۰۵ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۲

مرد سال علمی آمریکا ایرانی است +عکس

مرد علمی سال آمریکا یک ایرانی است که علاوه بر این عنوان موفق شده 3 بار به استاد نمونه دنیا شود.
کد خبر : ۲۵۰۵۷۵
صراط: مرد علمی سال آمریکا یک ایرانی است که علاوه بر این عنوان موفق شده 3 بار به استاد نمونه دنیا شود.

پرفسور محمد پسرکلی بعد از ظهر امروز در همایش گام‎های برای موفقیت علمی که در استانداری گلستان برگزار شد، با  اعلام این خبر اظهار کرد: به دنبال این هستم که به دانشگاه فردوسی مشهد بیایم و 6 ماه در سال در ایران و 6 ماه در آمریکا به تدریس بپردازم.

وی تصریح کرد: بعد از انتخاب من به عنوان دانشمند نمونه جهان از سردبیر روزنامه درخواست کردم که بنویسد یک استاد ایرانی از دانشگاه آمریکا بهترین استاد جهان شد و افتخار می‎کنم که یک ایرانی، یک گلستانی و متولد روستای معصوم‌آبادی هستم.

مرد علمی سال دانشگاه آمریکا ادامه داد: در سال بعد از دانشگاه کمبریج جزو 50 نفر رهبر اساتید جهان شدم و یک مدال طلا و گواهی نامه را دریافت کردم.

3 بار در دنیا توانستم استاد نمونه شوم

این پرفسور برجسته ‎ایرانی با بیان اینکه خبرنگاران من را به عنوان نفس بیابان معرفی کردند، بیان داشت: در دنیا هرکس یک بار توانسته استاد نمونه شود و اما من سه بار استاد نمونه دنیا شدم و به دنبال این هستم که یکبار دیگر نیز این مقام را کسب کنم.

پسرکلی یادآور شد: من تنها به این درجه علمی نرسیدم و تمامی اهالی معصوم‌آباد، گرگان و جوانان و نوجوانان ما می‎توانند به این درجه‎های علمی برسند.

وی تبیین کرد: همیشه سعی و تلاش در انسان باید ادامه پیدا کند و انسان باید خستگی‌ناپذیر باشد.

پدر فضای سبز دنیا عنوان داشت: شدیداً مخالف جملات منفی هستم و جملات منفی باید از زندگی و ذهن ما باید بیرون برود و نگرش منفی باید در ذهن ما بمیرد و همیشه مثبت فکر کنید.

پسرکلی، خستگی‌ناپذیری، سعی و تلاش و امیدواری را از مؤلفه‎های موفقیت دانست و گفت: خداوند در قرآن می‎فرماید که اگر دنیا شما را بخواهد بالا ببرد ما نخواهیم نمی‎شود، بنابراین اگر در زندگی به شکست برخورد کردم باز خوشحال بودم.

قشم با کشت علف‎ شور سبز می‎شود

وی با بیان اینکه قشم با کشت علف‎ شور سبز می‎شود، گفت: یکی از کشفیات من یک گیاه علف‎شور است و برای مدت بیش از چهار ماه می‎تواند بدون آب و در زمین شور زنده بماند و به دنبال این هستم که این گیاه در قشم کشت شود.

پسرکلی با بیان اینکه این گیاه در پژوهشکده شور مشهد کشت شده، بیان کرد: من توانستم این گیاه را چمنی کنم  و از این گیاه می‎توان در سه  مصرف غذایی انسان ،تغذیه دام و برای حفاظت خاک در نمک زیاد و ای سی شش تا هشت استفاده کرد.

وی با بیان اینکه این گیاه با جذب نمک در غده‎های خود شوری خاک را کاهش می‎دهد، ابراز داشت: از آنجا که این گیاه نمک طبیعی دارد دام  از این علف  به خوبی تغذیه می‎کند.

مرد علمی سال آمریکا بیان داشت: بهترین لحظات عمرم زمانی بود که در خدمت جوانان و نوجوانان بودم، چراکه جوانان را یک سرمایه می‎دانم.

