۰۶ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۸:۴۹
فرانسه دست پیش گرفت

اولاند برای ایران خط و نشان کشید!/ نحوه استقبال از فابیوس، آزمونی برای ایران است!

رئیس‌جمهور فرانسه روز دوشنبه گفت نحوه برخورد با وزیر خارجه این کشور در تهران، آزمونی برای سنجش رفتار ایران است.
کد خبر : ۲۵۰۶۷۶

صراط: در آستانه سفر لوران فابیوس وزیر خارجه فرانسه به تهران، فرانسوا اولاند رئیس‌جمهور این کشور گفت نوع برخورد با فابیوس، آزمونی برای ایران است.

به نوشته خبرگزاری فرانسه، اولاند که روز دوشنبه در جمع خبرنگاران صحبت می‌کرد، گفت: «نحوه استقبال از او (فابیوس)، از نظر ما آزمونی برای رفتار ایران است.»

خبرگزاری فرانسه این اظهار نظر را واکنشی به انتقادات روزهای گذشته از سفر فابیوس به تهران دانسته است. سابقه فابیوس در مسئله خون‌های آلوده و همچنین مواضع سرسختانه این کشور در مذاکرات هسته‌ای، موجب شده تا سفر وی به ایران با انتقادات گسترده‌ای همراه شود.

فابیوس طبق برنامه قرار است روز چهارشنبه وارد تهران شود و گفته می‌شود روابط تجاری و همچنین مسائل منطقه در دستور کار وی در این سفر است. 

اولاند در بخش دیگری از اظهاراتش با بیان اینکه تهران باید در ایجاد ثبات در منطقه ایفای نقش کند، گفت: «انتظار داریم رئیس‌جمهور (حسن) روحانی نشان دهد که ایران می‌تواند به حل بحران‌های شدید منطقه، به خصوص سوریه، کمک کند.»

فرانسه تا پیش از تشدید تحریم‌های ضدایرانی، روابط تجاری گسترده‌ای با ایران داشت. با این حال، خروج شرکت‌های فرانسوی از ایران، حجم مبادلات تجاری طرفین را که در سال 2004 4.3 میلیارد یورو بود، در سال 2013 به تنها 500 میلیون یورو کاهش داد.

منبع: تسنیم