۰۷ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۱
نامه شهریاری به آیت‌الله آملی

با هتک حرمت، چه توقعی از پزشکان داریم؟

چطور ممکن است خانم دکتر جراحی را مورد هتک حرمت قرار داده و انتظار فعالیت و از خودگذشتگی جامعه محترم پزشکی در این مناطق داشته باشیم.
کد خبر : ۲۵۰۹۲۳
صراط: رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس خواستار رسیدگی برابر برخوردهای غیرمنطقی برخی قضات با جامعه پزشکی از جمله هتاکی به خانم دکتر جراح شد.

حسین‌علی شهریاری رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی در نامه‌ای به آیت‌الله آملی لاریجانی رئیس قوه قضائیه، نسبت به برخوردهای چالش برانگیز برخی قضات با جامعه پزشکی انتقاد کرد و خواستار برخورد جدی با عاملان حادثه بیمارستان نورآباد ممسنی و رسیدگی به بازداشت غیر اصولی پزشک جراح عمومی این بیمارستان شد.

متن این نامه به شرح ذیل است:

حضرت آیت‌الله آملی لاریجانی

ریاست محترم قوه قضائیه

با سلام و تهیت؛

متأسفانه این روزها شاهد برخوردهای غیرمنطقی و چالش برانگیز برخی قضات با جامعه خدوم پزشکی هستیم که این مهم نه تنها موجبات دلسردی جامعه پزشکی و ایجاد بی اعتمادی جامعه را نسبت به مسئولین و اطبای محترم فراهم نموده بلکه تبعاتی چون سوءاستفاده فرصت‌طلبان،‌تأمین خوراک تبلیغاتی رسانه‌های معاند و بر هم زدن نظم عمومی جامعه را در بر داشته است.

در تمام دنیا نظر تخصصی و مجوز پزشک برای هرگونه اقدام قانونی و حقوقی تعیین کننده است. چطور ممکن است در منطقه محروم و دور افتاده از این مرز و بوم که با بهانه عدم همکاری غیرمنطقی خانم دکتر جراحی با مسئولین قضائی منطقه،‌ وی را مورد هتک حرمت قرار داده و در این شرایط که با کمبود شدید نیروی انسانی پزشک مواجه هستیم و با سیاست‌گذاری مجلس و تمهیدات فراهم شده توسط وزارت بهداشت،‌درمان و آموزش پزشکی به زحمت نیرو‌های تخصصی لازم را تأمین می‌کنیم،‌ انتظار فعالیت و از خودگذشتگی جامعه محترم پزشکی در این مناطق داشته باشیم.

کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی ضمن محکوم نمودن این اتفاق از حضرت‌عالی به عنوان قاضی‌القضات انتظار دارد دستور رسیدگی عاجل و برخورد قاطع با متولیان حادثه را معمول و با دلجویی پزشک مربوطه زمینه بازگشت نظم،‌ آرامش جامعه پزشکی و اعتماد و احترام متقابل آحاد جامعه را فراهم سازد.

                                                  دکتر حسین‌علی شهریاری

                     رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی
منبع: فارس
برچسب ها: صراط جراح دکتر