۰۸ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۸

پلاتینی: به خاطر نجات فوتبال آمده‌ام

او که خود را برای انتخابات اوایل اسفندماه مهیا می‌کند، در این رابطه افزود: از همه می‌خواهم احساس مسئولیت کنند و به آینده فوتبال؛ این ورزش عامه پسند بیندیشند.
کد خبر : ۲۵۱۰۳۹
صراط: رئیس اتحادیه فوتبال اروپا دلیل اعلام نامزدی برای انتخابات فیفا را نجات آینده فوتبال جهان عنوان کرد.

میشل پلاتینی ستاره پیشین فوتبال فرانسه و رئیس کنونی اتحادیه فوتبال اروپا، پس از این‌که روز گذشته به طور رسمی نامزدی خود برای انتخابات ریاست فیفا را اعلام کرد، در اظهاراتی که علاوه بر بیان شفاهی، آن را به طور کتبی هم برای همه فدراسیون‌های جهان ارسال کرد، تاکید داشت که پس از تفکر، به علت این‌که از آینده فوتبال جهان بیمناک است وارد این عرصه شد و در این رابطه تصمیم داد متعهدانه به نجات فوتبال بپردازد.

او که خود را برای انتخابات اوایل اسفندماه مهیا می‌کند، در این رابطه افزود: از همه می‌خواهم احساس مسئولیت کنند و به آینده فوتبال؛ این ورزش عامه پسند بیندیشند. از همگان خواهان کمک و مساعدت برای اصلاحات در سازمانی هستم که در چندین سال اخیر تنها در دستان دو شخص بود!

پلاتینی که اکنون 60 ساله است، از هشت سال پیش تاکنون به عنوان رئیس یوفا، فعالیت مدیریتی می‌کند. او ششمین رئیس یوفا است. از مهم‌ترین اقدامات پلاتینی در دوران صدارتش در یوفا می‌توان به مبارزه با نژادستیزی، اوباشی‌گری و بی‌نظمی در فوتبال اروپا اشاره کرد.
منبع: فارس