۰۶ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۱:۵۵

بیانیه وزارت‌خارجه فرانسه درباره سفر فابیوس

وزارت خارجه فرانسه سفر لوران فابیوس به ایران را زمینه‌ ساز گفتگوی سیاسی میان دو کشور در بالاترین سطح خواند.
کد خبر : ۲۵۰۸۱۵
صراط: پایگاه اینترنتی وزارت خارجه فرانسه پیش از سفر لوران فابیوس، وزیر خارجه این کشور به ایران در بیانیه‌ای اعلام کرد: پس از توافق تاریخی وین در 14 جولای فابیوس به ایران سفر خواهد کرد. این اولین سفر یک وزیر خارجه فرانسه از 12 سال قبل تا کنون به ایران است. حسن روحانی، رئیس‌جمهور یران میزبان وی خواهد بود و او با محمد جواد ظریف، وزیر خارجه ایران، علی لاریجانی، رئیس مجلس و معصومه ابتکار، معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان محیط زیست، رضا نعمت زاده، وزیر صنعت، معدن و تجارت و دریاسالار امیر شمخانی، دبیرکل شورای امنیت ملی دیدار خواهد کرد.

این دیدار زمینه‌ساز گفتگوی سیاسی میان ایران و فرانسه در بالاترین سطح خواهد بود. این دیدار فرصتی را برای توجه به همه موضوعات مطرح در روابط دو کشور از جمله مسائل منطقه‌ای و موضوعات مربوط به کنفرانس کشورهای امضاء کننده (کنفرانس تغییرات اقلیمی در 2015) فراهم خواهد ساخت.

پیش از این رئیس جمهور فرانسه با تاکید بر این که ایران باید راهکارهایی برای حل و فصل بحران را منطقه ارائه دهد گفت شیوه استقبال از لوران فابیوس در تهران سنجش و ارزیابی از رفتار ایران خواهد بود.

اولاند افزود: از رئیس جمهور آقای روحانی انتظار داریم که نشان دهد اکنون ایران می‌‌تواند حل و فصل بحران های جدی منطقه به ویژه سوریه را تسهیل کند.

منبع: تسنیم