کس که وارد انتخابات می‌شود باید فرایند آن را بپذیرد و این شرط را نظام مشخص کرده است افزود: ما همواره رقبای خود را برای حضور دعوت می‌کنیم.

دبیرکل جبهه پیروان مسئله خبرگان را یک مسئله ویژه برشمرد و ادامه داد: نباید مجلس خبرگان را سیاسی کرد. چراکه کار این مجلس ملی و فراتر از جناح‌های سیاسی است و از این رو ماموریت خطیر سنگینی برعهده دارد.

وی با اشاره به اینکه مجلس خبرگان پشتیبان ولایت فقیه بوده و ولایت فقیه نیز پشتیبان تمامیت نظام جمهوری اسلامی است گفت: خیال ما از نتیجه انتخابات خبرگان راحت است اما ممکن است عده‌ای خواب آشفته ببینند که باید مراقب باشیم تعبیر نشود.

باهنر درباره آرایش انتخابات ناشی از توافق هسته‌ای خاطرنشان کرد: مسئله هسته‌ای یکی از مسائل خطیر کشورمان بود که رهبر معظم انقلاب با درایت ویژه این مسئله را هدایت کردند و البته هنوز مراحل قانونی دارد که مجلس باید آن را بررسی کند و این مسئله باید در شورای عالی امنیت ملی که در آن سران قوا و فرماندهان نیز حضور دارند بررسی شود.

نایب‌رئیس مجلس با تاکید براینکه مقوله هسته‌ای در کشور ما نباید به عامل افتراق و اختلاف تبدیل شود تاکید کرد: مطمئن باشید که همه مسئولان در دولت، مجلس و شورای عالی امنیت ملی درباره مقوله هسته‌ای تصمیم یکپارچه‌ای خواهند گرفت.

وی انتخاب اعضای کمیسیون ویژه هسته‌ای ظرف یک هفته آینده خبر داد و گفت: تلاش می‌‌کنیم که اعضای این کمیسیون ترکیبی از همه مجلس و فراکسیون‌ها و کمیسیون‌های مختلف آن باشد.

باهنر درباره همکاری جبهه پیروان با جبهه پایداری خاطرنشان کرد: جبهه پایداری از تشکل‌های فعال در کشور است که تعامل و طرفدار دارد و ما جبهه پایداری را در زمره جبهه بزرگ اصولگرایی می‌دانیم. هرچند که ارتباط خیلی‌ها در اصولگرایی با پایداری ارتباط خوشی نیست و با یکدیگر اختلاف دارند اما به هر حال ما تلاش داریم همه اصولگرایان به ائتلاف واحد برسند.

دبیرکل جامعه مهندسین با بیان اینکه منظور ما از ائتلاف وحدت فلسفی نیست یادآور شد: به تعبیر مرحوم آیت‌الله مهدوی کنی منظور ما از ائتلاف مشارکت در یک کار سیاسی مهم است که این به تعبیر ما تنزل از برخی مواضع است.

وی با تاکید براینکه چشم‌انداز وحدت برای ما صد در صدی است و ممکن است در عین حال به کمتر از آن نیز برسیم، گفت: این وحدت و ائتلاف معنایش این نیست که همه باید طرفدار پایداری شوند یا پایداری باید دست از اعتقادات خود بردارد.

باهنر در ادامه این نشست خبری در خصوص همکاری اصولگرایان با احمدی‌نژاد توضیح داد: آقای احمدی‌نژاد و مجموعه‌ای که با او همکاری کرده‌اند، طیفی هستند که با او کار کرده‌اند و این طیف‌های متنوع بعضاً با یکدیگر اختلاف بالایی دارند.

دبیرکل جبهه پیروان با بیان اینکه اگر شخص احمدی‌نژاد منظور باشد او باید خودش تکلیفش را روشن کند گفت: آقای احمدی‌نژاد فعالیت‌هایی می‌کند و سعی می‌کند برخی نیروهای خود را دراستان جمع کند هرچند که با یکدیگر اختلافاتی دارند.

وی با اشاره به اینکه فتنه و انحراف برای اصولگرایان دو خط قرمز است درباره تشکیل شورای همگرایی اصولگرایان از سوی جبهه پیروان خاطرنشان کرد: ما از ریاست جمهوری دوره هشتم و هفتم همیشه بین اصولگرایان و هر دفعه با یک اسم هماهنگی داشته‌ایم. بنابراین الان نیز به اسم آن کاری نداریم و مجموعه تلاشی انجام می‌شود که اصولگرایان هماهنگ شوند و محور آن را جامعه روحانیت مبارز تهران برعهده دارد.

باهنر با تاکید براینکه همگرایی ما با جامعتین پایدار است و در آینده نیز این همسویی را ادامه می‌دهیم، گفت: جامعه روحانیت تلاش دارد با افراد مختلف اصولگرایی از جمله با ما، جبهه پایداری، طیف لاریجانی و قالیباف مذاکره کند و این کار را انجام می‌دهد و ما نیز تلاش داریم مرکزیت شورا را به وجود آوریم هرچند که اسم آن مهم نیست و برای ما محتوا مهم است.

دبیرکل جبهه پیروان با بیان اینکه رقابت‌های انتخاباتی در استان‌ها آغاز شده است ابراز امیدواری کرد. شورای همگرایی اصولگرایان شکل بگیرد و گروه‌های اصولگرایی دور آن جمع شوند.

وی در پاسخ به سوال دیگر خبرنگار فارس در خصوص وضعیت حضور آقای ناطق نوری در انتخابات اظهار داشت: دوستان اصلاح‌طلب اصرار دارند که بگویند آقای ناطق اصلاح‌طلب است. درحالی که ما مطمئن هستیم فلز ایشان اصولگرا است.

