۰۸ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۹

نشست استانی شدن انتخابات بی‌نتیجه ماند

کولیوند اضافه کرد: یکی دیگر از اشکالات شورای نگهبان به این طرح نیز مربوط به اصل ۷۵ قانون اساسی است که معتقدند هزینه های دولت را افزایش می‌دهد.
کد خبر : ۲۵۱۰۶۰
صراط: نایب رئیس کمیسیون شوراها و امور داخلی، با اشاره به بی‌نتیجه بودن مذاکرات این کمیسیون با شورای نگهبان برای رفع ایرادات طرح «استانی شدن انتخابات مجلس» گفت: این طرح، به مرکز پژوهشهای مجلس ارسال می‌شود.

محمدجواد کولیوند درباره سرانجام طرح «استانی - شهرستانی شدن انتخابات مجلس شورای اسلامی» اظهار داشت: در جلسه یکشنبه اخیر کمیسیون شوراها و امور داخلی، اشکالات شورای نگهبان را مجددا بررسی کردیم، اما این اشکالات همچنان از دیدگاه نماینده شورای نگهبان به قوت خود باقی است.

وی افزود: بر این اساس، احتمالاً این طرح قبل از اینکه دوباره به صحن مجلس بیاید، به مرکز پژوهش های مجلس ارسال می‌شود تا اشکالاتش برطرف شود.

نایب رئیس کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس با بیان اینکه شورای نگهبان ۵ مورد ایراد نسبت به طرح استانی - شهرستانی شدن انتخابات مجلس گرفته است، گفت: اشکالات شورا عمدتا در رابطه با فصل سوم قانون اساسی و مباحثی مثل وحدت و همبستگی ملی است.

کولیوند اضافه کرد: یکی دیگر از اشکالات شورای نگهبان به این طرح نیز مربوط به اصل ۷۵ قانون اساسی است که معتقدند هزینه های دولت را افزایش می‌دهد.

وی با بیان اینکه مصوبه مجلس و نظر کمیسیون شوراها هفته بعد از تعطیلات مجلس به مرکز پژوهش‌ها ارسال می‌شود، تصریح کرد: احتمالا این مرکز نیز دو تا سه هفته طرح را بررسی و اعلام نظر می‌کند.

نایب رئیس کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس خاطرنشان کرد: اگر مرکز پژوهش ها نظر کمیسیون را تایید کند، به منزله اصرار بر مصوبه قبلی است که باید به صحن بیاید و به رأی گذاشته شود و اگر در نهایت شورای نگهبان نظر مجلس را قبول نکند، طرح به مجمع تشخیص مصلحت نظام ارسال می‌شود.

منبع: مهر