۰۸ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۴

ماجرای دست دادن فتوشاپی اوباما و روحانی چیست؟ +عکس و فیلم

سناتور ران جانسون ویدئویی تبلیغاتی منتشر ساخته که در آن تصویر مربوط به دست دادن اوباما با نخست وزیر هند را با استفاده از فتوشاپ به تصویر دست دادن اوباما و حسن روحانی تغییر داده است.
کد خبر : ۲۵۱۰۵۱
صراط: کمپین مخالفان توافق در آمریکا، این بار به اهتمام ران جانسون اقدام به ساخت ویدئو کلیپ ناشیانه‌ای کرده که هدف آن ممانعت از تایید توافق در کنگره است. اشارات دروغین و تکنیک فتوشاپی مضحک این ویدئو، بیشتر عاملان ساخت آن را زیر سوال می‌برد تا اینکه تاثیری بر ذهن مخاطب آگاه امروزی داشته باشد. اما به هر حال، تکلیف آن دسته از جامعه زودباور آمریکا که از قضا جمعیت قابل توجهی هم در خود دارد، چیست؟

سناتور ران جانسون از ویسکانسین اخیرا با خوش‌ذوقی شیطنت‌آمیز خود، ویدئویی تبلیغاتی منتشر ساخته که در آن تصویر مربوط به دست دادن اوباما با مانهومان -نخست وزیر هند- در سال 2011 را با استفاده از فتوشاپ به تصویر دست دادن اوباما و حسن روحانی تغییر داده است و بدین وسیله این پیام را به مخاطب آمریکایی و بین‌المللی القاء کرده اوباما با دستان خود امنیت آتی امریکا را به باد داده است و لذا باید از آن جلوگیری شود.

ماجرای دست دادن فتوشاپی اوباما و روحانی چیست؟ +عکس و فیلم

دن کوری سخنگوی موسسه سیاسی Restoration PAC که حامی اصلی این ویدئو است،در گفتگو با پایگاه خبری buzzfeed اظهار داشته که "این ویدئوی تبلیغاتی با هدف تخریب داعش می‌خواسته که به تخریب ایران برسد، چرا که ایران را حامی اصلی تروریست می‌داند و پرداختن به مسئله فتوشاپی بودن تصویر اوباما و روحانی اساسا چرند محض بوده و کاربردی ندارد. چرا در حقیقت با حصول توافق هسته‌ای این اتفاق به شکل دیگر رخ داده است".

این ویدئوی تبلیغاتی را ریک رید سازنده حرفه‌ای ویدئوهای تبلیغاتی که برنده جوایز مختلف است ساخته و  کمپین وی تحت عنوان "کهنه سربازان چابک‌سوار" (Swift Boat Veterans) در پیروزی دوره دوم بوش بسیار تاثیر داشت.

اما مضمون ویدئو که حاوی تصویر داعش، حادثه یازده سپتامبر، سخنرانی مقام معظم رهبری، و لحظه دست دادن اوباما با روحانی است،  بدین شرح است:

" در این شرایط حساس، مردم آمریکا نیاز دارند که بدانند چه در اطراف آنها می‌گذرد. ایران، حامی اول تروریسم در جهان است. ایران حتی نقش بسزایی در حمایت از عاملان واقعه یازده سپتامبر داشت. رهبران تندوری این کشور  نیز صراحتا اعلام کرده‌اند که وضع از این نیز بدتر می‌شود. ایران، تروریسم را نه تنها در خاورمیانه، که در آفریقا، آسیا، آمریکای جنوبی، و حتی در خود آمریکا پرورش داده است. برخی از رهبران ما همچون سناتور ران جانسون متوجه هستند که جلوگیری از ایران جهت دستیابی به بمب هسته‌ای، برای امنیت ما واجب است. برخی دیگر هم همچون اوباما بر این اصرار دارند که باید توافق با ایران صورت بگیرد و بدینوسیله امنیت ما را کمتر می‌کنند. اقتصاددانانی چون دکتر توماس ساول معتقدند که در صورت هموار کردن راه برای دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای، شاهد فاجعه‌انگیزترین تصمیم تاریخ بشریت خواهیم بود. ران جانسون این فاجعه را درک کرده است. از او حمایت کنیم".


دانلود
منبع: مشرق