۰۶ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۴

درخواست قاضی‌زاده برای شکایت از آمریکا

قاضی‌زاده تصریح کرد: دستگاه دیپلماسی کشور باید نسبت به شکایت این تهدیدات نظامی آمریکا به سازمان ملل و مجامع بین‌المللی و ثبت این تهدیدات اقدام جدی کند.
کد خبر : ۲۵۰۷۱۴
صراط: نماینده مردم مشهد در مجلس با بیان اینکه سکوت دستگاه دیپلماسی کشورمان در برابر تهدیدات آمریکا تعجب‌آور است، گفت: تهدیدات نظامی آمریکا علیه ایران باید در مجامع بین‌المللی ثبت شود.

سیدامیرحسین قاضی‌زاده هاشمی با اشاره به تهدیدات نظامی آمریکا علیه ایران پس از توافق وین اظهار کرد: این رفتار آمریکا که جای تعجب ندارد بلکه آنان که خوی استکباری آمریکا را فراموش کرده‌اند باید بیدار شوند.

وی افزود: یادمان نمی‌رود که پیش از پذیرش قطعنامه 598، رژیم صدام، آمریکایی‌ها و سایر کفار جهانی می‌گفتند ایران صلح طلب نبوده در حالیکه ما می‌خواهیم به جنگ پایان بدهیم و پس از پذیرش قطعنامه آنها از برخی رخنه‌ها استفاده کرده و مرزها را مجدداً تهدید و برخی قسمت از سرزمین ما را مجدداً اشغال کردند.

نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: این رفتار همواره از سوی آمریکا مشاهده شده که فشار وارد کرده و سپس مقاومت ما را نوعی جنگ طلبی دانسته و پس از آن از صلح‌طلبی ما با عنوان نقطه ضعف سوءاستفاده کرده و در نهایت به دنبال امتیازگیری بوده است.

قاضی‌زاده گفت: نه تنها تاریخ پس از انقلاب کشورمان بلکه در همه تاریخ از جمله صلح حدیبیه و جنگ صفین گویای این مطلب بوده که فاسد و باطل همواره به دنبال امتیازگیری و سوءاستفاده از صلح‌طلبی است.

وی با بیان اینکه مطابق با منشور سازمان ملل هیچ کشوری اجازه تهدید و زورگویی به کشور دیگر را ندارد، تصریح  کرد: البته این را باید گفت که  جدا از منشور سازمان ملل، آمریکا در قرارداد الجزایر و آزادی گروگان‌های آمریکایی نیز تعهد داد که در امور ایران دخالت نکرده و با ادبیات زور و تهدید با ما صحبت نکند اما خوی استکباری شیطان بزرگ همین است و تغییر نمی‌کند.

نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی گفت: حتی مطابق بر همین برنامه جامع مشترک و جمع‌بندی مذاکرات نیز آمریکا باید رفتار خود را تغییر داده و زبان زور و تهدید را کنار بگذارد و در این میان من از سکوت دستگاه دیپلماسی کشورمان تعجب می‌کنم.

قاضی‌زاده تصریح کرد: دستگاه دیپلماسی کشور باید نسبت به شکایت این تهدیدات نظامی آمریکا به سازمان ملل و مجامع بین‌المللی و ثبت این تهدیدات اقدام جدی کند.
منبع: فارس