وی تصریح کرد: جوانان هستند که می‎توانند افتخار را برای شهر، کشور و جهان به وجود بیاورند، بنابراین حضور در بین جوانان را بهترین زمان زندگی خود می‎دانم.

پدر علمی فضای سبز دنیا ادامه داد: در روستای معصوم آباد  گرگان متولد شدم و دوره ابتدایی را در آن روستا سپری کردم و مدارج تحصیلی علمی را در گرگان کسب کردم.

پسرکلی با بیان اینکه بهترین نمرات را در دوره‎های تحصیل به دست آوردم، گفت: با بهترین نمرات از دبیرستان فخرالدین اسعد گرگانی فارغ‌التحصیل شدم.

وی با بیان اینکه خدمت سربازی را در سپاه دانش گذراندم، افزود: در سال دوم خدمت در استان کردستان و مریوان با خدمات جاده‌سازی، ساخت حمام و ارائه کارنامه سال‎های اول، دوم و سوم به عنوان سپاه نمونه کردستان انتخاب شدم.

این پرفسور برجسته جهانی بیان داشت: در آن دوران کسانی که سپاه نمونه استان انتخاب می‎شدند بدون کنکور به دانشگاه  وارد می‎شدند و من به دنبال ورود به دانشگاه صنعت نفت آبادان بودم  اما بعد از آن یک سال خبری از بورسیه نشد.

پسرکلی با بیان اینکه در سال بعد با هدف خدمت به کشاورزی وارد دانشگاه شدم، افزود: متوجه شدم که به جای من در آن دوران خواهر زاده مدیرکل آموزش و پرورش گلستان وارد دانشگاه صنعت نفت آبادان شد و این موضوع یکی از شکست‎های من در آن دوران بود اما زود با آن موضوع کنار آمدم.

وی با بیان اینکه فوق دیپلم را با رتبه نخست از گرگان به اتمام رساندم و بورسیه کسب کردم، افزود: بعد از گذشت 6 ماه، از بورسیه من خبری نبود و در آن دوران در دانشگاه به صورت مهندس عالی جنگل و به عنوان مربی فعالیت می‎کردم.

این استاد برجسته جهانی داشت: چون که از بورسیه من خبری نشد بود به ناچار کنکور دادم و همزمان نیز در دانشگاه کشاورزی فعالیت می‎کردم.

پسرکلی با بیان اینکه بعد از سه سال نوبت بورسیه من شد و ادامه تحصیل خود را در دانشگاه آریزونا آمریکا ادامه دادم، اضافه کرد: در دانشگاه آریزونا متوجه شدم سه سال تأخیر در بورسیه من به دلیل ورود یکی از بستگان معاون رئیس جنگلداری کشور در دانشگاه آریزونا بوده است.

وی یادآور شد: در مهندس کشاورزی در دانشگاه آمریکا رتبه من «A» بود و دکتر محمد طباطبایی استاد راهنما در ایران به حساب می‎آمد.

این استاد ایرانی گفت: از آنجا که نمرات بالا داشتم، بر این اساس بورسیه خود آمریکا شدم و دوره فوق لیسانس و دکترا را به همین گونه سپری کردم.

پسرکلی بیان داشت: فوق دکترا آخرین مدرک تحصیلی من بود و در زمان کسب این مدرک استاد من می‎گفت« افتخار می‎کنم مدرکی را ارائه می‎دهم که خود آن را ندارم».

وی با بیان اینکه برای سه سال توانستم استاد برجسته جهان انتخاب شوم، گفت: پنج سال پیش زمانی که 12 مقاله ژورنال جهانی را ارائه کردم همکاران در دانشگاه می‎گفتند «سال شانس پرفسور پسرکلی بود که توانسته 12 مقاله را ارائه دهند» و رئیس دانشگاه به دنبال عذرخواهی اساتید بود اما با ارائه 18 مقاله در سال گذشته پشتکار و تلاش برای ارائه این مقالات برای همه به اثبات رسید.

این استاد دانشگاه خاطرنشان کرد: بعد از هر پنج سال تا 10 سال غربالگری استاد نمونه دانشگاه جهان انتخاب می‎شوم و افتخار می‎کنم به عنوان یک ایرانی دانشمند برجسته جهان شدم.
منبع: فارس