باهنر تاکید کرد: ما از ایشان خواهش می‌کنیم و بدون اینکه شرطی وجود داشته باشند بیایند و فعال سیاسی شوند و اطمینان داریم که با اصولگرایان خواهند بود اما مشکل ما با آقای ناطق این است که می‌گوید من احساس تکلیف شرعی نمی‌کنم و گفته قطعاً نامزد انتخابات نخواهم شد.

نایب‌رئیس مجلس در خصوص نقش مجلس شورای اسلامی در تایید توافق هسته‌ای و نقش شورای عالی امنیت ملی در این زمینه توضیح داد: مصوبات شورای عالی امنیت ملی به عنوان پیشنهاد به رهبر معظم انقلاب ارائه می‌شود و آنهایی لازم‌الاجرا است که مورد تایید رهبر معظم انقلاب قرار بگیرد.

وی یادآور شد: اگر شورای عالی امنیت ملی وارد شود و مورد تایید رهبری نیز قرار گیرد دیگر ضرورتی ندارد که مجلس وارد این مسئله شود.

باهنر با اشاره به ارائه گزارش هسته‌ای از سوی ظریف و صالحی به مجلس گفت: نظر ما این بود که این گزارش به صورت لایحه باشد اما اینگونه نشد و البته این مانع از ورود مجلس به جزئیات این برنامه نخواهد بود.

نایب‌رئیس مجلس با بیان اینکه موضع ما درباره توافق هسته‌ای یا رد یا تایید و یا اعلام نیاز به اصلاح این توافق خواهد بود، گفت: اصلاح این توافق بسیار پیچیده است و به طرفین بستگی دارد و به طور مثال ممکن است کنگره آمریکا بگوید که ما آن را به شرط برخی اصلاح بندها می‌پذیریم و ما نیز همین گونه هستیم. لذا این مسئله بسیار سخت بوده و شاید عملیاتی هم نباشد. از این رو ما باید به جمع‌بندی بله یا خیر برسیم.

وی ابراز امیدواری کرد که در جمع‌بندی نهایی مجلس همه صداهای نظام وجود خواهد داشت و مجموعه نظام در نهایت به یک نظر واحد خواهد رسید و از سوی دیگر به نفع آمریکا نیز نخواهد بود که زیر میز بازی بزند و نفع آنها در ادامه است.

باهنر با اشاره به علاقمندی کشورهای بسیاری برای برقراری ارتباط اقتصادی با ایران به شرط مجازات نشدن گفت: شرکت‌های بزرگ آمریکایی نیز زنبیل گذاشته‌اند تا اگر تحریم‌ها برداشته شد نوبتشان از دست نرود اما اگر برخی رفتارهایی را از خود نشان دهند رفتار ما نیز در خور رفتار خود آنها خواهد بود.

دبیرکل جامعه مهندسین در پاسخ به سوالی در خصوص اظهارات اخیر قدوسی مبنی براینکه اصلاح‌طلبان خط قرمز شورای نگهبان هستند، خاطرنشان کرد: در مجلس طیف‌های متنوعی حضور دارند که ما شاهد برخی افراط و تفریط‌ها هستیم اما صدای مجلس غیر از این افراط و تفریط است هرچند که صداهای مختلف از نقاط قوت مجلس است.

نایب‌رئیس مجلس با بیان اینکه اصلاح‌طلبان به هیچ وجه برای نظام خط قرمز نیستند و خط قرمز نظام فتنه و انحراف است، گفت: اگر کسی بخواهد همه اصلاح‌طلبان را با چوب فتنه براند این ظلم در حق آنهاست.

وی در خصوص تحقیق و تفحص از بنیاد شهید یادآور شد: تحقیق و تفحص خوبی از بنیاد شهید انجام شده و استنادات زیادی نیز در این زمینه جمع‌آوری شده است. از این رو تلاش ما این است که در قضاوت‌ها به کسی ظلمی صورت نگیرد و ما حق نداریم در تحقیق و تفحص‌ها واژه‌های گردی به کار ببریم که انسان‌های دست پاک و دست آلوده با یک چوب رانده شوند.

باهنر درخصوص مخالفت لاریجانی با بررسی توافق هسته‌ای در مجلس توضیح داد: وقتی که مجلس تاسیس یک کمیسیون ویژه هسته‌ای را تصویب کرده است این به معنای عزم مجلس برای رسیدگی جدی به این مسئله است؛ هنوز بحث است که آیا دولت مکلف به ارائه لایحه در این زمینه است یا خیر. بنابراین اینکه گفته می‌شود مجلس به صورت صوری تصمیم می‌‌گیرد یک ظلم است.

نایب‌رئیس مجلس با بیان اینکه ما تلاش داریم در کمیسیون ویژه هسته‌ای افراد آگاه، عالم و متخصصی حضور داشته باشند اظهار داشت: برخی نمایندگان در کمیسیون‌های امنیت ملی، قضایی، انرژی، برنامه و بودجه و اقتصاد به موضوعات هسته‌ای و تحریم‌ها مسلطند و این کمیسیون ویژه متشکل از مجموعه این افرا خواهد بود. از این رو قرار نیست که ما تصمیمی بگیریم و آن را به خورد همه نمایندگان بدهیم.

وی در پایان با اشاره به تفاوت رقم پول‌های بلوکه شده ایران خاطرنشان کرد: ما برای تولید و اشتغال به پول‌های بسیار بیشتری از آنچه اعلام شده نیاز داریم اما به هر حال این پول‌ها نباید صرف کالاهای وارداتی شود چراکه به تولید ضربه خواهد زد.
منبع: فارس